Міська влада вирішила відмовитись від минулої практики щодо оновлення тролейбусного парку. При Хомку щороку купували по 4-5 нових тролейбусів. При Третяку вирішили взяти кредит і відразу купити щонайменше 20 тролейбусів. Тож торік коштів не виділяли, а тим часом розпочали переговори щодо кредитування.
— ЄБРР готовий надати Рівному кредит від 6 до 30 мільйонів євро на оновлення громадського транспорту. Точна сума кредиту залежить від того, скільки ми потребуватимемо. Переговори тривають, — розповів міський голова Рівного Олександр Третяк.
Європейський банк реконструкції та розвитку має надіслати своїх фахівців до Рівного, які проаналізують стан «тролейбусного» комунального підприємства та контактної мережі.
— Лише після комплексного аналізу ЄБРР скаже, скільки нам потрібно купити нових тролейбусів і скільки коштів вони готові виділити, — уточнює Третяк.
Очікують, що кредит отримають під 3-5 відсотків.
Іван Фурлет, начальник управління транспорту:
— Розглядаються можливості співпраці не лише з ЄБРР, а й Європейським інвестиційним банком, Світовим банком. Це довгострокова перспектива, при позитивному сценарії перші тролейбуси з’являться вже через рік-півтора. Передуватиме закупівлі аудит фінансовий і технічний. Загалом тролейбусне депо може вмістити 100 тролейбусів. Зараз там знаходяться 87 тролейбусів, але частину їх будемо списувати, тож місце звільниться. Було б добре закупити для міста хоча б 20 нових тролейбусів з низьким ходом, бо в місті є лише 20 таких. Потужності «Рівнеелектроавтотрансу» вистачить, щоб їх обслуговувати.
Дарина Гузенкова.