Як і у всіх людей унікальні відбитки пальців, кожен бізнес має особливі бізнес-процеси. Іноді неможливо підібрати готове рішення, яке б ідеально задовольнило всі потреби компанії. У такому разі кращим варіантом буде індивідуальна розробка CRM-системи. Та як обрати вдалого підрядника, який створить ефективну систему, урахує всі потреби й допоможе з адаптацією працівників? Відповідь на це запитання ви знайдете в цій статті.
Ключові аспекти та критерії під час вибору розробника
Процес розробки індивідуальної CRM-системи значно складніший і довший, ніж інтеграція готового ПЗ. Водночас за умови вдалого вибору партнера ви можете отримати ідеальну систему, створену спеціально під ваші потреби. Тож, перш ніж зважитися на таке рішення, урахуйте кожен важливий критерій вибору.
Визначте потреби компанії
Дайте собі відповідь на запитання: «Навіщо моєму бізнесу індивідуальна система CRM?». Проаналізуйте, які унікальні потреби має компанія і чому з вашим запитом не впорається готова система. Оцініть, які функції необхідні для ваших запитів. Звертайтеся до розробника вже тоді, коли можете чітко сформулювати потребу. Адже, щоб розробити вдале рішення, потрібно визначити очікування до ПЗ. Це також допоможе вам обрати надійного партнера, який точно зможе втілити ваш запит.
Для більшості підприємців буде складно одразу створити чітке технічне завдання, для цього потрібен досвід і знання. У такому разі вам краще звернутися до розробників, які допоможуть вам із бізнес-аналізом. Обираючи CRM Solutions, ви можете повністю покластися на досвідчених фахівців, які допоможуть із дослідженням процесів компанії та створенням запиту.
Дізнайтеся, який бюджет потрібен для розробки
Зіставте середньоринкові ціни на послугу розробки CRM-системи з вашими бюджетами й потребами. Оберіть найкращий варіант, аби співпраця з розробником була вигідною й водночас ефективною. Зважайте й на той факт, що ціна розробки в деяких партнерів не охоплює обслуговування й техпідтримку, хостинг, інтеграції та оновлення. У такому разі ви можете понести додаткові, іноді неочікувані витрати. Тому дізнайтеся про цей нюанс, провівши переговори.
Порівняйте розробників на ринку й почитайте відгуки
Вибір розробника CRM-систем — це непросте завдання. Аби вам надали якісне ПЗ, співпраця була приємною, а бізнес після впровадження рішення лише розвивався, проаналізуйте доступні варіанти на ринку. Порівняйте переваги й недоліки пропозицій кожного з розробників. Дізнайтеся умови взаємодії, терміни виконання замовлення, можливості керування процесом та інші нюанси.
А краще, ніж самі клієнти, яких обслуговував майбутній партнер, про досвід співпраці вам не розповість ніхто. Почитайте відгуки про розробника, а краще сконтактуйте з його клієнтами напряму. Так ви дізнаєтеся про всі переваги й недоліки, про які не завжди можна дізнатися із сайту розробника.
Дізнайтеся про можливості техпідтримки й адаптації працівників
Адаптація до готової та перевіреної досвідом CRM-системи — це непросто. Навіть із великою кількістю інформації в інтернеті. А навчити персонал абсолютно новому продукту самостійно — куди складніше. Тому на етапі розробки треба враховувати зручність та UX, що допоможе спростити процес адаптації.
А також переконайтеся, що вам не доведеться розбиратися із системою самостійно. Адже неправильне використання CRM-системи може мати негативний ефект: це знизить ефективність і задоволеність працівників. Це зовсім не те, чого ви очікуєте від вкладень у розробку.
У CRM Solutins ми не залишаємо своїх клієнтів наодинці із системою: навчаємо персонал під час періоду адаптації та відповідаємо на запитання в техпідтримці.
Крім потреби в адаптації, нове ПЗ потребує техпідтримки. На початку використання CRM-система може мати певні недосконалості. Щоб усунути всі потенційні проблеми, системою потрібно користуватися, повідомляти про недоліки й виправляти їх. Також у процесі роботи команди може виявитися, що необхідно оптимізувати ті чи інші процеси.
Переконайтеся, що вам це дійсно потрібно
Не кожен розробник може відмовити клієнту, який здатен заплатити значні кошти за розробку ПЗ з нуля. Однак вашому бізнесу може й не знадобитися індивідуальна система, якщо існує готове рішення, здатне покрити ваш запит. У CRM Solutions ми чесні зі своїми клієнтами. Якщо ми бачимо, що компанії не потрібна розробка CRM-системи, то ми відмовимо від послуги й запропонуємо готове рішення.
Проконсультуйтеся з розробниками
Коли ви самостійно дослідили свої потреби, розробників на ринку та всі можливі нюанси, час переходити до переговорів. Під час консультації ви отримаєте відповіді на запитання, які залишилися після попереднього аналізу. Важливість цього етапу полягає в тому, що ви маєте обговорити всі деталі «на березі» — перш ніж переходити до справи. Від цього етапу залежить те, наскільки злагодженою та ефективною буде співпраця.
Переговорний процес: рекомендації щодо переговорів та визначення умов співпраці
Ось три головні правила, яких вам варто дотримуватися в процесі переговорів:
- Щоб ви прийняли вдале рішення під час вибору розробника CRM-системи, перед консультацією складіть список запитань, які хочете обговорити. Так ви не забудете уточнити важливі деталі.
- Закріплюйте умови співпраці в письмовому договорі, аби потім у вас не виникло проблем і суперечностей.
- Запрошуйте на консультацію людей, які розуміються на процесах вашого бізнесу й сильні в переговорах.
Щоб розпочати переговорний процес із розробником CRM Solutions, заповніть форму, і ми зв’яжемося з вами. Перша консультація безкоштовна!
Помилки, яких слід уникати: типові помилки під час вибору розробника та як їх уникнути
Зосередження на ціні, а не на цінності: індивідуальна розробка CRM-системи — це не бюджетний спосіб оптимізувати процеси. Не жертвуйте якістю системи заради низької ціни. Інакше вам доведеться витратити більше коштів на розробку нового рішення або виправлення помилок.
Відсутність перспективи масштабування: як власник бізнесу ви точно прагнете розвивати компанію. Тож, перш ніж замовити розробку, створіть запит з огляду на перспективи масштабування.
Недостатня гнучкість системи: подбайте про те, щоб ваша CRM-система мала достатньо функціоналу, могла пристосовуватися до мобільних пристроїв, а також легко інтегрувалася із зовнішнім ПЗ. Чим більше можливостей передбачає система, тим ефективнішою буде діяльність компанії.
Висновки
Розробка індивідуальної CRM-системи потребує багато вашої уваги до вибору партнера. Від цього залежить те, наскільки вдалою буде інвестиція і яку вигоду може принести в майбутньому. Обираючи CRM Solutions, ви можете бути певні — процеси вашого бізнесу в надійних руках професіоналів. Переконайтеся в цьому під час безкоштовної консультації.