Сучасний рівень транспортного планування міст передбачає розробку комплексу заходів, необхідних для послідовної реалізації планів розвитку транспортної системи міста. З метою організації безпеки дорожнього руху в Рівному, зменшення кількості ДТП на вулицях міська рада затвердила комплексну схему організації дорожнього руху.
Розробляв схему на замовлення міських депутатів інститут «Харківпроект». Комплексна схема організації дорожнього руху конче потрібна, якщо ми хочемо, щоб у нас у місті нормально розвивалася дорожня інфраструктура. Така схема є основним елементом у системі містобудівної документації, яка визначає не лише проектувально-планувальні рішення в транспортному плануванні, а ще містить розрахунки потреб населення та підприємств міста в пересуваннях та перевезеннях вантажів.Схема організації дорожнього руху допомагає оптимізувати і зробити безпечним рух транспортних засобів і пішоходів, тому є невід’ємною і обов’язковою нормою дорожнього проектування, що застосовується під час будівництва нових автомобільних доріг, при різних будівельних і ремонтних роботах, при реалізації заходів, покликаних знизити аварійність на небезпечних ділянках. До схеми включається розміщення дорожніх знаків, дорожньої розмітки та світлофорних об’єктів залежно від інтенсивності руху автотранспорту та пішоходів по кожній із вулиць.
Реорганізація схеми організації дорожнього руху Рівного базується на результатах обстеження фактичних умов дорожнього руху в місті, аналізі стану транспортного обслуговування учасників руху і створенні транспортної моделі вулично-дорожньої та маршрутної мереж міста, яка також включає модель потреб у пересуваннях автомобілів.
Розроблені заходи у схемі ОДР, які розділяються на мережеві та локальні, дозволяють підвищити якість транспортного обслуговування без суттєвих матеріальних затрат, за рахунок раціональної організації дорожнього руху в центральній частині міста та використання резервів існуючої вулично-дорожньої мережі міста. Якщо говорити мовою цифр, то середня швидкість руху автотранспорту підвищиться на 3,6%, що забезпечить скорочення середньої тривалості поїздки на 4,6%, при незначному збільшенні дальності поїздки у 0,09%.
Тому тепер при розміщенні елементів організації дорожнього руху рівненські комунальники будуть керуватися відповідною схемою. Щоправда, рекомендації розробників не є безкомпромісними, їх можуть доповнювати відповідні спеціалісти, вносячи зміни у відповідний проект.
Назарій ПОЛІЩУК, інформаційний аналітик, депутат Рівненської міської ради.