Близько 13 мільйонів гривень боргів, розвалений паркан, незакінчена доріжка для літаків та відсутність регулярних авіарейсів. Про перспективи розвитку рівненського летовища у владних кабінетах уже говорять обережніше, аніж торік.
Влітку Державіаслужба провела перевірку Міжнародного аеропорту «Рівне» і заявила, що не видасть потрібні для його роботи сертифікати, поки летовище не усуне ряд недоліків. Серед вимог – замінити майже півсторічний паркан, який обійдеться у 2,5 млн. грн., купити металодетектор, обладнати кімнату особистого нагляду і т.п. Гроші на усе аеропорт просить в обласної ради, проте остання, власниця летовища, фінансувати неготова. По-перше, в аеропорту через борги заблоковані рахунки, тож усі кошти, які потрапляють летовищу, забирає виконавча служба на погашення заборгованості. По-друге, змінилося законодавство і обласна рада може фінансувати свої підприємства тільки з дозволу Антимонопольного комітету, що у рази ускладнює процедуру. Та й чи є перспектива вкладання мільйонів у летовище? Торік, запускаючи чартерні рейси туроператора TPG до Туреччини, говорили про регулярні польоти і до курортів, і до Польщі, проте за півтора року охочих авіакомпаній, які б порахували, що з Рівного вигідно відлітати, не вдалося знайти. Навіть TPG відмовилася передчасно від рейсів до Анталії і не запустила заплановані до Єгипту. Руліжна доріжка за близько 4 млн. грн., яку почали робити на початку літа і мали завершити до осені, досі не здана в експлуатацію. Експертна комісія знайшла порушення у роботі «Стиль-Декору» і змусила доробити недоліки. А «руліжка», як запевняли, - ключ для того, щоб у Рівне прийшли авіакомпанії, які мають літаки типу «Боїнг» - з двигунами знизу. В обласній раді та в аеропорту продовжують говорити, що перемовини з авіаперевізниками тривають. За словами першого заступника голови облради Олександра Корнійчука, просять TPG принаймні пустити кілька авіарейсів до Єгипту на свята. Проте з огляду на те, що компанія відмовляється від польотів з регіональних аеропортів, домовленості не спрацюють. Літати з Рівного поки невигідно. Оскільки вкласти в аеропорт кошти обласного бюджету не можуть не тільки через законодавство, а й через те, що їх не вистачає нині навіть на зарплати, депутати вкотре заговорили про інвестора. Минулого тижня навіть відмовили компанії «Дьюті Фрі Україна ЛТД», яка орендує приміщення аеропорту і хотіла його переобладнати під магазин дьюті-фрі. Заявили, що у майбутньому ремонт можна буде розцінювати як «невід’ємне поліпшення», що даватиме змогу приватизувати площу. А ймовірному інвестору мати на своїй території іншого власника може не сподобатися. Віталій Бойко, голова комунальної комісії облради, днями заявив, що потрібно віддати аеропорт в оренду за одну гривню на 49 років: - Щоб зайшов інвестор, вклав власні кошти і літали з Рівного пасажирські та вантажні літаки, а ми матимемо податки, робочі місця. Але потрібно прописувати в угоді, щоб інвестор, отримавши комплекс, справді запустив авіарейси, а не відкрив якусь фабрику. Як на мене, це має бути компанія, яка вже має авіаперевезення. Серйозний інвестор зможе погасити і борг аеропорту – 13 млн. грн. будуть для нього копійками.