Мультимедійні підручники звичайних не замінять?

3692 0

Ми у соцмережах:

Мультимедійні підручники звичайних не замінять?

На сьогодні мультимедійний підручник не є новинкою для рівненських школярів, адже усі школи нашого міста використовують їх у навчанні. Це сприяє засвоєнню учнями матеріалу, урізноманітнює його та робить урок цікавим. Незважаючи на це, Рівне у цьому плані, за словами одного з розробників таких посібників, «пасе задніх» серед інших міст України.

— Мультимедійний підручник — це програма, яка використовує колір, звук, анімаційні елементи в різних комбінаціях для навчання, — розповів Євген Левченко, директор рівненського приватного підприємства «Контур плюс», що займається виготовленням таких посібників. — Наукові дослідження показали, що на слух дитина запам’ятовує 10% інформації, на зір — 30%, а якщо поєднати ці елементи, то дитина запам’ятовує 70% матеріалу. Тобто використання таких посібників у навчальному процесі є дуже ефективним. Розробкою їх ми займаємося в Рівному близько трьох років і на сьогодні маємо 45 таких програм на дисках. Це і просто пізнавальний матеріал, і тести, й екранізовані досліди, наприклад з фізики. Останнє, до речі, користується попитом, адже не всі школи мають відповідні матеріали й інструменти, щоб провести експеримент. А так діти можуть наочно побачити, а не просто прочитати у звичайному підручнику, як рухається електрон. Ще однією перевагою мультимедійних посібників є те, що вони рятують ситуацію, коли відповідних підручників з якогось предмета у школі не вистачає або просто немає. Наприклад, нині у школах ввели новий предмет — художнє мистецтво, а підручників з нього ще немає. Тож учні вивчають його, по суті, лише за нашим посібником. У Рівному усі школи користуються мультимедійними підручниками. Ми йдемо їм назустріч, даруючи комп’ютери, графопроектори й телевізори, щоб диски з програмами можна було використовувати на уроках. А в школі №1, на базі якої працюємо, створили першу в місті медіатеку, де зберігаються диски. І хоча, здавалось би, попит на мультимедійні підручники є, цю галузь у нас не лише не підтримує вища державна влада, але й місцева. Так, за поширенням мультимедійних підручників у школах місто Рівне та наша область «пасуть задніх». Думаю, що якби управління освіти нас підтримувало, а не ставилося прохолодно, разом ми змогли би покращити ситуацію. У школі №1, яка, до речі, допомагає розробляти підручники, випробовуючи їх безпосередньо під час уроків, ними задоволені. Заступник директора з навчально-виховної роботи Світлана Турчинська говорить: — В нашій школі є 12 кабінетів, оснащених комп’ютерами. Також ми маємо телевізори та відеопрогравачі, тож мультимедійні підручники широко застосовуємо в навчальному процесі. Це подобається і вчителям, і учням. Особливо люблять такі новинки діти молодших класів. Звісно, їм набагато цікавіше вчитися малювати, наприклад, з Паном Олівцем та Пані Фарбою — героями навчального мультику. Вони з ентузіазмом виконують завдання на таких уроках, а також домашні завдання. Проте ми цим не зловживаємо, адже програму можна показувати не більше 15 хвилин, а молодшим класам — 10 хвилин. Вчитель комбінує урок так, щоб і відео показати, і додатково матеріал подати, і час на практичні завдання залишити. В міському управлінні освіти запевняють, що нічого проти мультимедійних підручників не мають. Начальник міського управління освіти Віталій Новак говорить, що до нових технологій ставиться позитивно: — Це стосується і мультимедійних підручників, якими у нас користується чи не кожна школа. Є різні джерела фінансування щодо запровадження таких новинок. Школи і самостійно їх закуповують, і управління освіти привозить такі посібники з Києва й розповсюджує серед навчальних закладів. В нас проводяться спеціальні семінари, де вчать, як освоювати і застосовувати новітні розробки в навчальному процесі. Ми розуміємо всі їхні переваги, але знаємо і про недоліки. В першу чергу, це технічна проблема — немає умов для їхнього використання, тобто достатньої кількості мультимедійних проекторів, інтерактивних дощок. Друга проблема — вчитель недостатньо володіє методикою їхнього використання. Слід також зауважити, що мультимедійний підручник — це не панацея при вивченні окремих предметів. Вчитель в першу чергу сам повинен вирішувати, залишити йому мультимедійний посібник чи ні.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також