Не фільмом єдиним

1583 0

Ми у соцмережах:

Не фільмом єдиним

Українські кінотеатри не вірять у перспективи альтернативного продукту, але починають його освоювати.

Наприкінці жовтня на екрани українських кінотеатрів вийшов документальний фільм-концерт «Майкл Джексон. От і все» (This is it). Він заявлений майже у всіх найбільших кінотеатрах країни — перший випадок, коли «не кіно» показують з таким розмахом. Але на потік цей напрям стане нескоро. У найближчі два-три роки подібні релізи якщо і будуть, то поодинокі. Заважає той факт, що більшість кінотеатрів залишаються одно— або двозальними і працюють тільки з кіноплівкою. У США та Європі дискусії з приводу альтернативного контенту не припиняються. Його називають то майбутнім кінотеатрів у цифрову епоху, то «тупиковою гілкою». Так чи інакше, показ концертів, спортивних подій, театральних і оперних постановок, не кажучи вже про документальні роботи, там давно став окремим напрямком бізнесу «великого екрана». У сусідній Росії цей напрям теж набирає обертів. Тамтешньому глядачеві вже пропонували прямі трансляції опер «La Scala» і футбольних матчів, а також документальний фільм про Віктора Цоя, концерт у пам’ять Лучано Паваротті, фільми-концерти світових і місцевих зірок (Земфіри, U2, Rolling Stones). А 24 жовтня компанія «Невафільм» запустила в прокат науково-пізнавальну документальну драму про проблеми зміни клімату The Age of Stupid (»Століття дурнів”). В Україні таких різноманітних пропозицій немає, але перші кроки вже зроблено. У грудні-січні близько 30 кінотеатрів показували кіноверсію безкоштовного виступу «Queen», що відбувся в Харкові у вересні 2008 року. Сам концерт, за оцінками організаторів, зібрав близько 350 тис. чоловік, телетрансляція на Новому каналі — близько мільйона. На жаль, даних про кількість відвідувачів кіноверсії немає. За словами директора з комунікацій Благодійного фонду Олени Франчук «Антиснід» Павла Пімінова, квитки кінотеатри продавали за тими цінам, які вони вважали економічно адекватними. — Кінопоказ — це найкращий спосіб занурити глядачів в атмосферу концерту. Такого звуку і зображення жодна телетрансляція дати не може, — відзначає п. Пімінов. За його словами, одночасно з Україною показ стартував у 100 європейських і 300 американських кінотеатрах. Тобто теоретично попит на такий продукт є. Як і намагання з його освоєння з боку професійних дистрибуторів. Генеральний директор кінопрокатної компанії B&H Film Distribution, керівник кіномережі «Кінопалац» Богдан Батрух розповів, що йому вже надходили пропозиції транслювати футбольні матчі. Крім того, просили здати зал в оренду для організації відеоігор з великою кількістю учасників. Однак якогось помітного розвитку «не кіно» найближчим часом не отримає. Подібна продукція, як правило, розрахована на цифрові або хоча б електронні кінозали. Перших у нас менше десятка на всю країну, других більше, але ненабагато (кілька десятків). А здійснити, наприклад, пряму трансляцію футбольного матчу або концерту без відповідного технічного оснащення неможливо. — Альтернативний контент прямо пов’язаний з розвитком «digital cinema». В Україні цифрове кіно тільки починає свою епоху. Але пропозиції постійно збільшуються. Незабаром на екрани вийде одразу дві 3D-картини — «Аватар» Джеймса Кемерона і «Різдвяна історія». Можливо, подивившись фільм у такому форматі, іншого глядач уже не захоче. Разом з d-cinema буде розвиватися й арт-хаусне кіно, що буде гарним ґрунтом для іншого альтернативного контенту, — відзначає Богдан Батрух. Крім того, поки в більшості кінотеатрів буде по одному кінозалу, питання про розмаїття репертуару взагалі не постане. — Це дуже специфічний продукт. Говорити про нього всерйоз рано. У кінотеатрах люди звикли дивитися кіно. Про появу там чогось іншого можна буде задуматися тільки тоді, коли в нас буде декілька тисяч кінозалів (нині — трохи більше 300), з них 300 — цифрових, — вважає генеральний директор мережі «Мультиплекс» Антон Пугач. — Якщо зал один, ми не можемо зняти із сеансу кіно і поставити футбол. Але якщо залів буде декілька, і один з них — цифровий, то там цілком можна буде показати важливий матч або цікавий документальний проект. Кожного року є як сезон із сильними фільмами, так і періоди, коли гарних прем’єр мало. У цих проміжках буде використовуватися альтернативний продукт. Усі йде до того, що його кількість буде зростати, — упевнений Богдан Батрух.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також