Сумка, яку рівнянка Алла Шемачек купила в магазині, через два тижні порвалась. На ремонт, який запропонували продавці, жінка не погодилася, вимагала повного повернення коштів за неякісний товар.
Алла Шемачек, покупець:
— Я постійний клієнт бутику «Любава», де продають шкіргалантерею та верхній одяг. Остання моя покупка — невеличка шкіряна сумка, яка зі знижкою обійшлася мені у півтори тисячі гривень. Проте коли я виходила з таксі, сумка просто обірвалася в мене з плеча. Я не зачепилася нею ні за що, нічого важкого в неї не клала, окрім парфумів, гаманця та двох маленьких шоколадок.
Наскільки мені відомо, гарантійний термін на шкіргалантерею — 50 днів. Тож я взяла сумку й чек і звернулася в бутик. Там мені запропонували ремонт, проте я відмовилася. Продавець пообіцяла, що обговорить мою проблему з власницею бутику. Проте 8 березня зателефонувала і сказала, щоб я забрала сумку, її відремонтували. Я прийшла в бутик і попросила, щоб мені повернули сумку, бо буду проводити незалежну експертизу, яка, на мою думку, доведе, що річ — неякісна. У відповідь мені нагрубили, нецензурно обізвали.
Любов Поляновська, власниця магазину «Любава»:
— Цей бутик належить моєму сину, я допомагаю йому у веденні справ. Цю сумку виготовив один з найкращих італійських брендів «Fabiani», модель має назву Victoria Bekhem. Ми працюємо з ним вже багато років, і до цього часу жодних скарг на цю продукцію не було.
Сумка виготовлена з якісної шкіри. У майстерні, куди ми носили її на ремонт, це можуть підтвердити. Майстри сказали, що таке пошкодження вона могла отримати або через те, що туди напхали багато важких речей, або тому, що вона за щось зачепилася і жінка рвонула її на себе. Тим більше покупець носила її не два тижні, як вона заявила, а майже місяць. Проте ми пішли їй назустріч і відремонтували сумку за власний рахунок. Але вона відмовилася її приймати, нагрубила продавцеві, вона так кричала, що продавці із сусідніх бутиків позбігалися. Ми повернули цій клієнтці її півтори тисячі гривень. Вона навіть не подякувала.
Володимир Рачинський, керівник відділу міського управління із захисту прав споживачів:
— Порядок дій в такій ситуації передбачено ст. 8 закону «Про захист прав споживачів». Покупець може звернутися безпосередньо до об’єкта господарювання, який продав неякісний товар, з вимогою відремонтувати його або відшкодувати його вартість. Якщо покупцеві буде відмовлено, то нехай пише письмове звернення, в якому зазначає, що дає свою згоду на незалежну експертизу товару. І тоді об’єкт господарювання буде зобов’язаний таку експертизу провести, де вважатиме за потрібне. Одна з лабораторій, де проводять таку експертизу, наприклад, є в Києві. Якщо експертиза доведе, що товар був неякісним, її оплачує продавець, який також повинен буде повернути вартість товару.
Якщо ж експерти встановлять, що товар пошкодився через його неправильну експлуатацію, то експертизу оплачує покупець і на повернення коштів не має права претендувати. Якщо продавець безпідставно відмовив покупцеві в проведенні такої експертизи, покупець може звернутися в управління захисту прав споживачів зі скаргою, і тоді ми матимемо право провести незаплановану перевірку бутику. Також за таку відмову передбачено штраф, який залежить від вартості товару. У випадку зі шкіряною сумкою за півтори тисяч гривень штраф буде в десятиразовому розмірі від вартості товару. Також покупець може звернутися безпосередньо до суду.
Дарина Гузенкова.