Техогляд: хабарі, що влаштовують всіх

1316 0

Ми у соцмережах:

Техогляд: хабарі, що влаштовують всіх

Михайло Бродський пропонує скасувати техогляд легкових автомобілів. Але хто ж на це піде — мільйони водіїв згодні купити талон за 600-800 грн. У підсумку мільярди розчиняються в бюджеті, а інші мільярди — осідають у кишенях тих, що «присмокталися».

За даними Департаменту ДАІ України станом на 17 серпня в країні зареєстровано 9,2 млн. транспортних засобів. Якщо помножити на середню вартість офіційного техогляду, скажімо, 400 грн., то виходить кругла сума — 3,68 млрд. грн. Щоправда, в ДАІ стверджують, що живих грошей вони не бачать і не розпоряджаються ними. Мовляв, всі операції проходять через банки і кошти потрапляють на розрахункові рахунки Держказначейства. Однак якщо підрахувати, що купівля талона ТО повз касу коштує, наприклад, 800 грн. і такою підпільною послугою скористалася половина власників усіх зареєстрованих автомобілів — виходить, що ті ж більш як три мільярди осідають в кишенях ділків і корупціонерів-даішників. Суперечки про те, чи потрібний нам техогляд автомобілів у нинішньому вигляді, тривають давно. Прихильники нинішньої процедури говорять, що не можна передавати повноваження з видачі техталонів приватникам, інакше на дорогах буде бардак. Начебто всі кому не ліньки будуть їздити на несправних автомобілях, піддаючи небезпеці себе і навколишніх. Зненацька за скасування техогляду почав агітувати глава Держкомпідприємництва Михайло Бродський. — Є завдання прем’єра і Президента максимально спростити всі процедури ліцензування. Техогляд — як радянський анахронізм — теж потрібно ліквідувати, — заявив Бродський. — Якщо взяти світовий досвід, то в такому вигляді, як у нас, ТО залишився тільки в Туреччині. В інших країнах давно цю процедуру проходять на приватних спеціалізованих станціях техобслуговування, а страхові компанії стежать за цим. Потрібно залишити техогляд тільки для таксі. І правда: в усьому цивілізованому світі питання з проходженням техогляду давно вирішили. Для автомобілістів у Євросоюзі процедура проходження техогляду «безболісна»: черг і хабарів немає, оскільки цим займаються багато приватних техстанцій, їхні послуги обходяться в середньому в 70 євро і займають півгодини. У Франції станціями техогляду володіють п’ять незалежних комерційних компаній. У Швеції такими послугами займається одна компанія, до складу акціонерів якої входить і держава. А в Польщі в звичайних сервісних центрах «все включено»: можна купити автомобіль, пофарбувати, помити, полагодити і там же — пройти техогляд! Минулого літа в Латвії було прийнято рішення передати перевірку стану автомобілів сервісним центрам відповідних марок. А в більшості штатів США техогляду взагалі немає — тільки перевірка вихлопних газів за 5$. За великим рахунком, турбота про справність автомобілів повинна лежати на страхових компаніях, адже це вони несуть прямі збитки, якщо технічно несправний автомобіль потрапляє в аварію. Те ж обов’язкове страхування цивільної відповідальності може послужити базою для таких змін... Але даішники без бою від видачі талона ТО не відмовляться — занадто вже прибуткова ця справа… ”ДАІ вже два роки не перевіряє техстан автомобілів” Сергій Буднік, заступник начальника Департаменту ДАІ, заявив, що жодних документів з приводу можливого скасування техогляду поки не надходило. У ДАІ стверджують, що технічний стан автомобілів і так ще з 2008 року перевіряють не в МРЕВ, а в акредитованих при автоінспекції СТО. ДАІ ж дивиться, чи сплачено штрафи, чи відповідають номери агрегатів записам у техпаспорті, чи не викрадений автомобіль, і видає сам талон ТО. Даішники також контролюють сплату транспортного збору — саме цей податок йде в місцеві бюджети і по ідеї повинен спрямовуватися на ремонт доріг. Гриценко пропонував залишити ТО тільки для спецмашин Питання скасування техогляду піднімалося неодноразово. Ще в лютому нардеп Анатолій Гриценко намагався провести через Раду відповідний законопроект. Депутат пропонував повністю скасувати ТО автомобілів, зареєстрованих на фізичних осіб. Залишити техогляд тільки для спецавтомобілів і тих, що використовують у комерційних цілях. Втім, Рада пропозиції Гриценка не підтримала. ”Потрібно відігнати від техогляду хабарників” Євген, пенсіонер: — Мені 70 років, все життя їжджу за кермом. Принципово талон техогляду ніколи не купував і не дозволяю цього робити своєму синові. Зараз у мене новий джип — «Хюндай». У липні підійшов термін проходити ТО. В обласному наркодиспансері я провів два дні й заплатив 100 грн. (У кожного лікаря платиш гривень по 20). Потім поїхав на СТО — повна перевірка зайняла в мене всього 25. Виписали чек на 130 грн., але за пенсійним мені знижка — у касу заплатив 65 грн. Одержав протокол на руки. Крім того, за перевірку за базою «Адмінпрактики» чи немає на мені штрафів, взяли близько 50 грн. Потім пішов у кабінет — там капітан говорить: чекайте. Дивлюся — а в нього мішок техталонів, а до нього без черги постійно йдуть якісь товариші і цілі делегації, купуючи готовий талон за 700-800 грн. Нарешті вийшов помічник капітана і заявляє: я буду ще раз перевіряти автомобіль. Причепився, мовляв, авто не зовсім чисте, довелося їхати на мийку платити ще півсотні. За сам паперовий техталон виклав близько 80 грн. У підсумку на техогляд по-чесному я витратив три дні і 295 грн., якщо не враховувати 50 грн. за мийку.

Чи потрібне скасування ТО? ”Нехай спочатку свої датчики полагодять!” Андрій, водій: — Нещодавно мій товариш проходив техогляд з новим автомобілем (2 місяці). Але надії швидко пройти ТО не виправдалися: йому сказали, що в нього не працюють гальма з лівого боку. Товариш поїхав на свою станцію, заплатив гроші за діагностику, виявилося все нормально. Повернувся на діагностику, попросив поставити авто іншим боком... і тут гальма відмовили з правого боку. Схоже, на діагностиці зламався один з датчиків. Загалом, перш ніж встановлювати будь-які правила, потрібно створити умови для безперешкодного виконання людьми цих правил. ”Скасують техогляд — збільшаться побори на дорозі” Віктор, водій: — Скасування техогляду не вирішить проблему корупції в ДАІ, а побори на дорогах зростуть ще більше, коли після зупинки вже не тільки за нібито порушення ПДР водіями, а просто для їхнього «розведення» нібито за керування технічно несправним автомобілем під загрозою вилучення посвідчення водія або відправлення автомобіля на штрафмайданчик. У результаті такий «техогляд» буде проводитися на дорогах у будь-яку годину дня і ночі цілий рік без перерви, а розмір плати за нього буде залежати від апетитів даішників.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також