Основна складність розкрутки в Google молодих ресурсів полягає саме в їхній новизні. Коли у видачі з'являється новий сайт, довіра до нього пошукової системи є практично нульовою. Подальше просування та позиції багато в чому залежить від того, наскільки грамотною є оптимізація ресурсу. Якщо від початку упустити важливі моменти, надалі не уникнути додаткових витрат.
Розглянемо основні етапи просування нових веб-ресурсів
Знаючи загальну схему розкрутки, ви зможете оптимізувати молодий сайт самостійно, поступово заглиблюючись в нюанси, або при бажанні відстежувати роботу SEO-фахівців, безпосередньо брати участь у процесі просування. Послугу - розкрутка сайту замовити ви можете в агентстві. Команда фахівців працюватиме задля ефективності та результативності вашого проєкту.
Що таке юний веб-сайт?
Щодня у світі запускається понад 200 тис. нових сайтів, питання щодо визначення їхньої новизни не має точної відповіді. Один із основних факторів ранжирування – вік домену. Зазвичай молодим вважається ресурс, домену якого не більше 1 року (вузькі ніші – 2–3 роки). Сайти, якими ніхто не займався тривалий час, також можна прирівнювати до молодих. Довіра пошукових систем до таких ресурсів вже втрачена, сторінки швидко просідають у видачі.
Деякі фахівці молодим відносять нові ресурси на доменах нових чи старих, якими сервер при відкритті видавав 404 Not Found. У будь-якому випадку схема просування нових та «занедбаних» ресурсів приблизно однакова.
Створення нового сайту
Просування молодих сайтів починається вже зі старту роботи над їх створенням. Розробка сайту із грамотною структурою, адаптованого під пошукові системи – 10% успіху. На етапі створення нового онлайн-магазину, молодого сайту послуг, корпоративного ресурсу слід приділити увагу одразу кільком напрямкам.
Структура та навігація сайту
Будова розділів і сторінок проекту має бути інтуїтивно зрозумілою і простою, відповідати тематиці ніші, що просувається, і відображати актуальні пропозиції щодо товарів, послуг, навчальних курсів. Зручність сайту для відвідувачів безпосередньо впливає на фактори поведінки, які враховуються Гуглом при ранжируванні сторінок ресурсу.
Іноді пошукові системи на короткий термін піднімають у видачі молоді ресурси, даючи можливість набрати статистику поведінкових чинників. Таким шансом обов'язково варто скористатися для покращення своїх позицій.
Вибір CMS для створення сайту
СМS, якщо говорити простими словами, – це система, двигун, з якого здійснюється управління контентом ресурсу. Для успішного просування молодого сайту слід вибирати CMS, гнучку до доробок та з можливістю налаштування SEO-параметрів. Двигун сайту повинен дозволяти формувати:
- мета-теги Тайтл, Дескрипшн, для зображень також Alt;
- людинозрозумілий URL;
- заголовки H1–H6 та унікальні тексти для описів та «хлібних крихт».
Крім того, важливими є наявність на всій сторінці ресурсу HTML-редактора, для інтернет-магазинів – функція завантаження та вивантаження даних. Оптимальний час відгуку сервера на сайті – півсекунди.
Для створення молодих сайтів послуг зазвичай вибирають WordPress, для онлайн-магазинів – цю систему або Magento, Opencart. Замовляючи розробку ресурсу на самописної CMS, варто розуміти, що за доопрацюванням доведеться надалі звертатися до підрядника, який створював сайт і що в майбутньому робота з просування залежатиме від компанії або окремого фахівця-розробника.
Розробка мобільної версії сайту
Трафік з мобільних пристроїв росте з кожним роком. Google при ранжируванні сайту аналізує в першу чергу мобільну версію, в сучасних умовах без неї не обійтися. Тому при створенні проекту з нуля бажано одразу замовити адаптивну верстку.
Збір семантичного ядра
Семантичне ядро є набір ключових слів і поєднань, які розкривають тематику ресурсу, описують запропоновані сайті чи послуги. Простіше кажучи, це запити, за якими користувач шукатиме сторінки через пошук. Спочатку правильно сформоване СЯ дозволяє максимально швидко отримувати цільовий трафік.
Збір семантичного ядра ресурсу та його подальша кластеризація дозволяють:
- визначити попит на певні категорії товарів та послуг;
- створити зручну структуру сайту, що відповідає запитам користувачів;
- контролювати у майбутньому роботи з просування.
Після збирання семантичного ядра та формування структури можна приступати до оптимізації сторінок сайту.
