Національна торговельна мережа «АТБ» щороку створює тисячі нових робочих місць. Втім справа не тільки в кількості, але й в якості. Системно інвестуючи в розвиток персоналу, компанія надає кожному співробітникові можливість побудувати кар’єру.
Найвідоміша вітчизняна мережа продовольчих маркетів «АТБ» лише минулого року створила понад 7 тисяч нових робочих місць (це навіть більше, ніж у 2016-му). Наразі в однойменній корпорації працює понад 50 тис. співробітників. Експерти визнають високу якість професійної підготовки кадрів в «АТБ». Мережа активно займається розвитком персоналу, маючи чотири великих учбових центри з підготовки спеціалістів для галузі торгівлі.
До ідеї створення бази власних кадрів та системного вдосконалення професійних якостей працівників «АТБ» крокувала поступово. Маючи 25-річну історію, компанія у минулому десятилітті дійшла висновку щодо низького рівня підготовки персоналу, який направляли з біржі праці. Слід зазначити, що корпорація вже на той момент складалася не лише з відомої торговельної мережі, але й з кількох великих підприємств, які працювали у різних галузях: управління активами, виробництво продуктів харчування, надання послуг у сфері спорту та відпочинку тощо (зараз ця структура зберігається, щороку нарощуючи масштаби діяльності «АТБ»).
Тож у 2003 році створили учбовий центр у материнському регіоні – на Дніпропетровщині. Мережа розширювалася, тож потрібні були нові потужності таких закладів. Спочатку філію учбового центру відкрили у Києві, потім у Львові й Одесі. Там виховують справжніх професіоналів. Не дивно, що аналітики говорять про суттєвий внесок «АТБ» у підвищення престижу торговельних спеціальностей. «Власні учбові центри – гордість компанії. На сьогодні вони забезпечують не тільки професійне навчання співробітників, але й розвиток управлінських якостей керівників і співробітників, що становлять внутрішній кадровий резерв. Щорічно в учбових центрах проходять навчання і підвищують свою кваліфікацію понад 4000 осіб», – розповідає директор департаменту управління персоналом корпорації «АТБ» Олена Федаш.
За її словами, у групи на навчання зараховують кандидатів з внутрішнього і зовнішнього резерву, які пройшли усі попередні етапи відбору. Інструкторами учбового центру працюють колишні співробітники магазинів, тому під час занять вони наводять велику кількість прикладів з власного досвіду та досвіду колег. Теоретичні навчання в учбовому центрі чергуються зі стажуванням у магазині під керівництвом наставника. В період перебування в такому центрі кандидати здають контрольні роботи і проходять підсумкове тестування, тим самим підтверджуючи засвоєння матеріалу.
Кадрова політика корпорації «АТБ» спрямована на ефективне використання та розвиток людського капіталу підприємства. Виховуючи кадри для себе, компанія фактично стимулює всю галузь торгівлі переходити на нові – більш високі – стандарти підготовки персоналу та, відповідно, обслуговування клієнтів. Мережа не має потреби брати людей, як-то кажуть, «зі сторони», бо кращої підготовки, ніж у компанії, на вітчизняному ринку просто не існує. Саме через це 100% співробітників, які наразі займають адміністративні посади в мережі «АТБ», отримали професійну освіту в учбових центрах компанії. Ба більше – значна частина таких внутрішніх «посадовців» починала свій трудовий шлях саме в «АТБ».
Можна почути десятки історій про те, як молоді хлопці та дівчата, прийшовши в компанію працювати касирами та охоронцями, сьогодні керують бізнесом «АТБ» у регіонах. Молодь має унікальні можливості не тільки для кар'єрного зростання, але й для задоволення власних амбіцій. «У нас безліч таких self-made прикладів. Можливо, «АТБ» є тим рідкісним винятком з правил функціонування великого бізнесу в Україні, коли просування по службі не залежить від родинних зв’язків чи кумівства. Кожного, хто хоче та може зростати, помітять і підтримають. Тож матиме змогу робити кар’єру», – додає Олена Федаш.
Вона також наголошує на тому, що у майбутньому таку змогу матиме все більша кількість людей, адже мережа активно зростає та потребує нових кадрів. Так, на 2018 рік заплановано відкриття не менше ніж 100 нових магазинів, а ще з півсотні «АТБ», які вже працюють, отримають новий дизайн. Зараз компанія націлена на активний розвиток своєї мережі в столиці, південних і західних регіонах України. Тож для рівненських претендентів на нове робоче місце – особливо амбітних і працелюбних – відкриваються величезні можливості реалізувати себе.
Автор – Мироненко Роман
@