На реєстрацію закон дає три дні

2656 0

Ми у соцмережах:

На реєстрацію закон дає три дні

Досить часто трапляються випадки коли громадяни проводять поховання (захоронення) людини без відповідного свідоцтва про смерть, тому що не усвідомлюють тієї важливості, не знають та (або) забувають своєчасно зареєструвати смерть близьких їм осіб та родичів у встановлений законодавством термін.

Для проведення своєчасної державної реєстрації смерті осіб, слід звернути увагу на той факт, що законодавством передбачений термін подачі заяви про державну реєстрацію смерті до органу державної реєстрації актів цивільного стану не пізніше 3 днів з дня настання смерті чи виявлення трупа, а в разі якщо неможливо одержати документ закладу охорони здоров'я або судово-медичної установи, - не пізніше п'яти днів. Державна реєстрація смерті проводиться органом державної реєстрації актів цивільного стану на підставі документа встановленої форми про смерть, який видається закладом охорони здоров'я чи судово-медичною установою ( лікарні, поліклініки, судово-медичні установи, тощо). Питання державної реєстрації смерті регулюються статтею 17 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» від 01.07.2010 р. та главою 5 розділу III Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.10.2000 р. Необхідно пам'ятати, що державна реєстрація смерті проводиться:

  • за останнім місцем проживання померлого;
  • за місцем настання смерті чи виявлення трупа;
  • або за місцем поховання померлого.
У разі настання смерті в дорозі (у поїзді, на судні, в літаку тощо) державна реєстрація смерті може бути проведена в найближчому органі державної реєстрації актів цивільного стану. Державна реєстрація смерті іноземців та осіб без громадянства проводиться на загальних підставах з дотриманням вимог законодавства України. При цьому документи (паспорт, довідка про смерть, тощо) складені на іноземній мові мають бути перекладені на українську мову та засвідчені нотаріально. З заявою про реєстрацію смерті можуть звернутись родичі померлого, представники органу опіки та піклування, працівники житлово-експлуатаційних організацій, адміністрації закладу охорони здоров'я, де настала смерть, та інші особи - не пізніше трьох днів з дня настання смерті людини. Державна реєстрація смерті проводиться в присутності заявника. Заявник (особа, яка звертається щодо державної реєстрації смерті) має пред'явити свій паспорт або паспортний документ. Відповідно до п. 14 глави 2 розділу ІІІ Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні якщо померлий мав паспорт або паспортний документ, а також військово-облікові та пільгові документи, то орган державної реєстрації актів цивільного стану, який реєструє смерть, вилучає їх і в цих документах проставляє відповідний штамп про смерть власника. Непередача зазначених документів померлих не є перешкодою для державної реєстрації смерті. Після проведення державної реєстрації смерті орган державної реєстрації актів цивільного стану видає відповідне свідоцтво та витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання. У разі державної реєстрації смерті виконавчим органом сільської, селищної, міської (крім міст обласного значення) ради видається довідка для отримання допомоги на поховання. Отже, необхідні документи для реєстрації смерті:
  • лікарське свідоцтво про смерть;
  • паспорт померлої людини;
  • паспорт заявника.
У Рівненському міському відділі державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Рівненській області реєстрація смерті проводиться у разі смерті людини в м. Рівне, якщо людина, що померла прописана (зареєстрована) в м. Рівне або місце поховання в м. Рівне.
Ірина КУДКУДАК,
головний спеціаліст Рівненського міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Рівненській області
Якщо у вас виникають запитання щодо реєстрації смерті звертайтесь до Рівненського міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Рівненській області - за адресою: м. Рівне, вул. Енергетиків, 33. телефон - ( 0362) 62-99-17.
Графік прийому:
понеділок з 9-00 до 16-30 вівторок з 9-00 до 17-00 середа з 8-30 до 17-00 четвер з 8-30 до 17-00 п'ятниця з 9-00 до 17-00 субота з 9-00 до 15-00 неділя - вихідний Обідня перерва з 13-00 до 13-30


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також