Маючи проблеми зі здоров'ям, 68-річна мешканка Рівного Тетяна (імена змінено — Авт.) нечасто виходить з дому. Покупки зазвичай робить у супермаркеті, що неподалік від її будинку. Якось при виході з магазину у неї стався конфлікт з працівницями охорони супермаркету з приводу неоплаченого товару, який у неї виявили.
Як розповів "РВ" Олексій, зять п.Тетяни, того дня вона пішла в магазин, покупки склала в два пакети, і на касі заплатила за покупки в одному пакеті а за товари в другому заплатити забула. Працівниці охорони помітили це і почали штовхати жінку, відібрали у неї пенсійне посвідчення, вимагаючи заплатити вартість неоплаченої покупки у десятикратному розмірі. Неоплаченого товару було на суму близько 40 гривень, і це було вказано в акті, який склали в магазині. Але в жінки вимагали 400 гривень. Врешті, як розповіла згодом вдома рідним, вона зняла ці гроші з пенсійного рахунку й віддала, і лише тоді їй повернули посвідчення і відпустили додому. Зять літньої жінки розповів також, що одразу поїхав у супермаркет і звернувся до охорони, бо подумав спершу, що то шахраї гроші видурили. Там спочатку й не заперечували, що таке було, і сказали, що 400 гривень пішли в касу на покриття збитків магазину, оскільки покупці, буває, крадуть, а працівники магазину нібито мають компенсувати втрати. Проте жодного документа про оприбуткування в касу цих грошей охорона не показала, а після цієї вимоги почала стверджувати, що нічого й не брала, нехай спробують, мовляв, це довести. "Мені незрозуміло, чому не викликали міліцію, якщо був конфлікт, чому забрали у покупця документи? — запитує Олексій. — Може, охоронці для прискіпливого огляду спеціально вибирають літніх людей, які лякаються рішучого натиску і не можуть дати відсіч? Зрештою, наскільки мені відомо, втрати магазинів самообслуговування, в тому числі й від крадіжок, закладені у ціну товару". Керівник служби безпеки супермаркету запевнив, що у нього є відео, яке засвідчує, що покупець не заплатила за всі свої покупки, тому у неї перевірили чек. Її нібито запросили в кімнату відеонагляду і сказали, щоб вона оплатила повну вартість товару. Однак у жінки грошей не було, тому неоплачений товар повернули в торговий зал, про що склали акт, а ось "факт вимагання грошей при проведенні службового розслідування не підтвердився". Щоб покупці, які не заплатили, потім не мали претензій до охорони, в акт цього магазину ввели новий рядок про те, що фізичного та психологічного тиску на покупця не чинили, грошей і цінних речей не брали, під чим він розписується, коли складають акт. Обурений чоловік був схильний більше вірити тещі, ніж охороні магазину, і звернувся із заявою в міліцію. Через кілька днів гроші жінці усе ж повернули. Після чого Олексій розписався, що претензій не має, і забрав заяву з міліції. Теща більше не буде ходити ні в той, ні в будь-який інший магазин, щоб з нею знову не трапилася якась неприємність. Щодо крадіжок, то бувають випадки, що охорона виявляє крадений товар, причому навіть у людей, судячи із зовнішнього вигляду, забезпечених. Очевидно, щоб уникнути розголосу, такі люди зазвичай пристають на "пропозицію" заплатити 10-кратну вартість. Охоронці з досвідом кажуть, що хоч це і прикро, але часто крадуть з магазинів люди похилого віку. Однак, як відомо з неофіційних джерел, 70-80% втрат супермаркетам все ж завдає сам персонал.