В які халепи потрапляють українці за кордоном

1696 0

Ми у соцмережах:

В які халепи потрапляють українці за кордоном

Історія з українцями у Туреччині стала не лише найгучнішим скандалом на ринку туристичних послуг в Україні, але і наймасовішим. Банкрутство туроператора Karya Tour споганило відпустку майже 4 тисячам людей. «Українська правда» пригадала найбільш масштабні неприємності, що трапилися з українцями за кордоном. На щастя, цей рейтинг не дійшов до звичних 10 позицій.

Після оголошення про банкрутство Karya Tour розпочато процес її ліквідації. Претензії щодо повернення коштів приймаються протягом місяця. Проблеми на території Туреччини виникли у близько 1800 українських туристів. Але, за попередніми даними голови Державної служби туризму і курортів Анатолія Пахлі, за відшкодуванням можуть звернутися близько 4 тисяч осіб — це також ті, хто придбав путівки, але ще не вилетів за кордон. Державна служба туризму і курортів наголошує, що здійснює контроль винятково за дотриманням умов ліцензування. Разом з тим, у службі пояснили, що в разі виникнення проблемних ситуацій за кордоном туристи мають звертатися до дипломатичних представництв і консульських установ України. А для уникнення ситуацій, подібних до ситуації з Karya Tour, Державна служба туризму і курортів рекомендує страхувати угоди про туристичне обслуговування. Зазвичай, зауважили у Держслужбі, туроператори не страхують свої туристичні ваучери. Крім того, українські туристи звикли, що турфірми працюють так добре, що можна відразу зібратися, поїхати, і все буде добре. Втім, наголошують у службі, про страхування туру має подбати туроператор і турагенція. Якщо тур застрахований — проблем не має бути, бо туроператор і страхова компанія нестимуть відповідальність.

400 українців у Секторі Газа У січні 2009 року на території Сектору Газа перебувало близько 400 українців. Коли між Ізраїлем і ХАМАС почалося загострення конфлікту, частина з них попросили про евакуацію. Аналогічна евакуація відбулася і влітку 2007, коли з території конфлікту вивезли 147 громадян України. Ситуація була справді небезпечною через регулярні обстріли та бомбардування Сектору Газа. Приміром, 8 січня від вибуху снаряду у власній квартирі загинула українка та її 2-річна дитина. За рік до того від вибуху бомби було поранено українку з дитиною. Близько сотні евакуйованих доставили з Йорданії до Москви. Вони мали право на безперешкодне проходження паспортного і митного контролю, розміщення в готелі та харчування. Посольство України в РФ придбало українцям залізничні квитки до місця проживання. Евакуацією та загальним контролем евакуації українців із Сектору Газа займалися посольство України в Ізраїлі, представництво України при Палестинській Національній Адміністрації, посольство у Хашимітському Королівстві Йорданія, посольство в Єгипті та МЗС України.

220 українських туристів у Бангкоку Восени 2008 у столиці Таїланду почалися заворушення між владою та опозицією. Заколотники захопили ряд ключових об’єктів Бангкоку, зокрема міжнародний аеропорт. Відтак 220 українських туристів були заблоковані в аеропортах і готелях Бангкоку, як і решта туристів з усього світу, яким «пощастило» опинитися в центрі заворушень. Небезпеки для життя українців затримка вильоту не мала — всі сутички відбувалися на вулицях, туристів місцеві мешканці не чіпали. Ситуацію було вирішено за допомогою компанії-перевізника — вильоти перенесли зі столичного міжнародного аеропорту Бангкоку на військовий аеропорт міста Утапао. До речі, з причин заворушень, які продовжуються, цього року МЗС України не рекомендує відвідувати столицю Таїланду.

150 туристів в Йорданії Взимку 2008 року 150 туристів з України було заблоковано в Йорданії через непорозуміння між замовником і виконавцем авіаперевезення, авіакомпанією «Royal Wings» — ті звинувачували один одного в невиконанні зобов’язань. Спочатку українським туристам запропонували придбати квитки на альтернативні рейси власним коштом. Але врешті-решт для перевезення українців виділили чартерний рейс — після звернення МЗС України та посольства України в Йорданії. Українцям допомогли доїхати додому Служба громадянської авіації, Міністерство туризму та Союз туроператорів Йорданії.

