«Наш пріоритет — надійне електропостачання кожного куточка Рівненщини!»

1233 0

Ми у соцмережах:

«Наш пріоритет — надійне електропостачання кожного куточка Рівненщини!»

22 грудня — День енергетика. З нагоди професійного свята ми вирішили поспілкуватися з головою правління ПрАТ «Рівнеобленерго» Сергієм Невмержицьким, аби розпитати про зміни на ринку електроенергетики, про те, що зроблено в області цьогоріч для поліпшення якості та надійності електропостачання, про плани на наступний рік.

 — Сергію Миколайовичу, майже рік минув відтоді, як мешканці нашої області почали отримувати рахунки за електричну енергію не від ПрАТ «Рівнеобленерго», а від іншої організації. Це пов’язано з реформою ринку електричної енергії. Як Ви оцінюєте зміни після майже річної роботи в нових умовах?
Зміни відбулися на підставі Закону України «Про ринок електричної енергії», ухваленого ще 13.04.2017 року. Згідно з документом функції з постачання електричної енергії було відокремлено від функції її розподілу. Тобто з початку 2019 року енергопослуги споживачам надають різні компанії: оператор системи розподілу (ОСР) — це ПрАТ «Рівнеобленерго» та електропостачальник.

Наголошу, відокремлення ТОВ «РОЕК», якому зараз споживачі сплачують за отриманими рахунками за електричну енергію, від ПрАТ «Рівнеобленерго», що відповідає за обслуговування електромереж та електрообладнання, відбулося не через забаганку місцевих енергетиків — подібні процеси відбулися по всій Україні на вимогу відповідного закону. Висновки щодо ефективності нової моделі, мабуть, варто робити споживачам. Від себе зауважу: порушень та збоїв у роботі енергосистеми в умовах нового ринку не сталося, що, на мою думку, свідчить про те, що усі структури енергетичної галузі, в тому числі й «Рівнеобленерго», як оператора системи розподілу, злагоджено спрацювали та продовжують робити усе для того, щоб кінцеві споживачі електричної енергії відчували лише переваги ринку.

— Що у 2019 році було зроблено енергетиками для покращення якості та надійності електропостачання?
Ми проводимо роботи з реконструкції, будівництва, модернізації мереж, здійснюємо капітальні ремонти обладнання — в межах затвердженого НКРЕКП кошторису. Варто визнати, що цих коштів недостатньо, зважаючи на зношеність мереж та електрообладнання. Попри це, завдяки високому професійному рівню наших фахівців нам вдається утримувати мережі у задовільному стані.

Якщо ж говорити конкретно: цьогоріч на будівництво, модернізацію та реконструкцію електричних мереж та обладнання інвестиційною програмою «Рівнеобленерго» було передбачено понад 72 млн грн. За ці кошти в усіх районах Рівненської області було реконструйовано понад 100 км повітряних ліній 0,4 кВ, встановлено шість трансформаторних підстанцій 10/0,4 кВ. Додатково на ремонтні роботи у 2019 році було витрачено 25 млн грн. За ці кошти було здійснено капітальний ремонт майже 1500 км ПЛ 110/35/10/0,4 кВ, відремонтовано 546 трансформаторних підстанцій та розподільчих пунктів 6-10/0,4 кВ, розчищено від гілок дерев та порослі близько 4000 км повітряних ліній.


— Які райони в області є найбільш проблемними з погляду надійності електропостачання?
Я б дещо перефразував це запитання: найбільш стрімко розвиваються Костопільський, Здолбунівський, Рівненський райони, місто Рівне. У зв’язку з цим виникає потреба у збільшенні потужностей, заміні мереж, будівництві нових ліній. І хоча інвестпрограма охоплює усі райони, цьогоріч найбільш масштабні роботи було проведено в місті Рівне, на реконструкцію і технічне переоснащення мереж та електрообладнання ПрАТ «Рівнеобленерго» використало майже 23 млн грн. Йдеться про заміну самоутримним ізольованим проводом майже 2,5 км електромереж в районах вулиць Шкільної, Воля, Підгірної, Дорошенка. Тут було виконано дуже складні роботи — щільна забудова мікрорайонів, вузькі проїзди або їхня відсутність, що ускладнювало використання спецтехніки і подовжило тривалість реконструкції мереж. Проте роботи тут були нагальними і дозволять суттєво покращити якість та надійність електропостачання.

