Спір за 200 тисяч: банк вимагає усю суму кредиту, позичальниця — відшкодувати моральні збитки

1271 0

Ми у соцмережах:

Спір за 200 тисяч: банк вимагає усю суму кредиту, позичальниця — відшкодувати моральні збитки

Відомий у Рівному психолог і хіромант рівнянка Жанна Табачук у квітні 2008 року взяла в "Укрпромбанку" кредит на придбання квартири у сумі 267 тисяч гривень на 31 рік. За складеним банком графіком позичальниця щомісяця платила 719 гривень плюс відсотки. У червні 2010 року активи і кредитні зобов'язання збанкрутілого "Укрпромбанку" перебрав собі "Дельта Банк". І пані Табачук почала платити по кредиту вже у цей банк. Тепер ця фінансова установа через суд вимагає виплатити усю суму несплаченого кредиту одразу — близько 220 тисяч гривень, мотивуючи, що позичальниця буцімто має борг. Тим часом і п.Жанна подала до суду позов з вимогою повернути їй зайво сплачені комісійні, так звані приховані відсотки, та 200 тисяч гривень моральної компенсації. Загалом ціна питання виходить така ж, яку вимагає банк.

жанна табачук
Жанна Табачук
— "Дельта Банк" не розробив і не надав графік погашення заборгованості, тому я кожного разу платила таку суму, яку мені називали у відділенні, — розповідає Жанна Табачук. — Я платила удвічі і навіть утричі більше, ніж було передбачено графіком "Укрпромбанку", у мене виникла переплата. Я не отримувана жодних попереджень від банку, і раптом дізнаюся, що він позивається до суду, бо в мене нібито виник борг, і вимагає, щоб я повернула усю суму кредиту одразу, а це немало — 220 тисяч гривень. За словами адвоката Олени Терещенко, банк має право вимагати повного повернення кредиту, якщо позичальник заборгував за понад три місяці, і ще через 60 днів звертатися в суд, попередивши боржника. Жодних досудових попереджень чи вимог не було. А головне, позичальниця сплачувала по кредиту, і боргу у неї взагалі не було. У квітні цього року Рівненський міський суд відмовив "Дельта Банку" у задоволенні позовних вимог. Банк з цим рішенням не погодився і оскаржив його. У травні Апеляційний суд Рівненської області скасував попереднє і прийняв рішення в інтересах банку. А у вересні Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ визнав його необгрунтованим і незаконним. Він вважає, що банк мав довести наявність боргу, але він не доводив, і Апеляційний суд просто так з цим погодився. В матеріалах справи є довідки банку, що станом на 28 листопада, 15 грудня 2014 року прострочена заборгованість за тілом кредиту Жанни Табачук дорівнює нулю. Суд жодного значення цим довідкам не надав, інших обставин не виявив і не перевірив, чи мав банк взагалі підстави звертатися до суду за достроковим поверненням кредиту. Справу відправили знову в Апеляційний суд області на новий розгляд, який розпочнеться 19 листопада. Тим часом Жанна Табачук у березні цього року звернулася до міського суду із зустрічним позовом: про захист прав споживача, відшкодування моральної школи та завданих збитків. Вона просить повернути їй як незаконно нараховані усі сплачені комісії у подвійному розмірі — 63795 гривень, оскільки вважає їхнє нарахування порушенням прав споживача, плюс 200 тисяч гривень моральної шкоди. У сумі виходить приблизно стільки ж, скільки банк вимагав від пані Табачук. Суд задовольнив вимоги частково, тож позивачка знову подала апеляцію. — Для розгляду апеляції по взаємопов'я­за­ній справі було визначено колегію, до складу якої входили двоє суддів, які розглядали справу за позовом банку до моєї підзахисної, — каже адвокат Олена Терещенко. - На наше заперечення судді одразу погодилися на відвід. Але вже під час розгляду апеляційних скарг знову відбулася заміна, і знову — на суддю, яка була у попередній справі. Головуючий навіть не помітив заміни, хоча у такому разі справу мали розглядати спочатку. Крім того, Апеляційний суд, задовольнивши апеляційну скаргу "Дельта Банку", частково скасував рішення суду першої інстанції, хоча це не передбачено чинним Цивільно-процесуальним кодексом. У нас склалося враження, що фактично справу розглядала не колегія, а лише головуючий, адже інші судді не поставили жодного запитання. Ми готуємо касаційну скаргу і найближчим часом знову подаватимемо її до Вищого спеціалізованого суду. Сподіваємося, права споживача таки будуть захищені.
Світлана ФЕДАС.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також