Де у Рівному найважче виспатися — точно знають фахівці обласного лабораторного центру. У червні вони досліджували рівень шуму у 50 різних точках міста. При цьому перевищення норми — а це понад 60 децибелів, виявили скрізь.
Тамара Ярмолюк, провідний інженер лабораторії електромагнітних полів та інших фізичних факторів ДУ «Рівненський обласний лабораторний центр МОЗ України»: — Подібні дослідження ми проводимо щороку, але цьогорічне — наймасштабніше. За останні 12 років спостережень рівень акустичного забруднення у Рівному помітно зріс, бо транспорту (який є основним джерелом шуму) побільшало в рази. В одних місцях рівень шуму перевищував допустимий на 4 децибели, а десь і на 12-14 децибелів. Ми виїжджали з приладами на вулиці саме влітку, бо взимку рух менш інтенсивний. Заміри робили переважно у години «пік» і за кілька метрів від проїжджої частини. Щоб людина почувалася комфортно, шум на відстані 30 метрів від проїжджої частини має становити не більше 55 децибелів. Тобто вулицею в обох напрямках мало би проїжджати не більше 400 автомобілів за годину, і це при швидкості всього 40-45 км?/?год! Для більшості мешканців центру Рівного — це утопія. Наприклад, біля майдану Незалежності зафіксували до 855 одиниць транспорту за півгодини (тролейбуси, маршрутки, автобуси, приватні авто, мотоцикли). А на перетині вул. Ст. Бандери — Княгині Ольги за півгодини зафіксували 731 одиницю транспорту, при цьому виміряний рівень шуму був еквівалентний 71 децибелу, максимальний — 84… Для тих, хто бажає дізнатися рівень шуму у своєму мікрорайоні, створили інтерактивну мапу — посилання на неї можна знайти на сайті нашої установи. Шум призводить до захворювань серцево-судинної, ендокринної, центральної та вегетативної систем. Для багатьох людей шум є причиною нервових розладів, головного болю, підвищення кров'яного тиску, м'язового напруження та туговухості. Як можна зменшити цей вплив? Ставити склопакети, що мають добрий шумопоглинаючий ефект, та висаджувати більше дерев на вулицях. А міській владі та забудовникам при плануванні окремих новобудов та цілих мікрорайонів варто дбати про те, щоб житлові будинки не стояли над дорогою.