Водії таксі вимагають зменшити податкове навантаження та скасувати постанову про додаткові відрахування до Пенсійного фонду. Водночас перевізники розробляють програму реформування таксоперевезень.
Податок, який нині сплачує таксист як фізична особа-підприємець, є непосильним тягарем, каже голова Асоціації профспілок автотранспортників України Андрій Корчинський. Через кризу прибутки таксистів зменшилися майже на 70 відсотків, грошей вистачає лише на проживання, а податок залишився на рівні 200 гривень, додає голова Асоціації. «Відтак ми вимагаємо, щоб держава скасувала додаткові стягнення, — каже Корчинський. — Щодо розміру податку, то він має не перевищувати, за нашими розрахунками, 80 гривень». Схему розрахунку податкового навантаження для таксистів перевізники прописали в проекті концепції розвитку таксоперевезень на 2010-2012 роки, яка має лягти в основу державної програми «Таксі України». Відтак розмір податку в ідеалі мав би залежати від кількості населення міста. Водночас «таксист» має стати професією, пояснює Корчинський. У проекті стратегії розвитку враховано правове поле діяльності: ліцензування, реєстрація авто, оновлення автопарку, а також безпеку пасажирів. Доречним було б запровадження так званої картки таксиста, де відзначалися б порушення з надання послуг, каже Корчинський. Отримати таку картку може перевізник зі стажем керування не менше трьох років і з рекомендаційним листом. Проект програми розвитку впродовж двох тижнів обговорюватимуть таксоперевізники інших регіонів, а вже впродовж місяця проект передадуть до Держкомпідприємництва.