Вони з джазу

1978 0

Ми у соцмережах:

Вони з джазу

Для того, щоб шанувальники джазової музики в Рівному час від часу чули відомих і майстерних джазменів, потрібно одне — добра воля місцевих бізнесменів. Навіть статус патронатства міського голови для джазового фестивалю не врятує його від фінансового провалу, якщо організувати та профінансувати такий захід не захочуть люди з грошима. Луцько-рівненський проект «Art Jazz Cooperation» став можливим завдяки тому, що фанатами джазу є двоє рівнян, далеких від музики — банкір та директор фірми, яка торгує лінолеумом. З волинської сторони проект представляє професійний музикант...

Ідея масштабного джазового проекту народилася торік — фестиваль вийшов вдалим, тому організаторам, з рівненської сторони підприємцю Олександру Трофимчуку, банкіру Сергію Гембергу, а з луцької — трубачу Олегу Баковському, нічого не залишалось як пообіцяти зробити «Art Jazz Cooperation» вдруге. Криза в економіці хоч і відбила бажання багатьох спонсорів фінансувати мистецькі проекти, луцько-рівненського фестивалю не знищила. Навпаки, вдалося запросити таких виконавців, яких сміливо можна називати найкращими українськими джазменами. А декого — «зірками» світової величини. Наприклад, гітариста-віртуоза з Сімферополя Енвера Ізмайлова. У світових джазових колах він відомий як винахідник стилю гри на гітарі «подвійний теппінг» — гра на грифі обома руками. За сорок хвилин виступу Ізмайлова вдається видобути з гітари масу звуків, навіть таких, як нявчання кота, гавкання собаки, політ літака чи вранішня мелодія з радіоприймача. Хоча більшість його композицій — це суміш етнічної музики різних народів та близького до джазу гітарного звучання. Невеликі паузи через технічні негаразди музикант заповнює анекдотами про гітаристів. Підняти собі настрій переважно серйозний Ізмайлов зміг перед концертом, декілька годин наодинці медитуючи в парку ім. Шевченка. Не меншим авторитетом у джазових колах користується лідер гурту «Z-бенд» Ігор Закус, якого сміливо називають найкращим басистом України, для чого є всі підстави — у минулому році він грав разом з легендою бас-гітари — Маркусом Мілером. Закус на «Art Jazz Cooperation» був і минулого року, але цього разу презентував концептуальну програму — джазові обробки традиційних карпатських коломийок. Z-band» програму першого дня фестивалю закінчував, а трохи раніше за них виступав не менш цікавий, також «іменний» колектив — «Соломін бенд». Віктор Соломін відомий виконанням музики на електричній домрі, а серед його численних варіацій навіть джазові «ремікси» на композиції Стінга. Сучасний лаунж-джаз представляла співачка Хвоя. Без «живих» музикантів, співаючи під фонограму «мінус один» вона не змогла відповідати атмосфері фестивалю, хоча для багатьох любителів джазу звучання електронного фрі-джазу та тріп-хопу стало новинкою. ”Родзинкою» першого дня фесту став дует умовних ізраїльтян — колишніх рівнян Ігоря Перчука та його доньки Олени. Перчука пам’ятають ті, хто дорослішав наприкінці 70-х — на початку 80-х років — джазовий ансамбль «Панорама» тоді користувався популярністю. Зараз Перчук — підприємець, має ресторан на березі моря, і джаз там грають інші музиканти. У Рівному він виконав популярні джазові «хіти», допомагаючи й своїй доньці, яка працює у стилі поп-латино-джаз. Хоча музична складова не була головною у виступі колишніх рівнян — тут важливішим був сам приїзд. Вразила публіку своєю віртуозністю «дама з собачкою» — ексцентрична київська піаністка Маша Портнікова. Вона усюди на концерти бере «свою дитину» — пуделя Жана-Маре. Композитор і автор саундтреків до кінофільмів відіграла програму бездоганно, виконавши «на біс» імпровізацію на тему «Собачого вальсу». Експериментував з відомим мелодіями й польський гість Лєшек Драніцкі. Поважний бородатий музикант відіграв спокійну гітарну блюзову програму, виконуючи джазові варіації навіть на такі «неджазові» композиції, як «Sunny» від «Boney M». Саме він був головною «ударною» силою на традиційному для подібних «тусовок» джем-сейшені у «Стадіо пабі», граючи почергово то з молодим піаністом-віртуозом Олексієм Боголюбовим, то з Машею Портніковою та її собачкою. А сам фестиваль на театральній сцені закривав класичний, нью-орлеанський духовий джаз від брас-квінтету з московського Большого театру «Каприз». Москвичі в Рівне приїжджають вже вдруге, і знову за допомоги «Російського культурного центру». Тут були і стандарт «Summertime» в оперній манері, а дует з рівнянкою Марією Фариною, і «Політ джмеля» Римського-Корсикова у джазовій манері. На прохання міської влади організатори до двох головних днів додали ще й третій. На зеленій естраді у парку в рамках святкування Дня міста для слухачів переважно старшого та середнього віку грали німецька піаністка Дара Навродська, клеванський колектив «Арт-тайм» та інші виконавці, які не потрапили до основної програми фесту. Цікавим моментом, який вирізняв «Art Jazz Cooperation» від інших джаз-фестивалів стала фотовиставка за результатами першого в Україні конкурсу фотографій на джазову тематику. На другому поверсі фойє театру розмістилися 39 робіт, які журі відібрало для експозиції з більш ніж сотні фото, надісланих з різних міст. Експозиція вийшла настільки вдалою, що один з гостей фестивалю, джазовий продюсер Петро Полтарєв запропонував показати її в Києві. А поки що «Джазові емоції», саме таку назву має конкурс, зможуть побачити рівняни — наступного тижня вона переїде з театру в арт-кав’ярню «Сальвадор Далі».


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також