Управління Укртрансбезпеки стверджує, що в області, попри велику кількість вантажного транспорту, працює наразі тільки один вантажно-ваговий комплекс, який перевіряє вагу транспорту, що їздить трасою Київ-Чоп – біля села Головниця Корецького району.
Ваговий комплекс, який встановили там, - пересувний. Тобто міг би працювати деінде. Торік таких вагових комплексів було придбано для області два, ще один був і раніше. Проте в управлінні Укртрансбезпеки зазначають, що користуватися ними не можуть, бо немає спеціальних майданчиків.
Минулого року за бюджетні кошти почали облаштовувати місце для зважування транспорту біля села Нова Любомирка Костопільського району. Тендер виграв облавтодор і за понад мільйон гривень місце, хоч і з запізненням, заасфальтував.
Проте Укртрансбезпека відмовилася ставити на цій ділянці пересувний ваговий комплекс. Бо хоч і зведений там, де було передбачено проектом, і нарікань на якість, як стверджує заступник начальника Служби автомобільних доріг на Рівненщині Микола Козачок, немає, виявилося, що бракує 10 метрів для встановлення вказівного дорожнього знака до майданчика.
Начальник управління Укртрансбезпеки на Рівненщині Микола Коваленко назвав збудоване облавтодором «автобусною зупинкою».
Такий конфуз вчора бурхливо обговорювали на засіданні будівельної комісії облради, розглядаючи програму розвитку дорожнього господарства Рівненщини.
Пан Козачок згадав, що колись, коли ще працювала ДАІ, погоджували схеми роботи таких вагових комплексів, закриваючи очі на дрібні порушення. Бо ж йдеться про потребу зберегти дороги області від руйнування важковаговим транспортом.
А особливо від нього потерпає дорога Городище-Рівне-Старокостянтинів, бо саме нею везуть будматеріали із кар’єрів Сарненського, Рокитнівського, Костопільського районів.
За день ця траса пропускає 13 тис. автівок, три тисячі з яких – вантажівки.
Не працює в області з минулого року і стаціонарний ваговий комплекс у селі Опарипси Радивилівського району, який зважував транспорт, що в’їжджав на Рівненщину з Львівської області трасою Київ-Чоп.
Укртрансбезпека та патрульна поліція висунули вимоги, аби цей комплекс перенесли ближче до дороги, як того вимагають чинні норми. Проте у дорожників це викликало обурення: роботи вважатимуться капітальним будівництвом і отримувати дозвіл на них доведеться кілька років.
На засіданні комісії думали, як вирішити проблему. І зійшлися на тому, що потрібно звернутися до Кабміну з проханням внести зміни до законодавчих актів та дозволити роботу зважувальних комплексів на смугах гальмування та розгону.
Окрім того, наголошували, що варто відповідальність за перенавантаження транспорту класти не на перевізників, а на тих, хто замовляє перевезення.
Начальник відділу безпеки дорожнього руху управління патрульної поліції Рівненщини Сергій Коханюк додав, що потрібно також підняти штрафи за перенавантажені автомобілі до рівня європейських.
Поки обговорювали, депутат із Рокитнівського району Віктор Охремчук зазначив, що на «варшавці», зокрема біля Сарн, стоїть ваговий комплекс без будь-якого спеціально облаштованого майданчика. І таких до Києва, за його словами, на трасі Київ-Ковель декілька.
Микола Коваленко почав запевняти, що то не можуть бути вагові комплекси Укртрансбезпеки, на що депутати почали жартувати: отже, хтось заробляє на зважуванні гроші. Але хоча б дороги береже.