Морські перевезення в умовах пандемії

775 0

Ми у соцмережах:

Морські перевезення в умовах пандемії

Поширення захворювання Covid-19 і пандемія, як його наслідок, змінила всі сфери життя в кожній країні світу. Не оминула вона і вантажоперевезення по морю.

Морські перевезення в умовах пандемії

Поширення захворювання Covid-19 і пандемія, як його наслідок, змінила всі сфери життя в кожній країні світу. Не оминула вона і вантажоперевезення по морю. Збільшився час, необхідний для доставки товарів з-за перебоїв, а в деяких випадках повної зупинки логістики в окремих регіонах, затримок суден в портах і на кордоні. Всі ці та інші незручності призвели до різкого падіння товарообігу, пов'язаного з транспортуванням вантажів морськими судами.

Складнощі морських перевезень

Статистика останніх років:

Вже за один тільки перший квартал "пандемійного" 2020 року кількість контейнерних морських перевезень зменшилася на 4,7% в порівнянні з цим же періодом 2019 року. У другому кварталі цей відсоток зріс до показника 9,6. Підсумком першого півріччя стало скорочення обсягів на 6,6%. Особливо постраждала в цьому плані доставка товарів з Китаю оптом у в вигляді збірних вантажів.

Проблемою стала також нестача оборотних контейнерів. Це призвело до подорожчання експорту, так як при такому стані речей подавати доводиться пряму тару. Але останнім часом все більш-менш нормалізувалось. Цьому сприяло:

♦ надходження до місця призначення раніше заблокованих на кордоні з Піднебесною вантажів;

♦ введення контейнерними лініями в країнах Азії додаткової надбавки тим, хто вивозить контейнери.

Як відомо, будь-яка медаль має дві сторони. Крім негативних моментів, з якими довелося зіткнутися через пандемію, є і позитивні. У портах пожвавився документообіг в електронному вигляді.

Ставки на фрахт контейнерів

Свій негативний вплив пандемія зробила і на вартість транзиту вантажу. Наприклад, ставки фрахту за доставку товарів оптом з Китаю піднялися на 600-750 доларів. Якщо раніше така послуга коштувала 1400-1500 у.о., в 2020 році вона піднялася до двох, двох з половиною тисяч доларів. Підвищення торкнулося і середземноморського напрямку. Але до кінця квітня 2021 року стрибки не тільки припинилися, а й відбулося деяке зниження цін.

Хоча тимчасове підвищення вартості спостерігалося і раніше (наприклад, перед Новим роком), але це був безпрецедентний випадок, щоб за один-два місяці ціна фрахту контейнера зросла відразу в 2-2,5 рази. Саме це сталося в листопаді-грудні 2020 року з оплатою контейнерів, в яких доставлявся вантаж з далекосхідного в чорноморський регіон.

Причиною виникнення такої ситуації стала нестача порожніх контейнерів через зменшення кількості транспортуючих їх суден. Виникав дисбаланс між попитом і пропозицією. До цього додалася ще й світова інфляція. Але як би там не було, для кінцевого споживача підвищення вартості послуги перевезень продукції по морю звичайно ж не залишиться непоміченим. Воно буде закладено в ціни на товари, які будуть купувати звичайні громадяни.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також