У жовтні минулого року начальник управління ЖКГ Ярослав Сахнюк, досягнувши пенсійного віку, отримав нову посаду — керівника управління транспорту. Як коментував тоді Володимир Хомко, «сам попросився на легшу роботу». Допоки п. Хомко був міським головою, до Сахнюка претензій ніхто не мав. Але нові чиновники мають, і чимало.
Це стало зрозуміло на останньому засіданні міськвиконкому. Затвердження звіту керівника управління транспорту про звернення громадян завжди було формальністю. Проте нові члени виконкому відмовилися це зробити і наказали п. Сахнюку врешті почати реагувати на скарги на практиці. А враховуючи те, що міський голова Рівного Олександр Третяк натякав, що незабаром оголосить про звільнення з посад керівників управлінь та комунальних підприємств, до роботи яких є багато запитань, то чи не Ярослав Сахнюк — у черзі на виліт?
Ярослав Сахнюк, звітуючи про звернення громадян, розповів, що найбільше скарг — на недотримання графіків руху, грубу поведінку водіїв, відмову у пільгових перевезеннях.
Володимир Дяк, заступник міського голови:
— Я з 5 січня на посаді. За цей нетривалий час надійшло п’ять повторних звернень громадян. І найголовніше — строки по всіх цих депутатських зверненнях минули. Це найгостріші питання, а ми знову даємо формальну відписку. Звіт начальника управління транспорту не є задовільним. Треба його допрацювати і наступного разу представити із серйозним аналізом і цифрами. І щоб в цьому звіті була інформація про те, як ми реагуємо на скарги аж до вирішення питань по суті, а не прості відписки.
Юрій Поліщук, заступник міського голови Рівного:
— Я зустрічався з представниками організацій, які займаються проблемами людей з інвалідністю. І уявіть собі ситуацію, що стоїть незряча людина на зупинці, а її відпихають і не дають можливості зайти в транспорт. До кого тут ставити претензії? Не слід забувати і про те, що медикам якось треба добиратися на роботу, і соціальним працівникам. У Луцьку це питання вирішили, роздавши людям відповідні посвідчення про їхнє першочергове право сісти в маршрутку. Треба розробити системний план заходів.
Олександр Третяк, міський голова Рівного:
— Особисто я транспортну ситуацію в місті оцінюю як вкрай погану. У зв’язку з тим, що Кабмін ухвалив рішення, згідно з яким дозволяється перевезення пасажирів не більше за кількість місць для сидіння, в нас виник транспортний колапс. Всі ці питання, які виникають з пільговиками, з виїздом / невиїздом автобусів на маршрути, бо не рентабельно — їх багато до управління транспорту і до перевізників. Виконком може викликати їх на розмову, заслухати аргументи, прийняти рішення про те, що ми можемо розірвати договір з недобросовісним перевізником. Тобто повноважень у нас вистачає. Але нам потрібно спільно вирішити цю проблему. Тому що якби було хоча б дозволено перевозити пасажирів відповідно до кількості стоячих місць, напруга значно б знизилася.
Надія Гладкевич, член міськвиконкому:
— Скарги — це не презентативна вибірка, не можна робити висновки про проблеми транспортної сфери, опираючись на них. Хто пише скарги? Зазвичай це люди похилого віку, які мають багато вільного часу. Зайняті люди цього не роблять. Скільки я пам’ятаю, у нас завжди була проблема з проведенням конкурсу перевізників, бо були маршрути нерентабельні. І хоч десять разів оголошуй на них конкурс — ніхто не піде на них. Інша проблема — водії тролейбусів, які масово звільняються, щоб працювати у Польщі. Треба врешті визнати, що приватний транспорт проблем не вирішить, лише муніципальний.
Богдан Гапяк, член міськвиконкому:
— З кожним роком маршрутки як транспортні засоби застарівають. В їхній ремонт вкладають все більше коштів, а нові ніхто не збирається купувати. Рано чи пізно маршруток не буде. Треба рухатися в сторону великогабаритного транспорту. Хотів би як приклад навести досвід італійців, які нам кажуть: ви живете при комунізмі, бо вам під кожну хату під’їжджає маршрутка. Такого ніде немає. До того ж маршрутки тільки ускладнюють рух містом. Через них з восьмої до десятої ранку і з п’ятої до десятої вечора місто стоїть в заторах. Комплексно треба підходити до вирішення питання.
Дарина Гузенкова.