Минулої п’ятниці «Укравтотранс», державний департамент автомобільного транспорту, заборонив з 22.00 до 6.00 пасажирські рейси міжміського та міжнародного сполучення. Таке рішення «Укравтотранс» мотивує підвищенням аварійності на пасажирському транспорті через перевтому водіїв у нічний час.
Минулої п’ятниці «Укравтотранс», державний департамент автомобільного транспорту, заборонив з 22.00 до 6.00 пасажирські рейси міжміського та міжнародного сполучення. Таке рішення «Укравтотранс» мотивує підвищенням аварійності на пасажирському транспорті через перевтому водіїв у нічний час. Варто зазначити, що розпорядження тимчасове і поки що обмежене у часі — до 1 жовтня цього року. Ми спробували дізнатися, що робитимуть перевізники, коли їх обмежуватимуть протягом цього місяця у нашій області. — Питання неординарне, — прокоментував рішення «Укравтотрансу» начальник управління з координації та контролю роботи автотранспорту області Микола Котоуч. — Різко, водночас припинити усі нічні рейси неможливо, але наші групи уже працюють. Найперше ми збираємося припинити рейси на час відправлення 2-га та 3-тя ночі, тих, що працюють з 5-ї ранку, поки чіпати не будемо. Хочу зауважити, що найперше це розпорядження стосується неорганізованих перевізників, тобто тих, які не мають дозволу на регулярні рейси. Графік на усім відомих постійних маршрутах зберігатиметься, принаймні ми ведемо переговори з міністерством транспорту та «Укравтотрансом» з цього питання. До організованих п. Котоуч відносить тих перевізників, що виграли тендер, які організовує очолюване ним управління, і одержали дозвіл на роботу на маршруті. До них не відносяться популярні у Рівному рейси до Києва мікроавтобусами «Автоекспрес-престижу» та «Шаленої черепахи», які працюють за іншою схемою, передбаченою законом «Про транспорт», але ніби в обхід управління Котоуча. Поки що й вони возять пасажирів уночі. Сергій Бедрицький, директор «Автоекспрес-престижу»: — Нехай би спочатку впорядкували тих, у кого є дозволи на постійні маршрути. Наш графік відправлень — річ умовна, він складається, виходячи з побажань тих же пасажирів. Тобто в їхніх інтересах. Якщо вести мову про безпеку пасажирів, то у нас є всі ті ж страховки на пасажирів, водія та авто, що й у так званих організованих перевізників. Денис Косюга, директор бюро пасажирських перевезень «Шалена черепаха»: — Це нереальне розпорядження. Обмежуючи у зручностях пасажирів, а заодно й нас, «Укравтотранс» нічого не пропонує взамін. Тим часом наші клієнти, які їдуть до Києва у справах чи на навчання, зазвичай замовляють квитки на 3-тю, 4-ту та 5-ту ранку, щоб до 9-ї бути вже на місці. Виїжджати пізніше, як тепер пропонують, незручно. Наші авто та водії перед виїздом проходять технічний та медичний огляд, це займає не більше 15 хвилин. І страховки ми теж оформляємо, у тому числі й на пасажирів від нещасних випадків, і мікроавтобуси у нас новіші, аніж в «організованих». Тобто наші умови стосовно безпеки нічим не гірші від їхніх. Пасажирові ж цілком байдуже, називається перевізник організованим чи ні і чи має він якесь відношення до конкурсів згадуваного управління, нам би зручно, швидко та надійно. А управління для того й існує, щоб контролювати ці питання, прикро, коли у комфорті відмовляють. Утім, справа, може, й не в турботі про безпеку пасажирів, адже нічні рейси виконуються у всьому світі. Подейкують, що міністр транспорту та зв’язку Георгій Кирпа збирається пустити у напрямку Рівного чергову євроелектричку і цим розпорядженням скерувати потік потенційних пасажирів на залізницю. Адже про небезпечність сонних машиністів поки не йдеться.