Це підтверджує спорудження транспортного кільця на перетині вулиць Дубенської та Макарова. Не встигли його помпезно відкрити місяць тому, як уже додатково просять 12,2 мільйона гривень, щоб розрахуватися з підрядником. Чимала сума обурила міських депутатів-членів бюджетної комісії — звідки такий кошторис і чому сума будівництва постійно зростає? Адже на кільце і так витратили 26 млн грн. Тим часом на новенькому асфальті уже помітили перші вибоїни. А це означає, що на ремонті щойно збудованого знову хтось непогано заробить.
.jpg)
Начальник міського управління комунального будівництва Володимир Ляшук:
— Тендер проведено на 28,220 млн грн, але з бюджету призначили всього 26 млн. Тобто понад два мільйони недодали. Плюс не було включено авторський нагляд, технагляд, коригування. А коригування проводили через те, що водогони всі були як решето — їм більше 50 років. Було проведено заміну всієї запорної арматури, облаштування нових колодязів. Замінено водогін, який іде по дузі від Дубенської до Макарова, бо він теж був дірявий і його підтоплювало. Замінено частину водогону, який ішов на Тинне. Перенесено електричні мережі та мережі зв’язку. Замінено по ходу будівництва бордюри, а старі здали у ШЕУ, щоб їх використали в іншому місці. От і вийшла така сума.
Проєктом було передбачено не ремонт мереж, а просто «одягти» їх у футляр. Можна звинувачувати проєктантів, і я сам спочатку був такої думки, але передбачити це було неможливо. Під жодним кільцем не йдуть такі потужні водогони, і навіть водоканал не мав повної схеми тих мереж і не знали, в якому вони стані. Водоканал був на субпідряді у генпідрядника. Цей об’єкт поки нікому на баланс не передали.
.jpg)
Микола Бляшин, член постійної комісії міськради з питань бюджету та фінансів:
— Тобто тепер уже виходить 40 мільйонів? По-перше, частину тих робіт, які мали бути виконані у вигляді тимчасової об’їзної, щоб не знищити вулиці Басівкутську, Гашека та всі інші, не виконано. Цим уже частина коштів зекономилася. По-друге, у чиїй власності перебувають ті мережі, які замінили? Чи тепер з ремонтом доріг ми ремонтуємо і мережі всіх інших суб’єктів господарювання? Чому ми за кошти громади маємо ремонтувати об’єкти водоканалу? Чи там поряд будуть нові квартали і треба нові труби? По-третє, чи Держаудитслужба моніторить цей об’єкт щодо використання коштів? У нас те ж питання уже який рік звучить по стадіону «Авангард» — постійно потрібні кошти.
Депутатка Олександра Коваленко зауважила, що подібні транспортні кільця в інших містах обходилися значно дешевше — до 15 мільйонів. А її колега Сергій Васильчук пригадав, що питання капремонту цієї ділянки на Дубенській-Макарова обговорювали ще депутати минулої каденції:
— Тоді чітко звучало, що там ідуть водогони великих діаметрів. Тому це не є секретом. Чому і була визначена сума у 28 мільйонів, бо це все вже враховано. Наступного разу хотілося б, щоб у депутатів була можливість подивитися проєктно-кошторисну документацію таких об’єктів, щоб не бігати до УКБ.
Кільце майже три місяці облаштовувало ТОВ «Будівельна компанія «Будальянс груп». Директор з будівництва компанії Микола Яворський запевнив, що вибоїни залатають:
— Ми самі не можемо на даний момент сказати, в чому ця причина і від чого вони з’явились. Бо в тому місці є, а в тому немає. Весь однаковий асфальт, ми клали за день. Скрізь все нормально, а в двох місцях з’явились оці викришування. Ми на основі битої емульсії висушили дріб’язок щебеневий і думаємо, що ми ці пошкодження усунемо.
До слова, транспортна розв’язка на розі Дубенської-Макарова все ж не є турбокільцем. Адже турбокільце, на відміну від класичної кільцевої розв’язки, має іншу розмітку: смуги розмічені не колами, а рукавами спіралі, які одразу направляють водіїв на потрібний напрямок.
Тим часом у Рівному також може з’явитися ще одне транспортне кільце по дорозі на кладовище — на перехресті вулиць Енергетиків-Курчатова. Воно обійдеться щонайменше у 14,5 мільйона гривень.
Олена РАКС.





