На міжсезонних не зекономиш

1558 0

Ми у соцмережах:

На міжсезонних не зекономиш

До станції технічного обслуговування на вул. Набережній вишикувалася черга з п'яти автомобілів, серед них — і міська маршрутка. Водії нервують, дехто не витримує і їде, проте прихопивши пару шин. Усі хочуть змінити гуму. І хоч до кінця грудня прогнозують плюсову температуру, перший сніг минулого тижня підштовхнув багатьох на шиномонтаж.

Юлія Сарафанюк уже вісім років торгує автошинами, тож про гуму на колеса знає все: — Цього року водії не стали чекати снігу. Уже давно у нас цілими днями черги. За день замінюємо більше ста шин. Є водії, які приїздять зі своєю гумою, є такі, які купують у нас. А деякі економлять — купують нові шини лише на два колеса, передні або задні, залежно від приводу, а на інші два — ті, що вже були у користуванні. Ми ж рекомендуємо не економити на безпеці. Якщо на авто з переднім приводом задні колеса залишити на літній гумі, то на повороті автомобіль заноситиме. Насправді обрати шини не так вже й легко, адже є кілька різновидів, та й вартість — різна. У середньому на легкові авто ціна на гуму починається від 500 грн. Але брати найдешевші пані Юля не радить: — Наприклад, дешево обійдуться російські шини, проте вони швидко починають слоїтися і, відповідно, водію частіше доведеться їх змінювати. Загалом хороша гума може протриматися 100 тис. кілометрів, і може слугувати кілька сезонів, особливо на легкових авто. Дешева зимова гума погана ще й тим, що вона може не виконати своїх функцій — не триматиме машину на льоду. Чим дорожчі шини, тим цупкіша у них нарізка ламелей, що дозволяє шині ніби чіплятися за слизьке. В іншому випадку машина починає "плавати". Але є й інші нюанси. Гума може бути м'якою — один необережний удар об бордюр, до прикладу, і на ній з'явиться гуля. Лише в 10% випадків таку шину можна буде відремонтувати. Не рекомендую ставити шиповані шини — на великому льоду вони не врятують, а на асфальті вони починають віддирати шматки гуми. Ліпше взяти просто дорожчу гуму, аніж доплатити 120 грн. за шипи. Не варто спокушатися і на "всесезонну гуму". За назвою там нічого немає. Насправді їздити на них неможливо ні взимку, ні влітку. Зимова гума пристосована для чіпляння за лід, літня — для відводу води. Міжсезонна цих властивостей не має. Їх хіба що купують пенсіонери, які далеко не їздять, або ж селяни, які їздять по нерозчищених дорогах — такі колеса хіба що добре вибираються зі снігу. Монтування одного колеса триває трохи більше 10 хвилин, працюють четверо механіків. Проте в їхні обов'язки входить лише 50% роботи. Найважливіші деталі відпрацьовують комп'ютеризовані верстати — монтаж, балансування, підіймання машин. — З допомогою верстатів монтувати колеса неважко, — запевняє Юля. — Навіть мені з першого разу вдалося. Проте все ж потрібна чоловіча сила: аби колеса насаджувати, десь підкрутити міцніше. Монтаж чотирьох коліс на легковому авто коштує близько 140 грн. Чим більше колесо, тим плата вища. Деякі центри шиномонтажу, якщо у них купувати гуму, за сам монтаж плату не беруть. Руслан Панасюк, інспектор сектора зв`язків з громадськістю управління ДАІ у Рівненській області, зауважує: — У правилах дорожнього руху не передбачена заміна шин з літніх на зимові, тобто водії це робити не зобов'язані. Хоча в європейських країнах при температурі нижчій +5 усі авто повинні бути на зимових шинах. Не знаю, чи в Україні навіть хтось працював над відповідним внесенням змін до законодавства. Поки що автоінспектори можуть звертати увагу і штрафувати лише за зношені шини. Але перед зимовим періодом все ж проведемо акцію, під час якої зупинятимемо водіїв і рекомендуватимемо замінити шини на зимові.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також