Тролейбусний тупик

1687 0

Ми у соцмережах:

Тролейбусний тупик

Тролейбусний рух у Рівному на межі повного розвалу. Колись основний вид транспорту в обласному центрі почав занепадати після того, як 1997 році пенсіонерам дозволили їздити тролейбусом безплатно. Внаслідок цього за чверть століття колись зручні та надійні тролейбуси Рівного перетворилися на розвалюхи, утримання яких щороку висмоктує з і без того небагатого міського бюджету все нові кошти. Нещодавно знову вирішили надати 650 тисяч гривень на "пільгове перевезення" студентів у тролейбусах. При цьому самі студенти "наїздять" лише на 50 тисяч. Решта — допомога комунальному підприємству "Рівнеелектроавтотранс", яке вже давно по вуха у безнадійних боргах.

У нинішньому вигляді тролейбуси у Рівному приречені. Рано чи пізно вони зупиняться, але перед тим "з'їдять" мільйони народних грошей і призведуть до травм та нещасних випадків. Ми попросили прокоментувати становище, що склалося, депутата міськради Валентина Демчука та міського голову Володимира Хомка, який замість пропозицій як зберегти гроші, що йдуть у "тролейбусну прірву", знову завів стару пісню про міфічні "дуобуси". Можливо, наші читачі зроблять із коментарів інші висновки, а може, навіть запропонують шлях виходу із "тролейбусного тупика". Валентин Демчук, член постійної комісії з питань транспорту і зв'язку Рівненської міськради: — Щомісяця рівненські тролейбуси заробляють один мільйон гривень. Це один з найкращих показників серед усіх електротранспортних підприємств країни. Проте лише на заробітну плату працівникам потрібно 1,8 млн. грн. Оці 800 тисяч мала б дотувати держава, яка встановила безкоштовне перевезення для понад 20 категорій пільговиків. Але держава не виплачує коштів. Внаслідок цього КП "Рівнеелектроавтотранс" має кілька мільйонів боргу. Так, уже близько 100 працівників звільнилося з роботи через низьку зарплату. Не кажучи вже про те, що підприємство не може розвиватися, бо держава йому винна шість мільйонів гривень. Нині ми вивчаємо фінансово-економічну ситуацію на цьому підприємстві, переглядаємо укладені трудові договори. Потім шукатимемо можливі виходи із кризи. Мабуть, міській раді доведеться або скорочувати штат і переглядати заробітні плати на підприємстві, або ж піднімати тарифи на перевезення. У другому випадку невдоволені будуть рівняни. Та й держава не дозволить. Нині доцільний тариф на перевезення — дві гривні, а держава хоче, щоб було не більше 1,5 грн. "Рівнеелектроавтотранс" не врятують навіть приватні руки. У нас вже був невдалий досвід — спроба запустити великі соціальні автобуси. Держава навіть на ці кілька автобусів не змогла виплатити кошти за пільгові перевезення. Тому ніхто з приватних підприємців не погодиться взятися за такий бізнес. Не допоможе і така транспортна схема, яка б дозволяла тролейбусам монополізувати певні маршрути. Рівняни, які звикли їздити маршрутками, не пересядуть на тролейбуси. Вони протестуватимуть. Володимир Хомко, міський голова Рівного: — Замість 18 мільйонів на пільгові перевезення нам запланували 12 млн., і навіть з них Держказначейство вже мільйон недодало. Більше нічого не потрібно — тільки ті кошти, які винна держава. І тоді не буде проблеми ні з підприємством, ні з керівництвом. Степан Загиней мені не родич. Я б його і завтра звільнив. Тільки покажіть, хто прийде на цю посаду і зробить краще. Якби усі у тролейбусах купували квитки, підприємство було б прибутковим. Але адресної допомоги, як у Росії, у нас не введуть. Нині у Верховну Раду подали законопроект, який ситуацію ще більше ускладнить: він передбачає, що адресну допомогу виплачуватимуть з місцевих бюджетів. Це буде просто профанація. 18 мільйонів, які потрібно на пільгові перевезення, — це сума, яку ми заклали на асфальтування усіх вулиць міста. То що, мені кинути ремонтувати вулиці і оплачувати те, що не ми декларували, а держава? Проблема з рівненськими тролейбусами — типова для всієї країни. Лише Києву не заборгували за пільгові перевезення. По різних містах країни бунтують працівники електротранспортних підприємств. За двадцять років практично знищили усю систему цього виду транспорту. У нас, правда, є державна програма, за якою можна придбати нові тролейбуси. Проте усі міста вже другий рік поспіль подають заявки, а програму держава не фінансує. КП "Рівнеелектроавтотранс" неможливо здати в оренду, як ми це зробили із "Теплотранссервісом". Бо тролейбуси — це соціальний транспорт. Якщо ми взялися перевозити пільгових пасажирів, то держава має придумати, як ефективно відшкодовувати витрати на це, але тролейбуси і трамваї мають залишитися соціальним транспортом. Зрештою, якщо держава й надалі не фінансуватиме свої зобов'язання, нам доведеться шукати кошти із міського бюджету. Але для міста це означатиме, що залишаться дві незаасфальтовані вулиці чи п'ять невідремонтованих подвір'їв. Єдине, на що ще можна розраховувати, що з часом нам вдасться нормалізувати транспортну систему в Рівному. Так, якщо ми запустимо дуобуси, вони зможуть покривати усе місто. Відповідно, крок за кроком ми виведемо з Рівного маленькі бусики, залишимо їх лише на невеликих маршрутах на околицях. Рівняни тоді почнуть частіше користуватися тролейбусами, а відтак і доходи КП "Рівнеелектроавтотранс" зростуть. У Рівного уже був досвід, що підприємство мало свої автобуси. Протягом 1999-2000 років підприємство купило 22 мікроавтобуси, проте вони були нерентабельні, бо возили всіх пільговиків безкоштовно, а держава кошти не повертала. Зрештою, через рік мікроавтобуси довелося продати.

 


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також