Шість гривень під ялинку!

1086 1

Ми у соцмережах:

Рівнян, які їздять громадським транспортом, у перший день 2019 року очікує сюрприз від міської влади, яка дозволила підняти вартість проїзду у приватних маршрутках з п’яти до шести гривень. Вибору не було — приклад Черкас, де власники маршруток у відповідь на відмову підвищити ціну оголосили страйк, не надихав ані членів міськвиконкому, ані міського голову Володимира Хомка. Єдине, що зробили «для народу», — зобов’язали перевізників возити школярів за півціни без компенсації з бюджету.

Віталій Миронюк, начальник управління транспорту і зв’язку міста:

— Вартість проїзду 5 гривень була актуальна при ціні пального 28 грн. за літр. За таких умов рентабельність на маршруті складала 10%. Однак у жовтні-листопаді ціна на пальне катастрофічно зросла з 28 до 34 грн. за літр. Зараз середня вартість дизельного пального становить близько 32 гривень. Паралельно зросла вартість шин, акумуляторів та мінімальна заробітна плата водія. Однак перевізники виконали свої зобов’язання перед містом і повністю відремонтували 200 автобусів.

Володимир Хомко, міський голова:

— Якщо чесно платити усі податки, то рентабельна вартість проїзду має становити близько одного євро на людину. Так в усій Європі. Але у нас всі їздять у збитках. Навіть з ціною проїзду в шість гривень перевізник не зможе купити собі новий автобус. Ціна проїзду в тролейбусі тримається на позначці у три гривні, бо ми щороку дотуємо своє комунальне підприємство на 50 мільйонів гривень. Окрім того, купуємо нові тролейбуси. І вартість проїзду в тролейбусах поки що піднімати не будемо.

Моє завдання як міського голови зробити так, щоб не було транспортного колапсу, як ви бачите по телевізору, то в одному, то в іншому місті стається. Потрібно, щоб все їздило. І щоб ті автобуси їздили. Бо на тролейбуси все не перекинеш. Тому мусимо плату піднімати, щоб перевізники таки існували.

Сергій Паладійчук, секретар міської ради:

— Ті аргументи, які нам надають перевізники, не надто мотивують підвищувати вартість проїзду. Все тому, що ціна за пальне дещо знизилась і уже не така, як в нових розрахунках. По-друге, усі складники, про які говорять перевізники, дорожчають всього на 12-15%. Однак вартість проїзду в маршрутках просять підняти аж на 20%. Будь-яка людина, яка дружить з математикою, може це побачити. Однак я розумію, чому проїзд має дорожчати. Адже проблема перевізників не у зростанні вартості пального. Бо усі маршрутки заправляються не у відомих брендів, а на приватних напівпідпільних дизельних заправках, платячи там по 26-27 гривень за літр. Уся суть в зарплаті водія, яка є катастрофічно низькою. Тому хороший водій їде працювати до Європи мінімум за 1000 доларів у місяць.

Віктор Якимчук, перевізник:

— Зараз одна маршрутка в день безкоштовно перевозить від 50 до 80 пільговиків. Це усе наші збитки. Будь-які деталі та гуму нам продають за євро. Вартість проїзду в шість гривень не принесе колосального покращення, але дозволить зберегти той автомобільний парк, який зараз маємо.

Богдан СЛОНЕЦЬ.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також