Нікому возити — маршрутки стоять під парканом

5686 6

Ми у соцмережах:

Нікому возити — маршрутки стоять під парканом

Усе більше скаржаться рівняни на маршрутні мікроавтобуси — їздять не за графіком, брудні салони, часто технічно несправні, та й водії трапляються нахабні — то шансон включають на повну гучність, то з пасажирами сваряться, а то й виштовхують з салону. Але, попереджають чиновники, незабаром і такі водії будуть «на вагу золота». Бо насправді мало хто хоче возити рівнян — це заняття, виявляється, стало невигідним. Міські чиновники «моляться», щоб конкурс перевізників 22 серпня взагалі відбувся.

Віталій Миронюк, начальник міського управління транспорту:

— Ще кілька років тому на конкурсах по три-п’ять претендентів було на один маршрут. На сьогодні ситуація суттєво змінилася. Для прикладу, область вже провела конкурс, але з 20 маршрутів тільки 8 закрила. Тому ми з хвилюванням очікуємо проведення конкурсу, який має відбутися 22 серпня і на який виставляємо 11 міських маршрутів. Насправді як такого конкурсу нема — хоча би прийшли по одному претенденту на кожен об’єкт.

На міських маршрутах не вистачає 200 водіїв. Маршрутки стоять під парканом. Окрім того, Кабмін прийняв нову постанову, яка регулює проведення конкурсу та роботу перевізників. Нею внесено суттєві зміни, що стосуються перевезення осіб з інвалідністю. Якщо раніше на одному маршруті вимагалося, щоб 10% транспорту, який його обслуговує, було обладнано для перевезення таких пасажирів, і то ми не могли забезпечити таку кількість, то з 1 січня — 35%, а з 2020 року — 50%. Мова йде про низькопідлогові автобуси-тролейбуси, щоб міг заїхати візочник. На жаль, в місті, окрім тролейбусів, жодного такого транспорту немає. Яким чином ми будемо виходити із ситуації — не знаю.

Роботу перевізників ускладнили й умови конкурсу, затверджені міськвиконкомом. Приміром, автобуси мають бути обладнані «зовнішніми звуковими інформаторами номера і кінцевих зупинок маршруту», GPS-навігаторами, мають володіти «інвестиціями (кредитами) на придбання нового рухомого складу».

— Випадки, коли перевізник підфарбував де-не-де маршрутку та помив салон, уже не пройдуть, — запевнив Віталій Миронюк. — Конкурсна комісія тепер дуже уважно ставитиметься до санітарного та технічного стану транспорту. Тож частину маршруток перевізники вже готують до конкурсу: лагодять, упорядковують салон, щоб він мав гарний естетичний вигляд, та ін. Можливо, частково з цієї причини зараз менше маршруток на рейсах.

З такими новими вимогами і старою платою за проїзд, каже голова Спілки перевізників Рівненщини Валентин Демчук, деякі маршрути можуть залишитися без охочих їх обслуговувати:

— Такі маршрути, як 42-й, 43-й, 44-й, 58-й і так проблемні, такими й залишаться, якщо взагалі хто-небудь захоче їх взяти. Ситуацію рятує тільки те, що конкурсні об’єкти — це фактично лоти. До кожного лоту входить по кілька маршрутів. Зазвичай вони компонуються таким чином, щоб були і прибуткові, і неприбуткові маршрути. Тобто якщо перевізник виявляє бажання взяти об’єкт, то він зобов’язаний обслуговувати і нерентабельні напрямки, як-от Басівкутський.

Якщо говорити про те, що в нас знизилася якість обслуговування перевізниками маршрутів, то так сталося через те, що проблемні питання вже просто припекли. Це і відсутність коштів на ремонт транспорту і купівлю нового, а також неможливість підвищувати плату за проїзд, бо люди просто не потягнуть такі витрати, і відсутність нормальних водіїв, яких можна найняти. І одне з найбільш наболілих питань — пільговики, яких перевізник фактично возить за власний рахунок. Все це врешті може призвести до плачевного кінця — відсутності громадського транспорту в Рівному.

Дарина Гузенкова.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також