З травня по жовтень 2019 тривали роботи з реконструкції РП-4 на вул. Князя Володимира. Завдяки їм рівняни, що мешкають та працюють на Північному та Грабнику, в центральній частині обласного центру — на вулицях Петлюри, Кавказькій, Соборній, проспекті Миру, будуть забезпечені надійним електропостачанням. Новітні засоби диспетчерського і технологічного управління дозволять швидше реагувати та відновлювати електропостачання у разі аварійних ситуацій, запобігати їхньому виникненню. Варто відзначити, що на РП-4 здійснено реконструкцію з використанням електрообладнання місцевого виробництва — Рівненського заводу високовольтної апаратури.

Завершило реалізацію заходів інвестиційної програми-2019 ПрАТ «Рівнеобленерго» реконструкцією підстанції П/С 110/10 кВ «Південна», що на вул. Енергетиків у Рівному. Тут було здійснено заміну чотирьох масляних вимикачів 110 кВ на елегазові з мікропроцесорним захистом — «Рівнеобленерго» одним з перших в Україні реалізувало подібний релейний захист. Вартість робіть становить близько 13 млн грн. Дорога реконструкція допоможе забезпечити надійність електропостачання Здолбунівського, Гощанського, Корецького районів та частини м.Рівного. Адже підстанція «Південна» забезпечує транзит ліній 110 кВ та живить вищевказані райони.

Додам також, що у Здолбунівському районі було реконструйовано більше 10 км ПЛ 0,4 кВ. Також лідером за кількістю проведених реконструкцій цьогоріч був Володимирецький район — близько 26 км реконструйованих ліній електропередач.

— Минулоріч Рівненська область увійшла до числа лідерів за простотою приєднання до електромереж, які забезпечує саме «Рівнеобленерго». Чи зберігається ця тенденція і сьогодні?
У рейтингу Regional Doing Business-2019 Рівненська область знову у п’ятірці лідерів за простотою приєднання до електромереж. На «Рівнеобленерго» працює єдине вікно приєднань, онлайн-кабінет їхньої реалізації — для відстежування процесу через мережу Інтернет. Таким чином, у 2019 році ми реалізували понад 2600 нових приєднань.

— Ви згадали про онлайн-сервіс, чи розвивається «Рівнеобленерго» в цьому напрямі?
Намагаємося розвиватися, щоб робити комунікацію з нашими клієнтами більш простою та досконалою. Так, користувачами особистого кабінету побутового споживача на сьогодні є майже 50 тисяч мешканців області. З його допомогою можна передавати показники лічильника. Це також можна робити, використовуючи Viber-бот. Також набирає популярності особистий кабінет юридичних споживачів. З його допомогою можна дистанційно подавати показники приладу обліку, коригувати договірні величини, контролювати звітність. Актуальним залишається і обслуговування клієнтів у телефонному режимі. Протягом місяця працівники нашого колцентру з різних питань обслуговують близько 40 тисяч споживачів. Переважна більшість дзвінків стосується передачі показників електролічильника.

— Які плани на наступний 2020 рік?
На разі ще триває затвердження інвестиційної програми у НКРЕКП, тому скажу лише, що велику увагу у 2020-му плануємо зосередити на реконструкції та модернізації електромереж та обладнання у Рівненському районі. Та головне наше завдання — робити все для того, щоб кожному з понад 420 тисяч наших споживачів було забезпечено надійне електропостачання. Будьте певні, наші працівники робитимуть усе від них залежне для цього. З нагоди нашого професійного свята, Дня енергетика, хочу привітати усіх працівників «Рівнеобленерго» і подякувати за сумлінну та віддану працю.

Дякую за розмову і вітаю з професійним святом — Днем енергетика.

Розмовляла Марфа СТОРОЖУК.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також