Дивні платіжки за спожитий газ отримують рівняни. У когось в графі до оплати — значаться нулі, а в інших — суми, взяті зі стелі. Люди, які звикли щомісяця старанно подавати покази лічильників, часто стикаються з тим, що їхні показники просто не фіксують. Тож не дивно, що люди стурбовані тим, що у випадку подорожчання газу використані кубометри можуть порахувати за новими тарифами.
Людмила Канівець, мешканка Здолбунова:
— Я змушена майже щомісяця ходити до газової служби і з’ясовувати ситуацію. Почалося це ще з лютого. Щоразу в платіжці показники, які відрізняються від тих, що я передавала. Наприклад, пішла я у липні з’ясовувати, скільки маю заплатити. Мені сказали, що я маю заплатити 55 гривень і 33 копійки. Борг я сплатила і в кінці місяця передала за допомогою сервісів у Viber, що спожила п’ять кубів газу. Однак у серпні мені прийшла платіжка, в якій значиться, що я плачу лише за один куб газу, а сума там стоїть як за п’ять. На мої скарги у газовій службі відповідають, що в них збій та інвентаризація. Але якщо я заплачу за некоректними показниками, то потім вони можуть звинуватити мене в тому, що в мене борг. Така проблема у десятків людей.
Мені в голові не вкладається, для чого тоді газова компанія зробила стільки сервісів для подачі показників лічильника, якщо їх не можуть коректно зафіксувати. Із власного досвіду скажу, що схоже уже траплялося. Це було в минулому році, коли піднімали ціну за газ. Тоді теж була плутанина з показниками. Однак коли ціна на газ зросла, то одразу все унормувалося.
Тетяна Парфенюк, начальниця відділу продажів фізичним особам товариства «Рівнегаз збут»:
— Закон чітко розмежовує функції та межі компетенції постачальників газу та операторів газорозподільної мережі. У разі виникнення запитань щодо передачі показників лічильника потрібно звертатися до оператора газорозподільної мережі. Саме він отримує від споживачів дані за спожитий газ та публікує їх на інформаційній платформі оператора ГТС України. Дані з цієї платформи уже беруть усі постачальники, а їх, окрім нас, по Україні близько 700. Іншими словами, «Рівнегаз збут» не бачить показників лічильника, які передають споживачі «Рівнегазу», а працює з тією інформацією, що опублікована на інформаційній платформі оператора ГТС України.
Бувають випадки, коли на платформі не відображена інформація, скільки споживач використав газу. У таких випадках здійснюється планове нарахування. Якщо у наступному місяці дані за спожитий газ користувача таки з’являються, то проводиться перерахунок. В будь-якому разі сплачені споживачем кошти нікуди не зникнуть і будь-яка переплата буде зарахована у наступному періоді.
Світлана Сабанюк, прессекретар АТ «Рівнегаз»:
— Наразі у нас триває інвентаризація показань лічильників газу. Таке рішення було ухвалено «Рівнегазом» у зв’язку з тим, що торік значна кількість споживачів передала недостовірні дані показників лічильника.
Якщо в платіжках вказано дані, які не відповідають реальному використанню обсягів газу, то споживач має звернутися із заявою для виклику контролера. Після того, як контролер компанії зніме контрольний показник лічильника, ці дані будуть автоматично занесені у програму. Тоді й коригуються показники у платіжках. Якщо у споживача виникають тимчасові труднощі із передачею показань, він може скористатися іншим додатком — наприклад, через Telegram-бот, смс-повідомлення.
Богдан СЛОНЕЦЬ.