Політолог: найбільш змістовно веде кампанію Тимошенко

2153 4

Ми у соцмережах:

Редакція поспілкувалася з Михайлом Квасюком – політтехнологом, PR-спеціалістом, який закінчує магістратуру в Гданську, про погляд ззовні на виборчий процес цього року та прогнози щодо формування влади після двох плебісцитів.

- Михайле, ви постійно проживаєте зараз у Польщі, чи стежите ви за новинами в Україні?

- Так, завершення мого навчання збіглося з фінішем цьогорічної кампанії, й одночасно з проголошенням нового складу Верховної Ради я отримаю диплом магістра з політології. Звичайно, я перебуваю в українському інформаційному полі та стежу за боротьбою політиків через соцмережі, а також через польські новини.

Як ставляться наші сусіди до новин з України, чи є в них інтерес до виборів президента?

- Оскільки ми зараз дуже впливаємо на економіку багатьох регіонів як у Польщі, так і в сусідніх Словаччині та Німеччині, майбутні вибори достатньо висвітлюються в ЗМІ. Це можна сказати і про Європу в цілому, адже для наших західних партнерів дуже важливий прозорий виборчий процес і перехід влади в демократичний спосіб. Тому за нами стежать зі стриманим оптимізмом і надією, що влада не буде повторювати помилок минулого та зробить процес максимально демократичним.

- Під час виборчої кампанії досить часто вдаються до боротьби компроматів і корупційних скандалів, як це впливає на ставлення до нашого “європейського” руху та декларацій про наміри вступити до Євросоюзу?

- Якщо чесно, європейські ЗМІ більше уваги приділяють змістовності програм кандидатів і не дуже висвітлюють ті скандали, що спалахують щодня в нашому інформпросторі. Звичайно, є багато питань до влади щодо виконання взятих на себе зобов’язань відносно боротьби з корупцією, негативно сприйнятий європейцями “декоративний” військовий стан, який легковажно прийнятий владою та не мав жодних наслідків, окрім політичних.

Чи роблять якісь прогнози наші західні партнери, можливо, є фаворити із симпатій?

- Ні, оцінюють тільки передвиборчі кампанії на предмет їхньої реальності та наявність ознак популізму. Якщо дивитись ззовні, то найбільш професійно кампанія ведеться командою Тимошенко. Кандидат запропонував своє бачення по основних важливих для суспільства напрямках, і головне - вступили в дискусію щодо питань, де було багато зауважень до якихось пунктів. Тому в них є час виправити і корегувати цей суспільний договір. Чинний президент вистроїв кампанію на трьох темах, зовсім виключивши з повістки головні – корупція, реформа правоохоронної системи та боротьба з олігархічними монополіями, на які у населення найбільший запит. Інші лідери соціологічних досліджень не запропонували нічого.

- Але ж Порошенко безапеляційно декларує напрям до входження в європейські інституції вже в недалекому майбутньому…

Це також є частиною популізму, бо немає ніякої дорожньої карти з конкретними кроками з реалізації. Чи був представлений документ, як, наприклад, вже згадуваний “Новий курс”, для дискусії як з виборцем, так і з владою Євросоюзу? Ні. А він має бути, оскільки виборець дорослішає і хоче брати участь у розбудові своєї держави, а не голосувати за пакет слоганів з реклами.

 


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також