Внутрішня оптимізація молодого сайту
Внутрішнє SEO – мабуть, ключовий напрямок, на якому потрібно наголошувати при розкрутці молодого ресурсу. Зупинимося докладніше на найважливіших для ранжування сторінок сайту оптимізації.
Створення контенту
Цей етап оптимізації молодого сайту – один із найскладніших. Відповідно до підібраної семантикою складається техзавдання, яким пишуться унікальні тексти. При цьому копірайтери повинні дотримуватися параметрів по нудоті, водності, LSI-ключам. Окрім текстового контенту оптимізації на сайті вимагають фото та графічні зображення.
Не варто відразу ставити собі за мету вихід у топ Google за високочастотними ключами, краще почати з просування за низькочастотними запитами «середньочастотників». За рахунок низької конкуренції таким чином можна отримати більше цільового трафіку на сайт, аніж за декількома високочастотними запитами.
Технічна оптимізація сайту
Робота з технічними факторами молодого ресурсу включає:
- прописування мета-тегів;
- видалення індексованих дублів сторінок;
- налаштування файлу robot.txt та sitemap;
- перевірку кодів відповіді сервера;
- налаштування редиректів для битих посилань.
Технічна оптимізація покликана забезпечувати швидку та повну індексацію сторінок пошуковими системами.
Перелінківка
Суть внутрішньої перелінковки полягає у проставленні посилань усередині сайту. Цілі заходів – підвищення зручності навігації та розподіл ваги сторінок і, як наслідок, покращення їх індексування.
Комерційні фактори
До комерційних факторів відносяться елементи сайту, що визначають якість сервісу та дають можливість покупцеві вирішити його завдання. До них входять:
- інформація про компанію, умови доставки замовлення, оплати;
- повний та актуальний асортимент із зазначенням цін;
- фільтри пошуку товару в інтернет-магазині;
- ліцензії, сертифікати, результати рейтингів;
- відгуки;
- контактні дані;
- кнопки та форми для заявки.
Для опрацювання комерційних даних варто вивчати конкурентів, намагатися дати максимум корисної інформації у доступній для сприйняття формі.
Обов'язково звертайте увагу на регіональне та геозалежне просування. Пошуковики автоматично визначають регіон за телефонним кодом, доменною зоною.
Перевірка сайту перед публікацією
Внутрішній SEO-аудит сайту може бути проведений самостійно або із залученням сторонніх фахівців. Цей важливий етап включає перевірку:
- технічних налаштувань;
- відкриття ресурсу, сторінок для індексування;
- коректності внутрішньої перелінкування;
- коректності формування URL-сторінок;
- налаштування протоколу https;
- структури (будь-яка сторінка повинна бути доступна в 3, максимум 4 кліки);
- підключення сервісів аналітики.
Проведення SEO-аналізу та усунення недоліків дозволяють уникнути помилок, які гальмують зростання видимості сайту у видачі.
Альтернативні джерела для трафіку
Щоб пошуковики швидше побачили ваш ресурс, не забудьте додати його до панелі Google Search Console. Функціонал сервісу також допоможе відстежувати індексацію, аналізувати трафік, виявляти та вчасно усувати помилки у роботі ресурсу.
Для отримання додаткового трафіку сайт необхідно зареєструвати у каталогах та довідниках, на картах, у відгуках та на маркетплейсах.
Зовнішня оптимізація сайту
Зовнішньої оптимізацією варто займатись, коли сайт вже активно працює. Не варто ризикувати масовою закупівлею посилань, краще нарощувати масу посилань поступово, природним чином. Для цього роблять посіви посилань на тематичних форумах, публікують статті на зовнішніх ресурсах, у тому числі через біржу посилань. Якісний та експертний контент не лише збільшить трафік на сайт, підвищить позиції ресурсу у пошуковій видачі, а й працюватиме на репутацію бренду.
Відстеження результатів, коригування
Після запуску ресурсу SEO-просування не припиняється. Щоб стабільно утримувати позиції та просуватися у топ, необхідно постійно вивчати тенденції SEO, стежити за конкурентами, аналізувати поведінкові фактори та конверсії, визначати ефективність проведених заходів, займатися доробками, не боятися експериментувати.
Висновки
При пошуковому просуванні молодого сайту необхідно наголошувати на структурі та юзабіліті ресурсу, а також внутрішній оптимізації. Якщо ви хочете займатися SEO самостійно, будьте готові до довгої та копіткої роботи. Швидший та зручний варіант – звернутися до фахівців SEO. Команда маркетингового агентства візьме на себе як окремі види робіт, так і комплексне просування, включаючи розробку сайту, збирання семантичного ядра, створення контенту та проведення технічної оптимізації.