Експерти кажуть: українці здебільшого ходять в магазини одягу та взуття як в музеї: дивляться, але купувати не поспішають. Про те, у скільки обійдеться оновити зимовий гардероб, а також які нові тенденції спостерігаються на ринку одягу, розповіли представники провідних мереж fashion-ритейлу.
Скільки коштує теплий гардероб Магазини одягу пропонують українцям зимові куртки і пальта за ціною 1500-2000 грн. Чоловічі джинси і класичні чоловічі брюки обійдуться не дешевше 600 грн. за пару, середня ціна костюмної сорочки — близько 350 грн. Жіночий «верх» (кофти, реглани) коштує близько 400 грн. За сукню доведеться викласти до 700 грн. Більше за інші речі — в середньому на 20-22% — зросли в ціні светри — із 650 грн. (у жовтні 2010 року) до 790 грн. (у жовтні 2011 р.) і пуховики — з 1400 грн. (у минулому році) до 1700 грн. (цього року). Купівельна спроможність українців у порівнянні з минулим роком продовжує неухильно знижуватися, тож продажі окремих товарів із середнього й демократичного цінових сегментів впали ще на 15-20%. У результаті покупці гостріше реагують на спеціальні цінові пропозиції сезонних розпродажів — знижки та акції. Придбання теплих речей для осінньо-зимового гардероба, за умови купівлі верхнього одягу, і двох комплектів одягу (наприклад, брюки і реглан, плаття і костюм) обійдеться в середньому до 5000 грн. на кожного українця.
На ціну впливає митниця Осінньо-зимова колекція в середньому подорожчала приблизно на 15%. Серед основних причин підвищення цін експерти виділяють, з одного боку, подорожчання сировини — зокрема, світова криза на ринку бавовни накрутила ціни на цей вид сировини на 40%. З іншого боку, зростання цін на одяг на українському ринку пов’язують з труднощами, що виникають з ввезенням товару в країну— розтягування митних процедур спричиняє затримку поставки колекцій та великі витрати на транспорт. Імпортний одяг належить до так званої зони ризику, через що регулярно потрапляє на обшук у відділ контрабанди. Імпортери згодом закладають свої додаткові витрати в ціну товару.
Люди йдуть з базарів Експерти стверджують, що молодь віддає перевагу одягу за нижчими цінами, але не особливо піклується про те, що ці речі не переживуть і одного сезону. Люди середнього віку (32-35 років) із середнім достатком більш вибагливі і прагматичні — вони готові заплатити більше, якщо будуть упевнені в якості речі і в тому, що вона прослужить їм не один рік. Але за прогнозами, з поліпшенням економічної ситуації на ринку поступово збільшуватиметься і попит на середньоціновий сегмент одягу. Люди переходять від ринкового одягу до брендового, який здатен гарантувати гарну якість, тому дешеві марки молодіжного одягу «на один день» з часом вже не зможуть задовольнити споживачів. Поки ж українці не готові платити за обновки дорого, але при цьому жителі великих міст вже хочуть робити покупки в добре облаштованих торгових центрах і в магазинах, а не на базарах. Таку тенденцію підтверджує кількість порожніх торгових місць на ринках, особливо в містах-”мільйонниках», з паралельним відкриттям «ринкових» магазинів і приходом в регіональні торговельні центри мережевих іноземних постачальників одягу.