Один з найбільших на Рівненщині аукціонів з продажу державного майна може перетворитися на гучний скандал. Скандал із вини влади. Кілька місяців тому здолбунівська транспортна компанія ТОВ «Транс-Н» придбала на «Прозорро — мала приватизація» майновий комплекс дорожнього сервісу в Рівному. Інвестори почали масштабну реконструкцію об’єкта під виробничі приміщення і подумати не могли, що на заваді їхнім планам стане Рівненська обласна рада. Чиновники своїми судовими позовами хочуть скасувати результати торгів та забрати базу підприємців.
Комплекс дорожнього сервісу, що у Рівному на вулиці Київській, 108, площею 4,3 гектара раніше належав Службі автомобільних доріг. Рівненське регіональне відділення Фонду держмайна навіть через електронний торговий майданчик змогло реалізувати його не відразу, адже на перших торгах просто не знайшлось охочих придбати цей закинутий об’єкт за 10 006 000 гривень. На повторні торги з такою ж стартовою вартістю заявились уже двоє учасників: здолбунівський «Транс-Н» та київський «Прем’єр-Інвест». Як ми уже повідомляли, останнє хоч і зареєстроване у Києві, належить клесівчанці Наталії Уринович. Після запеклих торгів 2 квітня 2019 року перемогло здолбунівське підприємство. Придбання цього об’єкта обійшлось «Транс-Н» у 15 млн грн з ПДВ.
— За документами будівлі перебувають у задовільному технічному стані, мають 40, 50 і навіть 90 відсотків готовності. Та насправді все в жахливому стані. Дахи давно протікали, підвали затоплювало, навіть стіни руйнувались. А все, що було більш-менш збудовано до прийнятного стану, роками неналежно утримувалось. Точніше кажучи, за багато років у закинутих будівлях не зробили нічого, щоб їх принаймні законсервувати. Найцінніше — величезні гаражні бокси — ми зараз намагаємося врятувати. Поставили собі за мету реконструювати все під сучасну виробничу базу нашого автотранспортного підприємства.
Ми займаємося вантажними перевезеннями. У нас працює понад 140 працівників. Нас знають у багатьох країнах світу, — розповів журналістам власник «Транс-Н» Олександр Мацюк.
Всього за кілька місяців «Транс-Н» інвестував у колись закинутий об’єкт понад 3 мільйони гривень. Побудували дорогу, капітально відремонтували 5000 кв. м дахів, почали капремонт автобази площею 2500 кв. м, на якій невдовзі зможуть розміститися більше 30 вантажних фур та іншої великогабаритної спецтехніки підприємства. Тут запланували здійснювати повний комплекс обслуговування та ремонту власного транспорту. Вже у листопаді компанія планувала завершити перші будівельні роботи та святкувати новосілля. Що робити з колишніми адміністративними та житловими приміщеннями — ще не вирішили, адже перебувають вони у жахливому стані. У планах також було переобладнати один із корпусів у квартири для своїх працівників.
Але зупинити плани інвестора… вирішила Рівненська обласна рада, яка подала одразу два судових позови. Відповідно до позову за підписом голови Рівненської обласної ради Олександра Данильчука, головний представницький орган області вимагає у суді визнати недійсними результати приватизації об’єкта нерухомості та договір купівлі-продажу об’єкта малої приватизації, скасувати запис про державну реєстрацію.
На круглому столі у «Майстерні міста Рівне» керуючий справами виконавчого апарату Рівненської обласної ради — керівник секретаріату облради Богдан Сологуб розповів неймовірну і невідому широкому загалу історію, про яку чиновники згадали лише через 20 років. Виявляється, ще за часів президентства Леоніда Кучми у 2001-2004 роках на будівництво цього об’єкта-довгобуду обласна рада виділила 2 млн 565 грн 20 коп.
Начальник відділу юридичного забезпечення та кадрової роботи виконавчого апарату ради Богдан Гречко пояснив:
— Оскільки громада області брала участь у створенні цього об’єкта, відповідно, має право на визнання своїх майнових прав. Незважаючи на це, ігноруючи інтереси територіальної громади Рівненщини, державну реєстрацію права власності на цей об’єкт зареєстровано повністю за державою, а сам об’єкт продано.
Як ми уже розповідали, закинутий і недобудований владою та Укравтодором комплекс простоював майже 20 років. До Революції гідності ним потайки користувалися чиновники, після 2014 року територією певний час користувалися бійці «Правого сектора». У 2005-2006 роках фінансування намагалися відновити, але грошей не вистачило. Тоді ж виник скандал, коли дізналися, що на той час у вже збудованих котеджах, які були на балансі Укравтодору, живуть двоє тодішніх голів райдержадміністрацій і за своє житло невідомо кому платять.
Ще наказом ФДМУ від 28.11.2013 року №39 цей об’єкт включили до переліку об’єктів, що підлягають приватизації. У січні 2018 року до державного реєстру на законних підставах було внесено інформацію, що комплекс на 100 відсотків належить державі. Однак за всі ці роки обласна рада не судилась із державою та не заявляла про свою частку в недобудові. Мабуть, тоді відстоювання інтересів громади області для чиновників не було таким важливим. Судові процеси за дивним збігом обставин розпочались тільки після того, як на торгах програла київсько-клесівська фірма, яка прив’язана до малої батьківщини голови обласної ради. І найголовніше: чому обласна рада вимагає саме скасування результату торгів, а не компенсації коштів від держави?
Тим не менше Рівненська обласна рада вже заплатила по 40 тисяч гривень судового збору з обласного бюджету за кожен з двох позовів до Господарського суду. Ці 80 тисяч гривень у випадку програного суду в обласний бюджет вже не повернуться. У своїй правоті представники «Транс-Н» впевнені та вірять у перемогу в судовій тяганині. Втім, всім потенційним інвесторам на майбутнє треба тричі подумати, чи варто вкладати кошти у купівлю колишньої державної нерухомості у Рівненській області на сучасних електронних торгах. Адже з владних кабінетів реформи, законність і справедливість дуже часто розглядаються через призму далеко не державних інтересів.
Олена ІВАНЮК.