Порожня напівпрозора конструкція, яка з’явилася неподалік пам’ятника Марії Несвицької на Соборній у Рівному, давно привертає увагу перехожих. Дехто припускає, що це черговий незаконно встановлений кіоск, який псує вигляд міста. Насправді ж це інформаційний центр для туристів. Збудований він за бюджетні кошти. Але господарюватиме в ньому підприємиця, якій щороку з бюджету переказуватимуть ще й по 200 тисяч гривень — на «заманювання» туристів.
Відкриття центру запланували на кінець березня. До цього часу туди підведуть тепло і електроенергію, облаштують кондиціонером. Зараз ще триває пошук консультантів, які в ньому працюватимуть. Сумніваєтесь, чи потрібний нашому місту, в якому не ходять натовпи туристів, такий центр?
Голова ОДА Олексій Муляренко, на прохання якого так розщедрилась міська влада, не сумнівається:
— Вже створено мережу туристичних центрів в Острозі, Дубні, Володимирці, Сарнах. На черзі — Рівне, Корець, Клевань. Яке завдання центрів? У цьому приміщенні, розташованому зручно для відвідувачів, працюватиме фахівець. Там турист зможе отримати вичерпну інформацію про принади населеного пункту, цікаві і варті уваги місця, скласти маршрут подорожі, підібрати готель, придбати путівник, сувеніри, ознайомитись з брендовою поліграфією тощо. Важливо, наголошую на цьому, що в такому центрі вам допоможуть спланувати і порекомендують, куди поїхати не лише в межах міста, а й цілої області.
Тарас Максименко, начальник управління культури і туризму міста, розповідає, що, наприклад, у Парижі та Берліні такі центри влаштовують при газетних кіосках. Але, вважає він, такий формат у нас не працюватиме:
— Бо дрібний бізнесмен добре продавав би газети, каву, чай, пиріжки, а інформаційними послугами не займався б. Віддавати центр в руки однієї з туристичних компаній означає надання якомусь із підприємців незаконних переваг. Іншими словами, це корупція. Зараз у цьому проекті є три сторони: науковці НУВГП, туристи та управління культури. Університет напрацьовує методологію діяльності інформаційного центру, а активісти шукають прогресивного підприємця, який готовий займатися туризмом. Було обраховано, що вигідніше, щоб туристичним інформаційним центром займався підприємець — 10 тисяч гривень економії для бюджету в місяць. Підприємець, окрім інформаційних послуг, буде адмініструвати великий туристичний портал. Інтернет-ресурс залучатиме набагато більше клієнтів, ніж сам павільйон. Плануємо, що центр вийде на самоокупність десь за 5-7 років.
Юрій Ойцюсь, громадський активіст, відомий як лобіст ідеї створення у Рівному мережі велодоріжок, опікуватиметься інформаційним туристичним центром:
— Більшість таких центрів, які вже працюють в Україні, є комунальними підприємствами, що повністю фінансуються з місцевих бюджетів. У нас же його обслуговуватиме підприємець, який буде зацікавлений в ефективному функціонуванні центру. Юридично це буде моя дружина — Ольга Постнікова. У центрі буде надаватися інформаційна й організаційна допомога з будь-яких питань перебування у місті, карти та путівники по місту, інформація про події, що відбуваються у Рівному. Для того, щоб центр став самоокупним, плануємо продавати сувеніри, книги. Але для цього має бути великий потік туристів.
Богдан СЛОНЕЦЬ.