Роман СТАСЮК: "Про схеми, які описують виборці у своїх зверненнях"

1133 0

Ми у соцмережах:

Роман СТАСЮК:

Хотів би привернути увагу до проблеми, з якою я стикнувся, виконуючи свої обов'язки депутата Рівненської міської ради. Головне призначення депутатів місцевої ради - це служіння народу України, громаді, яка їх, вибрала та її інтересам.

стасюк
Роман Стасюк
Цей же закон надає депутатам місцевих рад досить широкий спектр можливостей реалізувати свої депутатські повноваження. Однією з таких можливостей є складання і направлення депутатами місцевих рад своїх депутатських звернень або особистий прийом, які є реакцією на звернення громадян (колективів підприємств, організацій). На жаль, всупереч законодавству деякі чиновники Рівненщини, які уявили себе «місцевими царьками», ігнорують звернення депутата. Так, до мене, як до депутата Рівненської міської ради, надійшли звернення виборців щодо бездіяльності, корупції, зловживань службовим становищем, перешкоджання підприємницький діяльності директором державного підприємства «Рівненський експертно - технічний центр Держпраці» Карпюком Р.М., начальником управління Держпраці у Рівненській області Наконечним Ю.М. У своїх зверненнях виборці просили вжити заходів щодо усунення порушень чинного законодавства чиновниками Держпраці. Опишу деякі з кричущих прикладів порушення законодавства України директором державного підприємства «Рівненський ЕТЦ» Карпюком Р.М., начальником управління Держпраці у Рівненській області Наконечним Ю.М., викладені виборцями в їхніх зверненнях до мене. Вже більше року фірма, яка не один рік безпечно експлуатує ліфти не тільки у багатоквартирних будинках, а й у лікарнях, через незрозумілі вимоги керівника державного підприємства «Рівненський ЕТЦ» Карпюка Р.М., начальника управління Держпраці у Рівненській області Наконечного Ю.М. не може повторно отримати дозвіл на експлуатацію ліфтів. Спочатку чомусь, а напевно, через монопольне становище на цьому ринку в Рівненській області керівник державного підприємства Карпюк Р.М. вирішив, що він може проводити експертні обстеження та видавати висновки експертизи, які є підставою для отримання дозволу Держпраці, так, як він захоче, у порушення чинного законодавства. Причиною цього є банальне бажання - заробити грошей на підприємцях. Так, за «злочинною» схемою, яку організував керівник Рівненського експертно-технічного центру Держпраці Карпюк Р.М., експертний центр заробить в десятки разів більше грошей, водночас бізнесмен витратить неймовірну суму грошей під час отримання дозвільного документа. Схема Карпюка Р.М. дуже проста: він вимагав платити гроші за проведення експертного обстеження та видачу висновку експертизи, який є підставою для видачі дозволу, на кожний ліфт окремо, тоді як багато років проводились експертні обстеження лише конкретних типів ліфтів (лікарняні, пасажирські тощо). Це все одно, якби водій повинен був би отримувати права не на тип автомобіля - легковий, вантажний, автобус тощо, а на кожний окремо взятий автомобіль з конкретним заводським номером. Такою вимогою Карпюк Р.М. штучно збільшував кількість одиниць експертизи, чим суттєво підвищував загальну вартість експертизи. Тобто, для прикладу, якщо висновок експертизи на одну одиницю експертизи, у випадку фірми, яка звернулась до мене, це ліфт, коштує 1000 гривень і таких ліфтів одного типу є 200, то керівник експертно-технічного центру Держпраці, у порушення усіх норм чинного законодавства, хотів отримати 200 тисяч (!!!) гривень замість 1000 гривень. Зрозуміло, що експертно- технічний центр повинен працювати і мати надходження до свого бюджету, але ж у законний спосіб і не обдираючи бізнесменів. Виходячи зі звернення виборців, таке ставлення керівника Рівненського експертно-технічного центру Держпраці до підприємців є нічим іншим як тиском на бізнес та може створити соціальну напругу серед населення. Адже не багато не мало - а 229 ліфтів Рівненщини без дозвільного документа фірми, яка експлуатує ліфти, можуть бути зупинені. Крім того, якщо керівник фірми все ж таки зважиться заплатити в сотні разів незаконно збільшену Рівненським експертно-технічним центром суму за експертизу, щоб запобігти своєму банкрутству та зберегти робочі місця, буде змушений врешті-решт збільшити ціну на свої послуги. І цей незаконний заробіток Рівненського експертно-технічного центру Держпраці важким тягарем знову ляже на плечі простих громадян. Поряд з цим, керівник експертно-технічного центру Карпюк Р.