Кондитерські компанії, що входять до асоціації «Укркондпром», повідомили про плани повністю або частково згорнути виробництво солодощів через високі ціни на газ. До списку компаній, окрім таких гігантів, як «Рошен» та «Нестле Україна», увійшла і Рівненська кондитерська фабрика. Проте солодощі на Рівненщині виготовляє не лише вона, тож ми поцікавилися у виробників, наскільки погана ситуація і чи варто очікувати на зникнення рівненських цукерок з прилавків магазинів.
Микола Полюхович, директор Рівненської кондитерської фабрики:
— Ми уявлення не маємо, чому потрапили до списку компаній, які готуються до закриття. Бо працюємо у звичайному режимі. У нас є газовий та твердопаливний котли, тож великого впливу подорожчання газу на нас немає. Звичайно, подорожчання електроенергії та сировини, а також пандемія вплинули на виробництво, і його обсяги скоротилися, але не більш ніж на 10%. Жодної цукерки не зняли з виробництва, натомість ще дві додали – фруктовий грильяж та «Банана». Наші види продукції: цукерки «Столична», «Пікова дама», «Мальва», сухофрукти в шоколаді, вафлі «Сніжинка» і «Артек». Експортуємо продукцію в Литву, Латвію, Естонію, Молдову.
Любов Гончар, директорка Гощанського заводу продтоварів:
— Ми працюємо на електриці, але все одно відчули подорожчання. Тому прийняли рішення про закриття двох лінійок виробництва – повидла та соків, для виготовлення яких використовуємо газ. Поки що їхні запаси є. Будемо надіятися, що ситуація зміниться. Щодо кондитерки, то, як і раніше, виготовляємо понад 50 найменувань цукерок. Це чорнослив та курага у шоколаді, «Метеорит». Звичайно, зростання цін на цукерки відбудеться, на мою думку, але не більше, як на 10%.
Микола Кучерук, голова правління ПАТ «Родина»:
— Подорожчання сировини і газу важко впливають на виробництво. Перед Новим роком ми розпочали консультації щодо того, як далі вести бізнес. Був підписаний меморандум з Міністерством аграрної політики щодо максимального подорожчання ціни на газ не більш як на 25% для виробників соціально важливої продукції. Ми випікаємо власний хліб і з нетерпінням очікуємо офіційних документів, відповідної Постанови уряду, яка запустить меморандум у дію.
Щодо кондитерських виробів, то попит на них традиційно перед новорічними святами зростає. Ми виконуємо замовлення за контрактами, маємо запаси. Це зефір, цукерки «Йо-ма-йо», мармелад, загалом понад 250 найменувань. Проте у зв’язку з подорожчанням сировини та енергоносіїв наша продукція вже не є конкурентоспроможною на міжнародному ринку. Зменшення обсягів виготовлення буде 100%. Будемо орієнтуватися на наших партнерів – оптових покупців. Адже є ще один нюанс: не всі магазини обзавелися касовими апаратами, до чого їх зобов’язали з цього року.
Микола Паш, директор ТОВ «ДН Класик» (дубенська торгова марка кондитерських виробів «Марія»):
— Ми газ майже не використовуємо, все працює на твердому паливі та електроенергії. Більшість проблем, з якими стикнулися, пов’язані не з подорожчанням енергоносіїв, а з пандемією. Відправляємо продукцію на експорт: в Румунію, Грецію. Азербайджан, Штати, Ізраїль та інші країни. А от в Білорусь зупинилися поставки через політичну ситуацію. Обсяги виробництва не скорочуємо, люди працюють як в одну, так і у дві зміни. Правда, перед пандемією працювало в нас 300 осіб, а зараз 200. Жодне найменування з виробництва не зняли, плануємо до Великодня випустити щось новеньке. Щоправда, бачимо спад продажу. Раніше на Новий рік був більший ажіотаж, зараз стабільності немає. Та все одно купують наші набори цукерок, сухофрукти в шоколаді, вафельні трубочки.
Дарина Гузенкова.