У вартості пального дорожній збір вже є, хоч уряд його розмір ще не визначив

2504 0

Ми у соцмережах:

У вартості пального дорожній збір вже є, хоч уряд його розмір ще не визначив

Дев’ять гривень за літр бензину — подорожчання, яке на початку року прогнозували вітчизняні експерти, — перетворилося на очевидний факт. На деяких АЗС Рівного вартість А-95 вже сягнула 8,95 гривні. Щоправда, така ціна, на думку економістів, протримається недовго. Ситуацію на ринку нафтопродуктів на найближчу перспективу ніхто не береться прогнозувати. До слова, з початку року в області дизпальне подорожчало на 8 відсотків, бензин А-76 — на 6,1 відсотка, А-92 — на 6,5 відсотка, А-95 — на 6,4 відсотка. Разом із тим, більшість не заперечує ймовірності подорожчання найпопулярнішого А-95 до одного євро за літр. Щоправда, як наголошують, усе залежатиме від політики уряду.

— Нафтопродукти і пально-мастильні матеріали не підлягають державному ціновому регулюванню, — пояснює начальник головного управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації Ігор Тимошенко. — Тому ми лише здійснюємо щоденний моніторинг. Зауважу, що наша область не дуже виділяється на фоні середньоукраїнських цін. Станом на початок лютого, скажімо, дизельне пальне в регіоні було на 2 відсотки дешевше, ніж у середньому по державі (тобто на 2 копійки), натомість бензин А-76 — на 1,4 відсотка дорожче, а вартість А-95 — на 0,1 відсотка вища, ніж по Україні. Таким чином, ціну на пальне, як стверджує Ігор Тимошенко, нафтотрейдери визначають самостійно, виходячи з кон’юнктури ринку, особливостей розміщення АЗС. При цьому наголошує, що місцеві оператори встановлюють невисокі надбавки до ціни придбаних нафтопродуктів, які коливаються від 4 до 6 відсотків. Наразі не виявлено порушень у діяльності місцевих 17 операторів роздрібної реалізації пального, котрі перебувають у полі зору обласного територіального Антимонопольного комітету України. Хоча, зі слів заступника голови обласного відділення комітету Віктора Боденчука, нині ведеться постійний моніторинг цін і проводиться перевірка усіх учасників регіонального ринку роздрібної торгівлі нафтопродуктами, яка триватиме до кінця лютого. Отож якщо фахівці Антимонопольного виявлять факти нездорової конкуренції або порушення антимонопольного законодавства, правопорушників притягатимуть до відповідальності. Правила гри на ринку нафтопродуктів визначаються у верхах, тобто в процесі домовленостей між урядом і провідними нафтотрейдерами. Принаймні такої думки дотримуються й місцеві оператори, котрі, щоправда, відмовляються публічно коментувати ситуацію з подорожчанням пального. Натомість підставою для зростання цін на нафтопродукти пояснюють кількома факторами. Насамперед зростанням вартості нафти на світовому ринку, підвищенням з 1 січня акцизного збору на нафтопродукти (відповідно до прийнятого Податкового кодексу акциз на бензин збільшився на 37,9 відсотка: з 132 до 182 євро за тонну) та закладанням у вартість бензину дорожнього збору. Цікаво, що ніхто з них не спромігся назвати складову дорожнього збору в ціні пального, оскільки, як стверджують, уряд досі її не визначив. Втім, як зізнаються, певний відсоток у вартості пального передбачили, мовляв, на випадок, якщо ставку дорожнього збору введуть заднім числом. А ще прогнозують, що очікуване впровадження мита на нафтопродукти може призвести до збільшення роздрібних цін на бензин А-95 до понад 10 гривень за літр, дизельного пального — до більш як 9 гривень за літр.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також