Незрячим дітям ніде вчитися

866 0

Ми у соцмережах:

Незрячим дітям ніде вчитися

У 13 інтернатних закладах Рівненщини навчається близько півтори тисячі дітей з обмеженими можливостями. На кожного учня спеціалізованого інтернату витрачається в рік 35 тисяч гривень. В облдержадміністрації засумнівались, чи ці кошти використовуються ефективно. Заступник голови облдержадміністрації Олексій Губанов вирішив з’ясувати це на міжгалузевій конференції, в якій візьмуть участь представники обласного центру зайнятості, управління праці та соціального захисту населення, служби у справах дітей, управління освіти і науки, відділу у справах сім’ї та молоді.

Тим часом в управлінні освіти та науки уже говорять про проблеми з організацією сприятливих умов для дітей з обмеженими можливостями. Так, на Рівненщині досі немає шкіл і навіть груп для незрячих, не вистачає вчителів-дефектологів і надзвичайно гостро стоїть проблема з працевлаштуванням таких дітей в майбутньому. — Відповідно до положення про спеціальну освіту для дітей з особливими потребами передбачено вісім напрямів, — розповідає головний спеціаліст управління освіти і науки облдержадміністрації Марія Ковальчук. — У нас в області є лише сім. Відсутні групи та заклади для сліпих дітей. Ми не маємо можливості їх навчати у зв’язку з тим, що не створена ще необхідна база для організації такого навчання. Щороку до 13 інтернатних закладів ми набираємо близько півтори тисячі дітей. Для того, щоб ці заклади могли нормально функціонувати, потрібно три складники: фінансування, матеріально-технічна база і кадри. Саме з кадрами, зокрема з вчителями-дефектологами, й існує проблема — їх не вистачає. За напрямом «корекційна освіта» спеціалістів готують лише три навчальні заклади в Україні. Тому доцільно було би ввести таку спеціальність у Рівненському державному гуманітарному університеті. В школах дуже добре поставлена трудова і професійна корекція, однак гостро стоїть проблема із працевлаштуванням дітей з особливими потребами після їхнього випуску із шкіл. Якщо раніше близько 80% випускників, які отримали професійну освіту, працевлаштовувалися, то сьогодні цей відсоток практично зведений до нуля. Нині жодна державна служба не контролює цього процесу і не володіє даними щодо працевлаштування випускників. Усю відповідальність за це перекладено на директорів шкіл та вчителів, хоч це не їхні функції.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також