Третяк дає заробити: кільце подорожчало, а асфальт потріскав

2385 0

Ми у соцмережах:

Третяк дає заробити: кільце подорожчало, а асфальт потріскав

Рівняни можуть бути задоволені діяльністю обраного ними рік тому міського голови Олександра Третяка, який упродовж усього часу на посаді сприяє тому, щоб люди у Рівному більше заробили. Щоправда, не всі — лише ті, хто одержує від міста замовлення на виконання будівельно-монтажних робіт. Вартість цих робіт має властивість невпинно зростати упродовж будівництва. Як наслідок — кожне нове будівництво обходиться міському бюджету чи не вполовину дорожче.

Це підтверджує спорудження транспортного кільця на перетині вулиць Дубенської та Макарова. Не встигли його помпезно відкрити місяць тому, як уже додатково просять 12,2 мільйона гривень, щоб розрахуватися з підрядником. Чимала сума обурила міських депутатів-членів бюджетної комісії — звідки такий кошторис і чому сума будівництва постійно зростає? Адже на кільце і так витратили 26 млн грн. Тим часом на новенькому асфальті уже помітили перші вибоїни. А це означає, що на ремонті щойно збудованого знову хтось непогано заробить.

Начальник міського управління комунального будівництва Володимир Ляшук:

— Тендер проведено на 28,220 млн грн, але з бюджету призначили всього 26 млн. Тобто понад два мільйони недодали. Плюс не було включено авторський нагляд, технагляд, коригування. А коригування проводили через те, що водогони всі були як решето — їм більше 50 років. Було проведено заміну всієї запорної арматури, облаштування нових колодязів. Замінено водогін, який іде по дузі від Дубенської до Макарова, бо він теж був дірявий і його підтоплювало. Замінено частину водогону, який ішов на Тинне. Перенесено електричні мережі та мережі зв’язку. Замінено по ходу будівництва бордюри, а старі здали у ШЕУ, щоб їх використали в іншому місці. От і вийшла така сума.

Проєктом було передбачено не ремонт мереж, а просто «одягти» їх у футляр. Можна звинувачувати проєктантів, і я сам спочатку був такої думки, але передбачити це було неможливо. Під жодним кільцем не йдуть такі потужні водогони, і навіть водоканал не мав повної схеми тих мереж і не знали, в якому вони стані. Водоканал був на субпідряді у генпідрядника. Цей об’єкт поки нікому на баланс не передали.

Микола Бляшин, член постійної комісії міськради з питань бюджету та фінансів:

— Тобто тепер уже виходить 40 мільйонів? По-перше, частину тих робіт, які мали бути виконані у вигляді тимчасової об’їзної, щоб не знищити вулиці Басівкутську, Гашека та всі інші, не виконано. Цим уже частина коштів зекономилася. По-друге, у чиїй власності перебувають ті мережі, які замінили? Чи тепер з ремонтом доріг ми ремонтуємо і мережі всіх інших суб’єктів господарювання? Чому ми за кошти громади маємо ремонтувати об’єкти водоканалу? Чи там поряд будуть нові квартали і треба нові труби? По-третє, чи Держаудитслужба моніторить цей об’єкт щодо використання коштів? У нас те ж питання уже який рік звучить по стадіону «Авангард» — постійно потрібні кошти.

Депутатка Олександра Коваленко зауважила, що подібні транспортні кільця в інших містах обходилися значно дешевше — до 15 мільйонів. А її колега Сергій Васильчук пригадав, що питання капремонту цієї ділянки на Дубенській-Макарова обговорювали ще депутати минулої каденції:

— Тоді чітко звучало, що там ідуть водогони великих діаметрів. Тому це не є секретом. Чому і була визначена сума у 28 мільйонів, бо це все вже враховано. Наступного разу хотілося б, щоб у депутатів була можливість подивитися проєктно-кошторисну документацію таких об’єктів, щоб не бігати до УКБ.

Кільце майже три місяці облаштовувало ТОВ «Будівельна компанія «Будальянс груп». Директор з будівництва компанії Микола Яворський запевнив, що вибоїни залатають:

— Ми самі не можемо на даний момент сказати, в чому ця причина і від чого вони з’явились. Бо в тому місці є, а в тому немає. Весь однаковий асфальт, ми клали за день. Скрізь все нормально, а в двох місцях з’явились оці викришування. Ми на основі битої емульсії висушили дріб'язок щебеневий і думаємо, що ми ці пошкодження усунемо.

До слова, транспортна розв’язка на розі Дубенської-Макарова все ж не є турбокільцем. Адже турбокільце, на відміну від класичної кільцевої розв’язки, має іншу розмітку: смуги розмічені не колами, а рукавами спіралі, які одразу направляють водіїв на потрібний напрямок.

Тим часом у Рівному також може з’явитися ще одне транспортне кільце по дорозі на кладовище — на перехресті вулиць Енергетиків-Курчатова. Воно обійдеться щонайменше у 14,5 мільйона гривень.

Олена РАКС.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також