М. одноосібно вирішує питання та ставить вимогу до замовників експертизи про укладення договору на надання так званої методичної допомоги, яка не встановлена жодним нормативним актом законодавства України, передбачена лише на рівні Рівненського експертного центру та фактично схожа на узаконений Карпюком Р.?М. хабар за отримання позитивного висновку експертизи у розмірі декількох тисяч гривень. Врешті-решт фірма звернулась до експертної організації в іншій області та витрачаючи додатково свій час та кошти, отримала висновок експертизи. Але виникає запитання, чому в той час як уряд країни вже не один рік працює над створенням сприятливих умов ведення бізнесу в умовах європейської інтеграції, бізнесмени Рівненщини, які справно сплачують податки у цей надважкий час, забезпечують робочими місцями українців, потерпають від свавілля таких чиновників, як Карпюк Р.М. І це тільки приклад тиску Карпюка Р.М. на бізнес. А в мене ще є звернення простих громадян, працівників Рівненського експертно-технічного центру, які змушені терпіти беззаконня Карпюка Р.М. Так, користуючись ситуацією в Україні (стрімке підвищення цін, безробіття), Карпюк Р.М. залякує працівників підприємства зменшенням заробітної плати та залишенням їх без стабільної роботи на державному підприємстві. Своїми діями він систематично порушує трудове законодавство. Зловживаючи своїм службовим становищем, Карпюк Р.М. «виживає» «незручних» працівників, які мали сміливість відстоювати свої права та інтереси підприємства, оголошуючи їм догани та врешті-решт звільняючи. Тепер постраждалі працівники змушені відстоювати свої порушені права в судах. Позивачі до державного підприємства виграють суди, але якою ціною! Так, наприклад, чи то через свої примхи, чи то через свою некомпетентність Карпюк Р. М порушив вимоги колективного договору і відмовив колишньому працівнику державного підприємства, пенсіонеру, інваліду-чорнобильцю у виплаті матеріальної допомоги. Громадянин звернувся в суд з позовом до державного підприємства і суд став на бік позивача. Але скільки здоров'я, сил коштував цей судовий процес пенсіонеру, можна тільки здогадуватись. В той же час необхідно звернути увагу і на та те, скільки коштувало таке свавілля Карпюка Р.М. державному підприємству, адже крім виплаченої матеріальної допомоги, підприємство зазнало збитків у вигляді судового та виконавчого збору, оплати послуг адвоката Карпюка Р.?М. І це не багато не мало, а близько 60 тисяч (!) гривень. Непогано так державне підприємство витрачає кошти, які повинні були спрямовані в бюджет нашої країни! І це лише один приклад, а ще є незаконні догани, невиплата премій та інше. Враховуючи таку ситуацію на підприємстві, я, користуючись своїм правом на невідкладний прийом, особисто пішов у Рівненський ЕТЦ з метою отримати інформацію, роз'яснення з питань, викладених виборцями у своїх зверненнях. Але, на жаль, мене директор державного підприємства Карпюк Р.П. не захотів слухати, в присутності відеокамери Рівненського телеканалу почав виштовхувати з кабінету, заявляв, що буде надавати відповіді тільки на письмові звернення. Такими діями Карпюк Р.?М., в присутності юрисконсульта підприємства Рижої А., порушив статтю 14 Закону про депутатів. Шкода, що ані керівник державного підприємства, ані юрисконсульт державного підприємства не знали, чи не хотіли знати, що депутат має право на невідкладний прийом посадовими особами місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, керівниками підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності. Згідно з вимогою Карпюка Р.М. звертатись до нього лише в письмовій формі, я підготував близько 20 депутатських звернень за всіма фактами зловживань, порушеннями законності на Рівненському експертно - технічному центрі, викладеними виборцями. Директор державного підприємства Карпюк Р.?М., ігноруючи вимоги Закону про депутатів, всіляко ухилявся від надання запитуваних роз'яснень з питань, викладених в моїх письмових депутатських зверненнях. Не з'ясовуючи суті депутатських звернень, не вивчаючи порушених у цих зверненнях питань - майже на всі мої звернення, незалежно від їхнього змісту, посадові особи державного підприємства надали шаблонні відмови у наданні запитуваної інформації. Такі безпідставні відмови керівника державного підприємства Карпюка Р.