Симфонічна авантюра

1969 0

Ми у соцмережах:

Симфонічна авантюра

Справжню авантюру, в гарному значенні цього слова, затіяв головний диригент камерного оркестру обласної філармонії Павло Багінський. Він вирішив створити приватний… симфонічний оркестр. Не сам, а з допомогою людини, яка взяла на себе обов’язки продюсера, віддавши диригенту суто музичну частину. Перший свій концерт новостворений масштабний колектив «Рівне-Прем’єр» дасть уже у найближчі дні — 11 січня.

Основою для нового оркестру стане добре відомий і давно існуючий камерний оркестр. До них приєднаються музиканти з Тернополя та Луцька, оркестру рівненського театру і кілька студентів. Як зізнається Павло Багінський, шукати музикантів для цілого симфонічного оркестру (мінімум — 36 чоловік) у нашому місті доволі складно — такого колективу у Рівному ніколи не було, а тому люди, переважно музиканти-духовики, які закінчували навчання в Інституті мистецтв або музучилищі, шукали щастя чи то за кордоном, чи то в інших містах. До речі, Рівне нині залишається одним з кількох українських міст, де немає симфонічного оркестру. Івано-Франківськ, наприклад, для створення такого колективу навіть тендер для музикантів оголошував. — Питання створення симфонічного оркестру на базі філармонії порушувалося давно і постійно «провалювалося», — згадує диригент. — Це все-таки значно більший колектив, аніж камерний. Але і репертуар тут значно ширший. Тому ми хочемо створити суто академічний оркестр, за всіма класичними канонами. Керівництво філармонії проти цього не заперечує. Думаю, ми будемо відрізнятися від оркестру Геннадія Фіськова, який робить ставку більше на симфонічні обробки естрадної музики. Павло Багінський зга­дує, що хотів давно реалізувати свою ідею симфонічного колективу, проте не міг знайти людей, які б у цьому йому допомогли: — І ось коли я вже майже опустив руки, мені зателефонував чоловік з Нетішина, який запропонував співпрацю. Він атомник, людина старшого віку, але досвіду продюсерсько-організаційної діяльності не має. Нині він уже займається поліграфічною продукцією, вирішує питання нашого першого концерту. І наголошує, що нам потрібен спонсор. Мені, як музиканту, ці всі проблеми невідомі та далекі. Чітких планів щодо комерційної вигоди цього проекту його організатори поки не мають. Кажуть, що спробують поки на публіці Рівного, а потім могли б пропонувати свої концерти містам, де також немає великих оркестрових колективів — Житомир, Вінниця, Луцьк. У перспективі — поїздки за кордон, який зазвичай є найбільш фінансово вигідний українським музикантам. Але, як розповідає засновник оркестру, їм потрібен майже рік, щоб підготуватись до зарубіжних гастролей, вивчивши декілька різних програм. І разом з тим — закупити інструменти, яких не вистачає, пульти тощо. — Нині ми лише пробуємо свої сили. Але я бачу, що музиканти зацікавлені у довготривалості проекту, вони кажуть, що не хочуть навіть починати репетиції на 1-2 концерти, — говорить Павло Багінський. — Для них це — як ковток свіжого повітря. І, звісно, якщо готувати великі музичні програми, то хочеться, щоб їх почуло якомога більше людей. Дебютний концерт «Рівне-Прем’єр» запланований на 11 січня у музично-драматичному театрі. З оркестром працюватимуть солісти — українсько-нідерландське сопрано Олена Талько та піаніст, переможець конкурсу ім. Горовиця Андрій Васін. Музиканти гратимуть твори Моцарта і Сен-Санса.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також