Любителів на швидкості їздити по Рівному попередили про небезпеку. Адже у Рівному триває ремонт доріг струменевим методом, який передбачає використання щебеню дрібних фракцій.
Роботи проводить компанія «Будальянс Груп», яка виграла тендери міського ШЕУ. Загалом будуть ліквідовані вибоїни на вулицях Київській, Чорновола, Набережній, Князя Володимира, Степана Бандери, Захисників Маріуполя, 16 Липня, Дубенський, Кавказькій, Стельмаха, Богоявленській, 24 Серпня, Білій, Басівкутській, Генерала Безручка, Грушевського, Млинівській, Відінській, Соборній, Данила Галицького, Дворецькій, Гашека, Червонія та Кулика і Гудачека. Загальна вартість робіт — близько 2,5 мільйона гривень.
Віктор Климук, заступник начальника з експлуатації компанії-підрядника:
— Ремонт струменевим методом — це європейська технологія. Невеликі вибоїни закриваються щебенем до 6 міліметрів. При великій вартості асфальтобетону недоцільно робити вирізки на товщину п’ять сантиметрів, коли є лише незначні руйнування верхнього шару дороги. Іншими словами, струменевий метод потрібен для дрібного ямкового ремонту. Загалом така тимчасова пломба служитиме нормально мінімум рік. Однак якщо проїхатися по Рівному, то можна побачити, що є ділянки, які тримаються уже два-три роки. Це залежить від багатьох факторів. Але по вартості такий ремонт вдвічі дешевший, ніж асфальтобетоном.
Технологія струменевого методу передбачає використання бітумного клею. Для того, щоб суміш встигла приклеїтись на вибоїну, то її зверху прикривають сухим щебенем. Відповідно до технології, цей сухий щебінь викачується протягом однієї-двох діб. У цей час дуже важливо, щоб водії дотримувались безпечного швидкісного режиму. Бо якщо є навіть незначна кількість дрібного щебню на дорозі, то гальмівний шлях стає набагато довшим. Буває, що рівненські водії їздять на «лисих» шинах. Отож при перевищенні швидкості вони матимуть проблеми. Взагалі у місті безпечна швидкість руху — 50 км/год, а під час проведення дорожніх робіт — 30–40 км/год і не більше.
Руслан Гудима, директор міського департаменту інфраструктури та благоустрою, повідомив, що після ремонту на дорогах буде поновлено розмітку:
— Можемо запевнити водіїв та пішоходів — розмітка буде, і сподіваємося, вдасться все зробити до осені, до початку навчального року. Займемося і центральними вулицями, й іншими. Спочатку потрібно оцінити, скільки нам тої розмітки потрібно, де її покласти і якої саме: можливо, десь можна буде обійтися фарбовою, а десь — пластиковою. Звісно, пластикова розмітка має кращу якість, але й іншу ціну. Коли будемо мати всі необхідні дані, підготуємо тендерну документацію, де детально пропишемо усі умови для учасників.
Богдан СЛОНЕЦЬ.