М. у наданні інформації, необхідної для здійснення депутатських повноважень, свідчать про невиконання ним законних вимог депутата місцевої ради, створення штучних перешкод у роботі депутата і містять ознаки кримінального правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 351 КК України. Крім того, недоречні виступи юрисконсульта Рівненського ЕТЦ Алли Рижої, які суперечать її заявам в Рівненському ЕТЦ перед камерами Рівненського телеканалу, на сесії Рівненської міської ради щодо моїх депутатських звернень належним чином оцінені на комісіях як Рівненської обласної ради, так і Рівненської міської ради, де підтримано моє право на депутатське звернення і негативно оцінено уникнення державним підприємством відповідей на депутатські звернення. У зв'язку зі створенням штучних перешкод у роботі депутата вже відкрито кримінальне провадження щодо Карпюка Р.М. До речі, незважаючи на ухилення Карпюка Р.М. від надання інформації на депутатські звернення, керуючись Законом України «Про доступ до публічної інформації», Карпюку Р.М. було направлено інформаційні запити. На жаль, і тут Карпюк Р.М., керуючись некомпетентними консультаціями юрисконсульта державного підприємства Алли Рижої, порушив законодавство України. За порушення директором Рівненського ЕТЦ Держпраці Карпюком Р.М. прав громадян України на інформацію регіональний представник Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини у Рівненській області склав 3 (три) протоколи про адміністративне правопорушення за статтею 212-3 КУпАП. Суди розглянули зазначені протоколи і визнали Карпюка Р.?М. винним у скоєнні адміністративного правопорушення, в порушенні права громадян на інформацію (ненадання інформації на інформаційні запити). Виходячи з вищевикладеного, таке небажання Карпюка Р.М. надавати інформацію про діяльність підприємства свідчить лише про те, що Карпюку Р.?М. справді є що приховувати від громадськості. Необхідно зазначити, що «грішить» порушенням законодавства України ще один чиновник Держпраці - начальник управління Держпраці у Рівненській області Наконечний Ю.М., який «плідно» співпрацює з вищезгаданим Карпюком Р.М. Адже після поневірянь у Рівненському експертно-технічному центрі Держпраці під час отримання експертного висновку з експлуатації ліфтів спеціалізована фірма з висновком експертизи експертної організації з іншої області звернулась до управління Держпраці у Рівненській області, де у цієї фірми почались нові перешкоди. Тепер вже Наконечний Ю.М., якій лобіює інтереси Карпюка Р.М., відмовив фірмі в отриманні дозволу на експлуатацію ліфтів. Фірмі нічого не залишалось як звернутись за захистом своїх порушених прав до суду. Суди стали на бік фірми і скасували незаконну відмову Наконечного Ю.М. у видачі дозволу та підтримали позицію фірми щодо отримання висновку експертизи, дозволу на експлуатацію ліфтів лише за типами ліфтів без їхнього індивідуального визначення. У зв'язку з тим, що Наконечний Ю.М. добровільно не захотів виконувати рішення суду, фірма змушена була звернутись до Державної виконавчої служби. Державна виконавча служба відкрила виконавче провадження, і тепер управління Держпраці у Рівненській області повинно не тільки в примусовому порядку виконати рішення суду, але й сплатити виконавчий збір 12800 (!!!) гривень та компенсувати судовий збір у розмірі 3200 гривень. І все це за бюджетні кошти! Впевнений, що якби чиновник Держпраці Наконечний Ю.М. платив ці гроші з власної кишені, а не з кишені платників податків, виконання рішення суду не затягувалося б. Що це? Чи це корупційна змова керівника державного підприємства Держпраці Карпюка Р.М. і керівника територіального органу Держпраці Наконечного Ю.М., чи ні - це мають визначити компетентні органи, які, я сподіваюсь, звернуть увагу на цю статтю і розглянуть її як офіційне звернення. Але в будь-якому разі, вважаю, що будь-яке ускладнення в діяльності українського бізнесу, створене чи то державним підприємством, чи то органом виконавчої влади - це введення корупційної складової. Наприкінці хочу зауважити, що надзвичайно важливим аспектом моєї депутатської роботи є реагування на всі факти порушення прав простих громадян, підприємців та ін. Моя позиція - що за кожним фактом порушення прав громадян, надання неповної відповіді, відписок депутатам принципово повинно порушуватися питання про притягнення посадових осіб до відповідальності, в тому числі до кримінальної. І така позиція є ефективним методом подолання некомпетентності і зловживань чиновників. А неповага до статусу депутата місцевої ради, порушення прав депутата чи ігнорування його вимог - це порушення прав офіційного представника інтересів українського народу та територіальної громади, а відтак це є порушенням прав громадян України.
Роман СТАСЮК, депутат Рівненської міської ради.

Від редакції

Пропонуємо висловитись з цієї теми й посадовим особам, яких згадав у своїй публікації пан депутат.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також