Три іноземні фірми боролися за «примарну об’їзну»

2390 1

Ми у соцмережах:

Під час презентації проекту будівництва об’їзної  в Олександрійській ОТГ

У 800 мільйонів гривень має обійтися будівництво шести кілометрів Північної об’їзної Рівного. Днями Служба автомобільних доріг у Рівненській області мала би підписати договір підряду з білоруською компанією, яка виграла торги у двох інших потужних іноземних компаній. Проте чи підпишуть — тепер невідомо. Рівненські нардепи заявили, що Служба автодоріг, хоч і оголосила тендер, досі не підготувала проектно-кошторисної документації, а тому грошей, принаймні на цей рік, не буде.

Шість кілометрів збудованої з нуля дороги — лише трохи більше третьої частини Північної об’їзної, яка з’єднає траси Київ-Чоп та Луцьк-Рівне в об’їзд Рівного. Решта об’їзної проходитиме дорогами, які вже є і які лише ремонтуватимуть. Будівництво ж нової розпочинатиметься від сарненської траси (поблизу Малого Житина) і закінчуватиметься у полі неподалік Ходосів — там з’єднуватиметься вже з чинною дорогою, що через Городок «виходить» до Азотівського кільця у Карпилівці, на трасі Рівне-Луцьк.

Тендер на 822 мільйони гривень Служба автомобільних доріг оголосила наприкінці травня. На торги подалося три закордонні компанії: білоруське державне товариство «Дорожньо-будівельний трест №2 м.Гомель», турецька «Онур» та азербайджанська «Євраскон». 28 серпня між учасниками відбувся аукціон. Причому доволі запеклий. Азербайджанська компанія під час торгів зменшила суму з 782 млн грн до 775 млн. Білоруси, які спочатку запропонували найнижчу ціну — 758,6 млн грн, під час торгів скинули її до 746 млн грн. А найбільше готові були «пожертвувати» заради перемоги турки, які, виставивши спершу 791,9 млн грн, зменшили під час онлайн-аукціону ціну на 46 млн грн — теж до 746 млн грн. І програли. Білоруська пропозиція була на 999,2 грн дешевшою.

Служба автомобільних доріг наприкінці вересня на Prozorro повідомила, що має намір укласти договір з «ДБТ №2 м.Гомель», тож, фактично, днями договір мали би вже підписати. Проте заява народних депутатів від «Слуги народу» планам Служби автомобільних доріг може завадити.

Так, минулого тижня помічник нардепа від південних районів області Олександра Аліксійчука Володимир Муляр, який також є депутатом Рівненської облради, зазначив, що депутати від «Слуги народу» намагалися добитися, аби з держбюджету до кінця року виділили 200 млн грн на об’їзну, проте з’ясували, що потрібних для початку будівництва документів немає.

— Не було зроблено землевідвід, проектно-кошторисну документацію — і взагалі Служба автодоріг нічого не зробила, зі слів представників профільного міністерства, тому кошти забирають, — зазначає Олександр Аліксійчук. — На цей рік мали б виділити близько 200 млн грн. А залишиться тепер лише 10 млн грн, оскільки відповідальні особи не підійшли і близько до того, аби частину робіт виконати у цьому році. Тепер ми намагаємося відстояти кошти на дороги на наступний рік.

У Службі автодоріг зазначають, що документація є і що вони готуються підписати договір із білоруським підрядником.

— Ми все робимо за планом, — зазначає заступник начальника Служби автомобільних доріг у Рівненській області Михайло Федорук, який наступного тижня вийде у відставку. — В Укравтодору є своє бачення щодо будівництва об’їзної. У 2022 році вона має бути здана, а цього року дещо скоригували плани. Якщо у нардепів є інформація, що немає проектно-кошторисної документації, то хай так і буде. Але документація є — три роки була клопітка праця над нею. За місяць, думаю, вже будуть інше заявляти.

До слова, «ДБТ №2 м. Гомель» — друга білоруська компанія, з якою збирається працювати САД. Торік було укладено договір підряду з «ДБТ №4 м.Брест» — на капремонт траси Рівне-Луцьк, проте цього року договір розірвали. Служба пояснила, що потрібно коригувати проектно-кошторисну документацію і передбачати виїзд на луцьку трасу з Північної об’їзної, а тому доведеться оголошувати новий тендер. Правки мали внести до вересня і одразу виставити об’єкт на Prozorro — досі цього так і не зробили.

До слова, фінансування будівництва та ремонтів в області призупинено. За вказівкою з Києва мають провести аудит всіх об’єктів, які було розпочато чи планували зробити за попередньої влади. Частина об’єктів може втратити фінансування — якщо не повністю, то частково.

Алла САДОВНИК.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також