У Рівному сваряться за правий берег, бо лівий уже забудований

3030 0

Ми у соцмережах:

ілюстрація - НЕтипове Рівне у Фейсбуці

Сьогодні на сесії міськради Рівного найбільш гарячим очікується обговорення детального плану забудови правого берега Басівкутського озера. План розробив радник міського голови Дмитро Котляров за кошти таємничих меценатів, очевидно, тих, хто там і планує будуватися. А от лівий берег водойми та його проблеми уже мало кого цікавлять — бо там уже ніде будувати.

Про нагальну потребу розробити ДПТ почали говорити кілька років тому — в той час там, біля озера, уже активно будували. Брали дозволи у міста на будівництво на вулиці Чорновола будинків рибалки, оздоровчих комплексів та готелів. Але як тільки туди заїжджала будівельна техніка, то в тому районі почали з’являтися оголошення про продаж квартир у висотках та котеджів. Обдурити закон у забудовників вийшло завдяки шпаринам у законодавстві.

Усі висотки там побудовані у зоні «Р-2»,  розповідає заступник начальника управління архітектури та містобудування Рівного Андрій Юрков. — Якщо подивитися на існуючий план зонування міста, то гранично допустимої висоти будівель там не встановлено. А з 1 січня 2019 року ми не маємо права вимагати додаткові документи у забудовників, які звертаються за містобудівними умовами та обмеженнями, щоб почати будівництво. Тому виникає ситуація, коли людина в управління приносить заяву, а ми не бачимо, що вона хоче будувати.

Вирішили хаотично набудоване якось впорядкувати, розробивши детальний план забудови території, за який взявся архітектор Дмитро Котляров. Цей документ має точно показати, де можна будувати, де мають бути вулиці, де зелені насадження та інше. Розробка плану обійшлася у 100 тисяч гривень — ці гроші дали самі забудовники.

Ще на перших публічних обговореннях плану забудови правого берега, котрі відбулися наприкінці минулого року, в очі впадала велика кількість житла, яке там буде дозволено побудувати. Хоч тепер зрозуміло, що нічого дивного в цьому немає. Адже забудовники здавали гроші на розробку плану, то тепер хочуть їх повернути з лихвою.

Пропонується, що уся територія буде розбита на кілька зон. Одразу за АЗС на вул.Чорновола можна буде розміщувати будинки від 2 до 6 поверхів. Ближче до проїжджої частини вулиці Чорновола пропонують надати можливість майбутньому інвестору звести цілу стіну із 6-поверхівок, котра тягнутиметься аж до Нового Двора. На земельних ділянках, які розміщені після висотних будинків, можна буде зводити двоповерхові котеджі, а за ними — лише індивідуальне житло. Разом із тим, біля басейну «Авангард» пропонують дозволити звести три будинки, які можуть мати від 8 до 12 поверхів.

Дощову воду, яка уже затоплює цю територію, з району Щасливого планують відводити меліоративними каналами. Там стоятимуть маслоуловлювачі, які мають її очищати, а саме озеро має захищати 50-метрова умовна лінія, за якою неможлива будь-яка забудова. Однак куди ж далі буде спрямована ця дощова вода?

Розробник розмістив каналізаційно-насосні станції у прибережній санітарній смузі озера, — пояснює депутат міської ради Олександр Довжаниця. — Ширина захисної смуги становить 50 метрів, проте на плані чітко видно, що станції знаходяться ближче, на березі. Тобто уся дощова вода із вулиці Чорновола буде текти до річки. Там її збиратимуть в колектор і перекачуватимуть аж за озеро. Однак не зрозуміло, де її очищатимуть. Нам говорять, що ту територію, де її очищатимуть, ДПТ уже не включає. Окрім того, у пояснювальній записці вказано, що облаштування усіх труб та іншого коштуватиме для міста близько 51 мільйона гривень.

У порядку денному сесії питання про затвердження цього ДПТ заховали під №305. Його можуть розглянути і раніше або перенести на інший пленарний день. Все залежить від того, чи вистачатиме у залі депутатських голосів, щоб його затвердити.

Дмитро Котляров, розробник ДПТ:

Непогодження ДПТ призведе до кількох негативних наслідків. По-перше, неможливо буде реконструювати вулицю Чорновола. Зараз це не звичайна сільська, як це планувалося колись, вулиця, а магістральна, що з’єднує Рівне з містом-сателітом. Тим напрямком за добу в’їжджає та виїжджає з міста 15 тисяч осіб. По-друге, забудова у зоні «Р-2» буде надалі можлива, що є неприпустимо. По-третє, не можна буде цивілізовано облаштувати набережну. По-четверте, територія під будівництво дитячого садка, яка передбачена планом, буде втрачена.

Богдан СЛОНЕЦЬ.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також