На 32 українських shopping-туристів напали в Туреччині У липні 2006 року 32 українців приїхали з Хмельницького до Туреччини для shopping-туру. Їхній автобус заблокувала легкова машина, з якої вийшли троє озброєних грабіжників. Українців захопили в заручники і відібрали грошей на суму 190 тисяч доларів. Річ у тім, що туристи їхали маршрутом, яким зазвичай користуються жителі країн СНД, коли приїжджають до Стамбулу за покупками — автобус направлявся з аеропорту «Сабіха Гекчен» у район Лялелі. Ситуація була доволі небезпечною — в погоні за грабіжниками на захопленому автобусі дійшло до перестрілки. Грабіжників зупинила поліція Стамбулу. Українське генконсульство в Стамбулі допомогло потерпілим дати свідчення у турецькій поліції.

Купа неприємностей Описані випадки пов’язані насамперед із форс-мажорами. Але не тільки внутрішньополітична ситуація може зіпсувати відпочинок. У квітні цього року в величезну халепу потрапили тисячі туристів з усього світу — виною тому стало виверження вулкану в Ісландії. Щоправда, українцям порівняно мало пощастило з компенсацією збитків. Відносно безболісно все пройшло для тих, у кого «згорів» тільки авіа-квиток. Авіакомпанії пропонували здати квиток або перенести виліт на найближчу можливу дату. А от українські туристичні компанії не несуть відповідальності за форс-мажор — вони можуть компенсувати лише втрачені ночі в готелі. Перенести путівку чи замінити її на іншу навряд чи дозволять. Крім непередбачуваних ситуацій, є ще кілька моментів, що можуть додати вашій відпустці гіркого присмаку. Так, у дорозі зненацька може заскочити проблема з візою. Деякі країни ЄС дають туристичні візи на точну кількість днів, зазначену в путівці. Відтак, скажімо, затримка вильоту через надзвичайну ситуацію може обернутися візовими проблемами. ”У такому випадку представники авіакомпаній та турфірм повинні передати документацію про причини затримки літаків у митні та прикордонні служби та вирішити проблеми з візами», — пояснює голова прес-служби МЗС Сергій Наєнко. ”Якщо людині відмовляють, то вона має звернутися до консульського відділу за правовою допомогою, і в вирішення питання включаться наші фахівці. Те ж саме стосується і випадків, коли наші громадяни сидять без візи в транзитній зоні», — додає Наєнко. ”Консули домовляються з авіалініями, анулюють квиток і за ці гроші везуть наших земляків додому», — пояснює він. Крім того, під час подорожі трапляються крадіжки документів та грошей — зазвичай українські паспорти лежать десь у сумках, які можуть з рук вихопити крадії в пошуках дорогої техніки чи грошей. Якщо трапилася така ситуація, варто звернутися до місцевої поліції та до українського консульства. У поліції складуть протокол про втрату документів, а в консульстві замінять паспорт на новий або видадуть так званий «білий паспорт» для повернення в Україну. Щоб не потрапити в таку ситуацію, варто носити документи на собі в невеликих сумочках-кишеньках, уважно стежити за речами та про всяк випадок мати із собою ксерокопію закордонного паспорта та візи. Для захисту від втрати грошей внаслідок крадіжки замість готівки можна користуватися банківською карткою — її легко заблокувати, для цього буде достатньо подзвонити на «гарячу лінію» в банк. Щоправда, подзвонити вийде не завжди — все через порівняно дорогий роумінг в українських мобільних операторів. У вітчизняному мобільному зв’язку вигідніше дзвонити з українського номера за кордон. Відтак бувалі туристи радять придбати найдешевший пакет іноземного мобільного зв’язку та отримувати дзвінки з України на нього. У багатьох українських турфірмах радять користуватися послугами європейського телефонного оператора, що пропонує помірні ціни на вихідні дзвінки. Також непоганою ініціативою може бути спілкування через інтернет. Не менш поширеними є випадки шахрайства. Одна з класичних схем — продаж дешевих сувенірів за ціною ексклюзивних або підробок за ціною оригіналу. Також це може бути поява нових приятелів, які під кінець відпочинку попросять круглу суму грошей під чесне слово. Єдина допомога у цих випадках — уважність до нових знайомств і уважна перевірка всіх товарів. Зазвичай на інтернет-форумах докладно розписують найбільш характерні для тієї чи іншої країни випадки шахрайства. Крім незалежних від турагенцій обставин, трапляються випадки цілком конкретних обманів. Наприклад, українських туристів можуть поселити не в тому готелі, про який ішла мова, умови проживання та харчування можуть не відповідати домовленості, а «включені у вартість поїздки» екскурсії раптом виявляють платними та факультативними. Убезпечити себе можна тільки уважним читанням угоди з турфірмою та вивченням відгуків інших туристів про запропонований курорт і готель. Загалом тут діє закономірність — на форумах інформація про погану репутацію фірми чи готелю поширюється дуже швидко.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також