Запрошуючи у свій фільм велику зірку — актора або режисера, будь-який голлівудський продюсер розуміє: одним гонораром він не відбудеться. Адже до зірки додаються всі її зоряні запити, які, хочеш — не хочеш, а доведеться задовольнити. Ці ось вимоги заносять в особливий документ. Називається він «райдер» і складається особистими юристами зірок. Всі примхи в цьому документі сортуються за розділами і пунктами. Розділ перший звичайно стосується умов перебування в місці, де проходять зйомки, і умов пересування.
Запрошуючи у свій фільм велику зірку — актора або режисера, будь-який голлівудський продюсер розуміє: одним гонораром він не відбудеться. Адже до зірки додаються всі її зоряні запити, які, хочеш — не хочеш, а доведеться задовольнити. Ці ось вимоги заносять в особливий документ. Називається він «райдер» і складається особистими юристами зірок. Всі примхи в цьому документі сортуються за розділами і пунктами. Розділ перший звичайно стосується умов перебування в місці, де проходять зйомки, і умов пересування. «Будь-які перельоти — тільки на місцях першого класу з гарантованим забезпеченням 6-ти додаткових квитків у перший клас для членів сім’ї, особистих помічників і компаньйонів» (райдер Шарон Стоун, розділ 1, пункт 1). А якщо є свій літак, зірка обов’язково вимагає оплатити витрати, пов’язані з перельотом. Очевидно, за пальне, стоянку і знос крил — у Брюса Уілліса, наприклад, ці витрати становлять 500 тисяч доларів. А жити зірки, звісно, бажають тільки в першокласних готелях, квартирах або будинках. І на майданчику їм потрібен настільки ж першокласний трейлер-гримерка з усіма зручностями. «Біла гримерка, білі квіти в гримерці, білі столи і скатертини, білі фіранки, білі свічки, білі канапи. Зручне гримувальне крісло. Доставляти їжу (за винятком напоїв) у гримерку заборонено» (райдер Дженніфер Лопес, розділ 2, пункти з 1 по 8). Другий розділ у списку зоряних вимог стосується титрів фільму. Ім’я зірки першої величини повинно стояти окремо від інших імен, першим або другим, і, якщо можливо, ще до появи назви фільму на екрані. У третьому розділі обумовлюються умови роботи безпосередньо на знімальному майданчику: робочий час, час відпочинку і перерви на обід. Особистому затвердженню підлягає все: від кандидатури режисера, стиліста або дублера — до найменших змін у сценарії й іміджі. «Роботодавець не вправі вимагати від акторки робити стрижку або фарбувати волосся стійкою фарбою, за винятком випадків, коли вона сама того побажає. Тоді роботодавець бере на себе усі витрати, пов’язані з підтримкою кольору на період зйомок і відновленням початкового кольору після закінчення роботи» (райдер Дайан Лейн, розділ 3, пункт 2). У зірок свої дивацтва, і про кожне з цих дивацтв продюсерів письмово повідомляють юристи. У присутності Шарон Стоун заборонено курити. Дайан Лейн двічі на день потрібен свіжовичавлений сік й інструктор з йоги. Брюсу Уіллісу необхідний пересувний спортзал з тренером, охоронець і масажистка. А Мелу Гібсону потрібні добові в розмірі тисячі доларів — так, на кишенькові витрати. Так що на зоряні запити студіям доводиться складати окремі кошториси. А куди подітися? Хочеш зірку — забезпеч їй всі умови для життя і роботи, суворо за списком. А інакше — засудить.