З початку року мешканцям Рівненщини почали надсилати помилкові платіжки за спожитий газ. Щоб заплатити за використані куби, сотні людей щомісяця звертаються до абонентських відділів. І це призводить до ще більших незручностей. Примусити газовиків нарешті налагодити свій сервіс взялися обласні депутати, які теж мають проблеми із сплатою рахунків за газ.
Олексій Бучинський, заступник голови Рівненської облради:
— Оскільки комунальні послуги надаються відповідно до показників лічильника, то у платіжках мають бути три цифри. Минулий показник, теперішній та кількість кубів, яку потрібно оплатити. Наприклад, так в платіжках за спожиту воду та світло. Кожен може побачити кількість кубів, яку він використав, та самостійно обрахувати, скільки потрібно заплатити за місяць.
Єдина проблема із газовиками. Адже люди хочуть заплатити за спожитий газ, проте не можуть цього зробити. Бо в їхніх квитанціях не можна нічого зрозуміти. В цих платіжках немає жодного показника. Там просто написана сума, яка взята зі стелі. Уявіть, як нервуються люди. Особливо пенсіонери страждають від того, що не можуть нормально заплатити за газ. Людям доводиться їздити у ці абонентські відділи під час пандемії. Через те, що людей маса, до спеціаліста важко добитися. Якщо ви зараз зайдете в абонентський відділ, то почуєте лише крик та матюки. Я уже мовчу про те, що по телефону до газового оператора добитися неможливо.
Віктор Осницький, комерційний директор ПАТ «Рівнегаз»:
— Два роки тому уряд відпустив ціну на газ для населення у «вільне плавання». Виникла проблема. Оскільки влітку ціна досягала 2 гривень, а взимку 9 гривень, то люди спотворювали показники лічильників. Споживачі більше газу писали собі влітку, щоб взимку менше платити. В опалювальному періоді 2020-2021 року ціни на газ змінювалися щомісяця, і так аж до січня. В результаті уряд стабілізував ціну газу з 1 січня по квітень. Однак люди продовжували спотворювати показники лічильників. Саме в цей період був апогей цього процесу. Схоже відбувалося й в інших областях України.
Наша компанія не могла відзвітуватися за спожитий газ. Для того, щоб стабілізувати ситуацію, ми ухвалили рішення про 100% інвентаризацію показників лічильників. Колись контролери ходили по будинках та записували в бланку показники лічильника, а власник оселі ставив свій підпис. Але ця процедура виявилася неефективною, тому ми вирішили від неї відмовитися. Зараз контролери приходять до споживачів та фотографують показники лічильників. Завдяки фотографіям можна перевірити реальні показники лічильників. Наразі ми уже перевірили показники у 133 тисяч абонентів. Оскільки усіх абонентів в області 266 тисяч, то прогнозуємо, що інвентаризація триватиме до березня.
Додамо, що обласна рада планує скаржитися на компанію «Рівнегаз» до Кабміну та НКРЕКП. За звернення депутати планують проголосувати уже на черговій сесії, яка відбудеться 17 грудня.
Богдан СЛОНЕЦЬ.