Новий директор філармонії Олександр Тарасенко: «Планів «усіх розігнати» не маю»

1564 0

Ми у соцмережах:

Новий директор філармонії Олександр Тарасенко: «Планів «усіх розігнати» не маю»

Те, про що довго говорили в рівненських мистецьких колах, стало реальністю минулого тижня. Новим директором філармонії обласна влада призначила відомого музиканта, хормейстера та керівника хору «Воскресіння» Олександра Тарасенка. На зауваження багатьох людей, що творча людина може не справитись з управлінськими проблемами, новий керівник філармонії відповідає: коли керував творчим колективом, йому постійно доводилося вирішувати різні, далеко не творчі питання.

— Я не сподівався, що ця робота може бути настільки цікавою. Я налаштовувався на незнайомі й «страшні» речі. Але, з іншого боку, ця робота не така вже й невідома — я двадцять років керую колективом «Воскресіння», підписував договори з театрами та концертними агенціями. Тобто для мене тут є багато подібного. Зрозуміло, це державна структура з бюджетним фінансуванням. Але загальні принципи організації роботи подібні. На сьогодні у мене є точне бачення закриття сезону, плани на наступний сезон. Вводимо низку нових, а точніше, добре забутих старих форм діяльності — концерти-абонементи, цикли концертів, готуємо пропозицію в управління освіти для започаткування літературно-музичного лекторію. Тобто нині йде напрацювання ідей. На перший погляд нічого нового, але ми хочемо вкласти у ці речі інший зміст — не заробляння, не рутинна робота, а наповнення новими програмами, новими методами і, звісно, новою музикою. — Але ж пріоритети у вашій діяльності будуть? — Мене сприймають як класичного музиканта, так воно і є. Я вважаю, що філармонія повинна піднімати естетичний і духовний рівень населення області. Зокрема, багато дитячих програм орієнтовані саме на дітей області. Інший напрям — академічний камерний оркестр. Ми повинні його всіляко підтримувати, на що спрямовано багато ідей. Одна з таких — цикл концертів «Диригенти України». Крім того, ми маємо унікальний органний зал, який потрібно привести до ладу — підсилити фундамент, покращити гідроізоляцію, відреставрувати орган. У цьому плані, я думаю, нам вдасться знайти спільну мову з нинішньою владою. Обласне керівництво добре знає про наші проблеми. Поки що потрібно оцінити масштаби та скласти кошторис проекту. Але головним завданням філармонії завжди будуть концерти — їхня якість і кількість. Ми розуміємо, що потрібно влити «свіжу кров». Тут є проблема — молоді музиканти не завжди готові залишити велике місто й приїхати до Рівного, навіть якщо вони родом звідси. Моє завдання — переконати таких виконавців співпрацювати з нами. Нехай лише в окремих проектах. І загалом хочу показати, що академічний спів може бути і модним, і цікавим, і сучасним. Але при цьому я буду намагатися не робити «перекосів» у бік вокалу, бо відчуваю себе насамперед музикантом. Тому філармонія не стане хоровою структурою. — Як ви будете ставитись до естрадного блоку, який активно розвивався за вашого попередника? — Кадрових рішень я поки не ухвалюю. Естрадний блок може мати місце у філармонії. Він може бути розширеним, якщо будуть цікаві артисти. А планів усіх розігнати чи щось кардинально змінювати не маю. — Ви багато років говорили про необхідність створення на базі хору «Воскресіння» муніципального колективу. Нині маєте можливість «прив’язати» хор до державної структури… — Нині хор «Воскресіння» — це архієрейський хор Свято-Воскресенського кафедрального собору. І забирати його з собору було б неправильним. Ми не говоримо сьогодні про введення в штат філармонії брендового колективу «Воскресіння». Якщо мова піде про створення філармонійного хору, то це може бути колектив з іншою назвою, можливо, з тими самими людьми. Багато філармоній у своєму штаті мають хорові колективи, як правило, це камерні хори. Така практика розширяє репертуар і урізноманітнює афішу будь-якої концертної організації. Поки що я не бачу можливості ввести у штат співаків камерного хору, але не відмовляюся від такої ідеї. — А чи будете відмовлятися від вигідних для філармонії оренд органного залу? — До тих пір, поки афіша обласної філармонії не буде настільки насиченою, як у деяких сусідів, коли концерти відбуваються ледь не щодня, ми будемо йти на ці оренди. Але ми працюємо над тим, щоб максимально заповнити афішу нашого концертного майданчика. І тоді це питання зникне саме собою — не буде куди вставляти ці оренди. З іншого боку, ми повинні заробляти гроші, і на цьому етапі без оренд обійтися неможливо. Але насамперед потрібно заповнити зал нашими концертами. Крім того, я хочу створити так звану опікунську раду, яка складатиметься з невеликої кількості людей, котрі фінансують проекти філармонії. Це світова практика, і у нас уже є декілька бізнесменів, які згодні допомагати. — Публіка готова ледь не кожного дня ходити на філармонійні заходи? — Якщо будуть цікаві події та якісні програми, будуть і глядачі. Будемо намагатися змінити підходи до реклами. — Ви підписали контракт з обласною владою на рік. Це своєрідний випробувальний термін? — Очевидно, так, у тому числі й для мене самого. А раптом я не справлюся?


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також