В Україні скасували паперові трудові книжки
Верховна Рада прийняла законопроєкт №3623 у другому читанні, повідомляє РБК-Україна.
Із закону випливає, що протягом п’яти років буде перехідний період для включення до Держреєстру відомостей з паперових трудових книжок про трудову діяльність працівника.
Протягом цього періоду українці зможуть використовувати як паперову трудову книжку, так і електронну форму вже наявних або внесених відомостей про трудову діяльність.
Як зазначається, відомості про трудову діяльність вносяться працівником і роботодавцем щодо накладення кваліфікованого електронного підпису у вигляді сканованих копій трудової, довідок і т.д.
Після внесення роботодавець зобов'язується видати працівникові оригінал паперової трудової книжки на руки під підпис.
Страховий стаж обчислюється за даними, що містяться у реєстрі застрахованих осіб Держреєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, у тому числі за даними про трудову діяльність, внесеними відповідно до ЗУ "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування".
При цьому стаж за періоди, за які не внесено дані до Держреєстру застрахованих осіб, обчислюється у порядку та на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше.
До завершення включення до реєстру застрахованих осіб відсутніх відомостей про трудову діяльність працівників дані трудової книжки використовуються для врахування таких відомостей за період до набрання чинності цим законом.
Ухвалення цього закону запускає автоматичне нарахування пенсій в Україні.
Призначення пенсії відбуватиметься через особистий електронний кабінет на вебпорталі е-послуг Пенсійного фонду. Це можна буде зробити без заяви особи.