Людмила розповіла «РВ», що чекаючи на зупинці, зумисне зафіксувала інтервал руху. Дві маршрутки, які застала, їхали з різницею у 20 хвилин, хоча мали би бути кожні сім. Фото довжелезної черги, яка вилаштувалася до зупинки у Квасилові, потрапили до соціальних мереж — і через розголос наступні кілька днів селище відвідали і міські чиновники, і обласні. Завдяки цьому графіка маршрутки надалі уже дотримувалися.
Начальник міського управління транспорту Рівного (нагадаємо, що з жовтня Квасилів входить до Рівненської територіальної громади) Ярослав Сахнюк був у Квасилові наступного дня після опублікування фото:
— Люди починають приходити масово на зупинку десь о 7.30. Багато людей — ще до 8.20. Інтервалу маршруток у четвер дотримувались, хоча я не попереджував, що буду перевіряти — 5-7 хвилин. Протягом години приїхало дев’ять маршруток. Люди чекали на зупинці 5-10 хвилин, я нарахував одночасно максимально на зупинці 25 пасажирів, маршрутка забирала 17-18 — інші чекали наступну. А коли ми від’їжджали з Квасилова, було за 10 хвилин до дев’ятої, то у маршрутку сіли всього дві людини.
Попри те, що Квасилів уже входить до міської ОТГ, транспортне сполучення між селищем та Рівним залишається у категорії «приміських перевезень». Перевізники, які виграли тендер Рівненської ОДА на цей напрямок, продовжуватимуть надавати свої послуги, поки не закінчиться дія їхніх контрактів або з ними їх достроково не розірвуть. Лише після цього міська влада зможе змінити концепцію руху до Квасилова. Зокрема, як зазначає пан Сахнюк, будуть розглядати можливість запуску до селища великогабаритних автобусів.

— Проблема минулого тижня була, але, скоріше за все, вона була пов’язана зі складними погодними умовами. Окрім того, зранку є затори у мікрорайоні «Південний» у Рівному та у Квасилові біля школи. Але основна причина — карантинні обмеження, які зобов’язують брати пасажирів лише на сидячі місця, — коментує ситуацію з квасилівськими маршрутками начальник обласного управління транспорту та інфраструктури Федір Мисюра. — З минулого четверга додатково на рейсі до Квасилова працює ще два транспортних засоби. У п’ятницю та понеділок зранку я був на кінцевій зупинці у селищі: черги більше 20 хв. не було, автобуси приїжджали з максимальним інтервалом у сім хвилин, а була і в чотири хвилини різниця.
Для того, щоб покращити якість перевезень, ми домовилися з перевізниками: нині вони з 7-ї до 9-ї ранку їздять без графіка, тобто автобус приїжджає, набирає пасажирів на сидіння — і одразу їде, а за ним під’їжджає наступний. На якій підставі можна розірвати договори з перевізниками достроково, щоб передати перевезення на міську громаду, — невідомо, законодавчо це поки не врегульовано. Проте на розгляді парламенту перебуває законопроєкт про автомобільний транспорт, який має передбачити, що ОТГ матимуть право бути організатором перевезень.
На маршруті «Рівне-Квасилів» наразі працює сім автобусів, які належать різним перевізникам, договори з ними закінчуються у різний період. Навіть якщо Рівне саме визначатиме перевізників на згаданий маршрут, як зазначає Федір Мисюра, це не означає, що вартість проїзду з селища буде такою ж, як вартість по місту. Міськвиконком вирішуватиме це питання окремо.
Зазначимо, що на сайті Рівненської ОДА вказано, що до Квасилова на день з Рівного має бути 54 оборотних рейси маршруток. Найбільше рейсів виконує перевізник Петро Ювко — 20 оборотних на день. Договір з ним діє з серпня 2019 року. Перевізник Дмитро Остапчук виконує 11 рейсів і має договір із червня 2019-го. Договори зі ще двома було підписано у грудні 2019 року: це Олександр Стасюк та Віктор Дяченко — у них по 11-12 оборотних рейсів на день.
Олеся АНТОНЕНКО.





