Незважаючи на нещодавні заяви міністра цифрової трансформації про необхідність термінової ліквідації такого державного органу як КРАІЛ, планується збільшення ступеня впливу останнього. Комісія з регулювання азартних ігор і лотерей тепер додатково займатиметься перевіркою рекламної продукції грального бізнесу. Під суворе спостереження уповноваженого органу потрапить абсолютно вся інформаційно-рекламна продукція юридичних осіб, які надають послуги азартного характеру на території України.
Нові вимоги до реклами азартних закладів і лотерей
Раніше тотальна перевірка саме представниками КРАІЛ проводилася виключно для офлайн-залів, а рекламу онлайн-закладів виконували інші державні органи. За результатами такої перевірки виявилося, що лише Favbet казино в Україні - єдина зала, яка повністю відповідає всім вимогам, включно із загальною та зовнішньою рекламою, тому необхідність посиленого вивчення маркетингових продуктів виявилася цілком обґрунтованою.
Крім зміни органу перевірки було внесено й інші поправки, націлені саме на зміст рекламної продукції, до них можна віднести:
-
Заборону продакт-прейсменту. Будь-якого виду згадка закладу або його продуктів зобов'язана бути позначена як реклама. Нативна реклама у відеороликах на стокових платформах, відеохостингах або фільмах має бути виділена, як рекламний продукт.
-
Зловживання спонсорською допомогою. Надмірний вплив на аудиторію через спонсорську допомогу в різних галузях розважального контенту, на території країни.
-
Невідповідність рекламним обіцянкам. Будь-який обман або введення цільової аудиторії в оману призведе до серйозних санкцій з боку держави.
-
Використання неактуальної інформації. Реклама неіснуючих акцій або бонусів, пропозиція матеріальних або інтелектуальних благ за рахунок спеціальних пропозицій, які припинили свою дію тепер вважається обманом споживача.
-
Впровадження підміни понять. Улюблена тема для маркетологів гральних закладів - заміна або розмиття межі понять, використання двозначних словоформ тепер під забороною.
Ці та інші правила тепер поширюватимуться на всіх представників діяльності, пов'язаної з азартом. У разі виявлення будь-якого типу порушень компанія отримає штраф або обмеження на свою діяльність на території країни. Класичними попередженнями, про необхідність призупинити дію рекламного продукту тепер не обійтися. Потрібно розуміти, що якщо казино Вулкан, приміром, суворо дотримується всіх вимог КРАІЛ, що стосуються реклами своїх продуктів, компанії та діючих акцій, то незначні невідповідності можуть бути рекомендовані до видалення з ролика - все залежить від загального рішення комісії з перевірки.
Які санкції передбачені для порушників
Залежно від серйозності порушень нового Закону України можуть бути застосовані різні методи покарань. Їх поділили на кілька ступенів:
-
при першому порушенні штраф до 2 мільйонів гривень (залежно від серйозності порушення);
-
при повторному і наступних "помилках" - обмеження діяльності;
-
систематичні виявлення проблем комісією призведуть до відкликання ліцензії КРАІЛ.
Для компаній, які не побажали виправляти виявлені порушення, можлива заборона на ведення гральної діяльності на території країни на обмежений термін.
@ — друкується на правах реклами.
Участь в азартних іграх
може викликати
ігрову залежність.
Дотримуйтеся правил (принципів) відповідальної гри
може викликати
ігрову залежність.