Рівненську «кукушку» врятує тільки російський завод?

2138 0

Вузькоколійку на території Володимирецького та Зарічненського районів, яка працює вже понад 115 років, можуть закрити. «Укрзалізниця» вважає, що утримувати маршрут збитково, а депутати Верховної Ради запропонували перекласти відповідальність на обласний бюджет. Якщо проблему з фінансуванням не вирішать, «кукушка» припинить їздити.

Курсувати «кукушка» з Антонівки Володимирецького району до Зарічного — а це більше 100 кілометрів і майже чотири години у дорозі — має тричі на тиждень. Для мешканців кількох поліських сіл — це єдиний спосіб дістатися до міста. Проте віддавна потяг не виїздить на всі рейси. І хоча обурені селяни вже навіть перекривали колії, протестуючи проти такого нестабільного графіка, залізничники запевняють, що то не зумисне. Мовляв, локомотив — один і дуже старий, ремонтувати його все важче, бо знайти деталі непросто, а іншого такого локомотива у залізниці немає. Бо нестандартний, вузькоколійний. А виробляють такі тільки у Росії.

Днями Рівненська облрада отримала лист від нардепки Ганни Гопко з проханням вирішити проблему вузькоколійки. Пані Гопко пропонує взяти «кукушку» на утримання обласного бюджету, проте в облраді та ОДА одразу відповіли — це неможливо. Попри обговорення на гуманітарній комісії, вирішення проблеми знову відклали. Обласна рада наразі лише звернеться до нардепів, зокрема Василя Яніцького, обраного від північних районів, щоб вони передбачили кошти на утримання «кукушки» з держбюджету. А йдеться, як мінімум, про сто мільйонів гривень.

Павло Александрук, керівник пасажирського сектора Рівненської дирекції залізничних перевезень:

Про проблему вузькоколійки ми неодноразово доповідали нашому керівництву у Львівській залізниці. Зупиняти «кукушку» ми не плануємо, але цілком ймовірно, що вона сама зупиниться, коли потяг одного дня виїде з депо, застрягне десь посеред лісу, а ремонтувати буде нічим.

Для того, щоб вузькоколійка нормально функціонувала, потрібно вкласти не менше 100 млн грн, не враховуючи витрат на заробітну плату: 19 млн грн на ремонт колій, 45 млн на відновлення лінії повітряного зв’язку. Найбільш гостра проблема, втім, — зі старим локомотивом, обслуговування якого обходиться у 4 млн грн на рік, ще й деталі важко знайти. Нові локомотиви виготовляють лише у Росії, орієнтовна вартість — до 30 млн грн. Людей потрібно возити, але залізниці навіть не повертають за перевезення пільговиків. Наприклад, у 2018 році ми надали послуг з пільгового перевезення на 9 млн грн, а місцеві бюджети на Рівненщині відшкодували нам лише 1,3 млн грн.

Світлана Богатирчук-Кривко, заступниця голови Рівненської ОДА та депутатка Рівненської облради:

— Ми зацікавлені, щоб зберегти «кукушку» як культурний та туристичний об’єкт, який приваблює туристів зі всього світу. Але насамперед вузькоколійка виконує функції перевезення, а це якраз компетенція Львівської залізниці. Ми знаємо про великі інвестиції в «Укрзалізницю», про прибутки, які вона отримує. То як виникла ідея, щоб облрада взяла на свій баланс об’єкт перевезення? Це взагалі суперечить Бюджетному кодексу.

Алла САДОВНИК.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Коментарі (всі коментарі проходять модерацію)

Залиште вiдповiдь

Читайте також