Перед Укрзалізницею стоять завдання збільшення швидкості та комфортності пасажирських перевезень, розвиток логістичного потенціалу країни, її інтеграція в європейську транспортну систему, розвиток транзитних перевезень.
Зокрема, в Україні триває реалізація спільного з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) проекту "Впровадження швидкісного руху пасажирських поїздів на залізницях України". Складовою цього проекту є будівництво нового двоколійного Бескидського тунелю. "Це підвищить транзитний потенціал країни та збільшить пропускну здатність 5-го Критського Міжнародного транспортного коридору, частиною якого є Бескидський тунель", — сказав віце-прем'єр-міністр. Перспективним проектом міжнародного масштабу називає Олександр Вілкул проект будівництва ширококолійної залізничної лінії Кошице — Братислава — Відень (Євразійський залізничний коридор (ERC)). В цьому проекті, який передбачає реконструкцію існуючої залізничної інфраструктури в напрямку Львів — Чоп, а також будівництво широкої колії на дільниці Кошице (Словаччина) — Відень (Австрія), беруть участь Росія, Україна, Словаччина та Австрія. Цей коридор з'єднає країни Центральної та Східної Азії. Наразі на українській залізниці ведуться роботи з оновлення рухомого складу, модернізації залізничних колій, а також пристроїв електропостачання, автоматики, телемеханіки та зв'язку й електрифікації залізничних напрямків.