Відколи у Рівному скасували вісім «непотрібних» маршрутів, ситуація з перевезеннями у місті особливо не покращилася. Пасажири й далі нарікають, що маршрутки зарано з’їжджають з рейсів, а з віддалених мікрорайонів доїхати важко. Що з цим робити?
Василь Сливка, начальник міського управління транспорту та зв’язку:
— Ще на початку 2022-го на 26 маршрутах працювало 250 автобусів малої та середньої пасажиромісткості. Нині зі 187 автобусів на маршрути щоденно не виїжджає до 50. З тих, хто має дозволи і може їздити, 30 стоять під парканом без водіїв. З водіями проблема велика і серйозна. За законодавством, на всіх маршрутах мають працювати на кожному автобусі по два водії, й не більше 40 годин на тиждень кожен. А в нас вони працюють по 12 годин на день. Умови чітко прописано, графіки розроблено... Виправимо ситуацію тільки після того, як закінчиться воєнний стан і почнуть хлопці вертатися назад, будуть працювати. Нині немає водіїв настільки, що доходимо до колапсу.
Запитують, навіщо було скасовувати існуючі маршрути? Вирішували разом з трансбезпекою, поліцією. У 2022-му транспортну мережу обстежували в НУВГП, ми взяли їхні пропозиції, але не всі — бо вони пропонували залишити у місті лише 120 маршруток. Тому ми оптимізували мережу шляхом скорочення 8 автобусних маршрутів: це №№ 30, 34, 41, 42, 51, 58, 65 та 67. Скорочували маршрути з низькою рентабельністю та з врахуванням дублювання з іншими маршрутами.
Щоб не погіршувати ситуації, особливо з доїздом у віддалені частини міста, ми запропонували 35-35А закільцювати так, щоб із центру, з Ювілейного, з Північного довезти людей до Робітничого провулку. Планували 45-й маршрут, який іде до Луцького кільця, так само продовжити до Робітничого, але на сьогодні поліція і представники залізниці нам акт не підписують, тож будемо працювати над цим.
58-й чого скоротили? Бо став збитковий. Це довгий маршрут, об’єднував два віддалених райони міста, вирішили його розділити: залишили №47А і № 64. Тож замість двох маршруток, які їздили з Тиннівської й до Колоденки, зараз в Колоденку їде 8 автобусів 64-го і по 6–7 автобусів 47А.
Що стосується маршруту № 30, він майже повністю дублюється з № 57. Зрештою дійшло до того, що їздила одна маршрутка з Північного, а водій казав, що виїжджає по 8-й годині й може завезти вас до лікарні. Це не робота громадського транспорту! Коли ми спробували набрати групу, щоб той маршрут оживити, туди ніхто не хотів іти працювати.
65-й маршрут, можна сказати, сам розвалився. Я його створював особисто, ще коли був на посаді перший раз. І на той час він був абсолютно актуальним і не був одним з гірших: ніякої субвенції, сам на себе заробляв. Чому він став настільки нерентабельним — не знаю. Але на ньому відмовилися працювати всі, хто починав. Залишити «недобиті» автобуси малої місткості було б неправильно. Ситуацію вивчаємо, але питання відновити зараз не стоїть.
42-й маршрут, який іде до «Агропереробки», там теж дуже багато працюючих людей, яких потрібно на роботу та з роботи вивезти, яким чином його закрутити — поки не знаю.
Коли пустили за маршрутами № 1 та № 7 по вісім великомістких автобусів, вони почали возити всіх пільговиків без обмежень. Та якщо не буде продовження фінансування з міського бюджету, то великі автобуси в наступному місяці зупиняться.
На сьогодні департамент інфраструктури підписав меморандум з НУВГП, щоб у квітні знову зробити обстеження пасажиропотоків. Для того, щоб мати реальну картину співвідношення пільгових і платних пасажирів. Втілювати «єдиний квиток» на даний час в місті немає як, всі це знають. Але ми готуємося до того.
Записала Олена РАКС.