Він ще й директор мототреку?

4915 0

Прагнення «примазатися» до популярного в народі виду спорту і цим підняти свій авторитет характерне практично для всіх політиків. Нинішній голова облдержадміністрації Василь Червоній — не виняток. На початку дев’яностих років відносно молодий тоді нардеп захопився раптом популярними в Рівному мотогонками. Любов ця була, як прийнято казати, з інтересом і триває досі. Бо ж за мотогонками, окрім тисяч вдячних глядачів, стояло чимало споруд і техніки колишнього ДТСААФ разом із величезною ділянкою землі. Звісно, що спонсорувати мотоспорт із своєї кишені Червоній не міг, він-бо у нас, як відомо, бідний, як церковна миша, не має ані бізнесу, ані цінного майна, ані грошей. Тому перший мотоцикл для майстрів спідвею з Рівного Червоній свого часу купив за гроші… Ігоря Бакая, з яким тоді ледь не цілувався. Але це в минулому, так само як у минулому теплі стосунки нинішнього голови ОДА і відомого в Рівному автогонщика Сергія Пелешка. Свого часу Червоній дозволяв Пелешкові возити своє цінне тіло в авто. Треба думати, що за кермом автомобіля з Червонієм пан Пелешок багато переговорив з «шефом» про долю автоспорту. Але часи змінилися. Головного любителя спідвею тепер возять інші, а Пелешок потрапив із своїми автоперегонами у немилість. На мототрек ТСОУ (колишнє ДТСААФ) пропагандиста екзотичних автоперегонів на треку Червоній елементарно не пускає. На що Пелешок вирішив поскаржитись самому Ющенку через одного з водіїв президентського гаража. Але про все по порядку.

Кілька тисяч рівнян, які завітали в неділю на мототрек, простоявши під парканом кілька годин, так і не побачили там активно анонсованих у пресі автогонок. Ворота стадіону, який, до речі, має офіційну назву Стадіон технічних видів спорту, були зачинені. Причина більш ніж банальна — нове керівництво обласного Товариства сприяння обороні України (ТСОУ), якому належить стадіон, не захотіло укладати договір з Рівенським автомотоклубом про оренду треку. Здавалося, усе просто: немає договору — немає гонок. Але чому ж тоді місцеві автоорганізатори, не маючи принципово важливого в цій ситуації документа, зібрали у вказаний час у вказаному місці спортсменів та суддів з різних міст України, скликали глядачів. На що вони сподівалися? А з іншого боку, на яких таких підставах ТСОУ, одним із завдань якого є розвиток технічних видів спорту, в тому числі й автомобільного, не захотіло пускати автогонщиків на трек? На жаль, думку голови обласного ТСОУ Олександра Кузенного, ключової, на перший погляд, у цій ситуації фігури, нам дізнатися так і не вдалося (його телефони, коли готувався матеріал, не відповідали). Проте хто був на цьогорічних виборах голови обласного ТСОУ і які пройшли тоді не без скандалу (див. «РВ» від 16 червня ц.р.), пам’ятають, що обрали п.Кузенного на цю посаду не без надактивної підтримки облдержадміністрації. Тобто є усі підстави припустити, що хоча ТСОУ і є формально громадською організацією, проте саме за вказівки з «білого дому» автогонкам було сказано «ні». Принаймні голова облдержадміністрації Василь Червоній, який формально є абсолютно сторонньою в цій ситуації особою (доля автогонок залежить від дозволів міської влади, Федерації автоспорту України, ТСОУ й аж ніяк не від ОДА), свого ставлення до проведення на мототреці автоспідвею приховувати не став: — Міська рада підписала дозвіл на проведення автогонок. Але ж автогонки на мототреці — це не жарт. Не дай Бог загориться автомобіль. Це серйозні речі, які повинні мати серйозні погодження, щоб нічого не трапилося. Загориться автомобіль, люди не будуть знати, куди втікати. Влада просто стоїть на сторожі закону. Ніхто не проти спорту. Але є види, які потребують серйозного ставлення. Ніхто не може робити хаосу і безладу. З тим, що змагання з автоспідвею є небезпечними для глядачів та гонщиків, не згоден керівник Рівенського автомотоклубу Сергій Пелешок: — Наш стадіон вже давно ліцензований комітетом безпеки Федерації автоспорту України, і до цього до нас не було жодних нарікань. Навколо доріжки є спеціальна бетонна підмуровка, яку автомобіль не в змозі пробити. Крім того, за зламану огорожу на учасників накладають значні штрафи, тому вони не зацікавлені щось ламати. Також згідно з Національним спортивним кодексом змагання з автоспорту не можуть проводитись, якщо на них не будуть присутні три спортивні та один технічний комісари, які й дають висновок про безпеку автомобілів. Усі ці люди до Рівного прибули. — І все ж, чому ви без договору оренди вирішили проводити змагання? — Прийшовши до влади, новий голова ТСОУ Олександр Кузенний сказав, що автогонок на мототреці не буде. Тоді я звернувся до його першого заступника Сергія Тершака, переконав його в доцільності проведення в Рівному чемпіонату України з трекових автоперегонів. Він дав мені згоду сприяти в цьому. Далі я звернувся до голів обласної та міської федерацій мотоспорту Сергія Кричильського та Григорія Хлиновського, вони теж не заперечували. Тоді п.Тершак знову звів мене з п.Кузенним. Мені здається, його я теж зміг переконати. Ми уклали угоду про оренду, згідно з якою 10% від реалізації квитків перераховувалися ТСОУ, крім того, ми брали на себе підготовку доріжки, стадіону. Угоду ми підписали, проте обидва примірники залишилися в Олександра Кузенного, який сказав, що віддасть мій примірник, коли я погоджу проведення змагань з Василем Червонієм. Враховуючи фактично підписану угоду, Сергій Тершак сказав, щоб я розпочинав підготовку до змагань. Оскільки стадіон знаходиться на території міста, було дане розпорядження міського голови про проведення чемпіонату з залученням усіх спецпідрозділів (міліції, пожежників, «швидкої», міськШЕУ), на основі якого ФАУ дала мені ліцензію організатора. — А що ж голова облдержадміністрації? — Потрапити до голови ОДА непросто, принаймні через приймальню я не зміг. Довелося чатувати біля входу на вулиці. На жаль, моїх аргументів він слухати не захотів, хоча зразу прямої відмови я не отримав. Категоричне «ні» я почув лише в неділю о 14 годині. Тоді й вирішили вишикувати автомобілі на алеї перед стадіоном. О 15 годині почепили оголошення, що гонок не буде. — І що ви плануєте робити далі? — Це мав бути третій етап чемпіонату України. Він не відбувся. Будемо робити все можливе, щоб все ж провести четвертий етап. Будемо виходити на вищий рівень, на президента ФАУ, на Президента України врешті-решт. Один зі спортсменів нині працює водієм одного з помічників Президента України. Він зв’язався зі своїм шефом, який через годину зателефонував до нас і сказав, що доповів про ситуацію в Рівному особисто Віктору Ющенку.


Поділися з нами новиною! Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Коментарі (всі коментарі проходять модерацію)

Залиште вiдповiдь

Читайте також