Вкрала чи забула оплатити?

4137 0

Ми у соцмережах:

Вкрала чи забула оплатити?

Маючи проблеми зі здоров'ям, 68-річна мешканка Рівного Тетяна (імена змінено — Авт.) нечасто виходить з дому. Покупки зазвичай робить у супермаркеті, що неподалік від її будинку. Якось при виході з магазину у неї стався конфлікт з працівницями охорони супермаркету з приводу неоплаченого товару, який у неї виявили.

Як розповів "РВ" Олексій, зять п.Тетяни, того дня вона пішла в магазин, покупки склала в два пакети, і на касі заплатила за покупки в одному пакеті а за товари в другому заплатити забула. Працівниці охорони помітили це і почали штовхати жінку, відібрали у неї пенсійне посвідчення, вимагаючи заплатити вартість неоплаченої покупки у десятикратному розмірі. Неоплаченого товару було на суму близько 40 гривень, і це було вказано в акті, який склали в магазині. Але в жінки вимагали 400 гривень. Врешті, як розповіла згодом вдома рідним, вона зняла ці гроші з пенсійного рахунку й віддала, і лише тоді їй повернули посвідчення і відпустили додому. Зять літньої жінки розповів також, що одразу поїхав у супермаркет і звернувся до охорони, бо подумав спершу, що то шахраї гроші видурили. Там спочатку й не заперечували, що таке було, і сказали, що 400 гривень пішли в касу на покриття збитків магазину, оскільки покупці, буває, крадуть, а працівники магазину нібито мають компенсувати втрати. Проте жодного документа про оприбуткування в касу цих грошей охорона не показала, а після цієї вимоги почала стверджувати, що нічого й не брала, нехай спробують, мовляв, це довести. "Мені незрозуміло, чому не викликали міліцію, якщо був конфлікт, чому забрали у покупця документи? — запитує Олексій. — Може, охоронці для прискіпливого огляду спеціально вибирають літніх людей, які лякаються рішучого натиску і не можуть дати відсіч? Зрештою, наскільки мені відомо, втрати магазинів самообслуговування, в тому числі й від крадіжок, закладені у ціну товару". Керівник служби безпеки супермаркету запевнив, що у нього є відео, яке засвідчує, що покупець не заплатила за всі свої покупки, тому у неї перевірили чек. Її нібито запросили в кімнату відеонагляду і сказали, щоб вона оплатила повну вартість товару. Однак у жінки грошей не було, тому неоплачений товар повернули в торговий зал, про що склали акт, а ось "факт вимагання грошей при проведенні службового розслідування не підтвердився". Щоб покупці, які не заплатили, потім не мали претензій до охорони, в акт цього магазину ввели новий рядок про те, що фізичного та психологічного тиску на покупця не чинили, грошей і цінних речей не брали, під чим він розписується, коли складають акт. Обурений чоловік був схильний більше вірити тещі, ніж охороні магазину, і звернувся із заявою в міліцію. Через кілька днів гроші жінці усе ж повернули. Після чого Олексій розписався, що претензій не має, і забрав заяву з міліції. Теща більше не буде ходити ні в той, ні в будь-який інший магазин, щоб з нею знову не трапилася якась неприємність. Щодо крадіжок, то бувають випадки, що охорона виявляє крадений товар, причому навіть у людей, судячи із зовнішнього вигляду, забезпечених. Очевидно, щоб уникнути розголосу, такі люди зазвичай пристають на "пропозицію" заплатити 10-кратну вартість. Охоронці з досвідом кажуть, що хоч це і прикро, але часто крадуть з магазинів люди похилого віку. Однак, як відомо з неофіційних джерел, 70-80% втрат супермаркетам все ж завдає сам персонал.

Що робити, якщо вас затримали

За наявності обгрунтованих підозр (наприклад, камери відеонагляду зафіксували крадіжку) працівники охорони мають викликати міліцію. Охоронець не має права оглядати особисті речі чи обшукувати покупця, якщо він проти, це в компетенції міліції. Якщо охорона магазину пропонує чи змушує покупця пройти в якусь кімнату, покупець має право відмовитися. Якщо ж охорона наполягає, покупець має викликати міліцію і повідомити про затримання, застосування насильства чи навіть погрозу з боку охорони і, не проходячи в кімнату, чекати приїзду правоохоронців. Якщо охоронець вимагає заплатити штраф за неоплачений товар, вимагайте і ви, щоб він показав документ, в якому про це сказано. Охоронець не має права застосовувати проти покупця насильницькі дії.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також